2 mammaer håper på et storkebarn

Prøvde å komme inn til ultralyd i dag for å sjekke kjønn, men jordmor var for opptatt. Må vel vente til neste uke da siden jeg må jobbe en del overtid i morgen og på fredag :( ....men har så lyst å vite hva som gjemmer seg i magen min ;)
 
16+2 og tiden går sakte men sikkert fremover :) fikk tatt en kjapp ultralyd i dag og vi skal bli mammaer til ei lita jente ;) vi gleder oss veldig, men det er så fryktelig vanskelig å finne jentenavn...godt vi har noen måneder på oss ;) mamma ble jo super glad når hun hørte at det var jente, hun har 8 barnebarn og 7 av de er gutter, så nå følte hun at det var på tide med ei jente ;)
Ellers så er jeg fortsatt kvalm, spesielt på morgenen, men også hvis jeg blir veldig sulten. Jeg sliter en del med hodepine og er trøtt så å si hele tiden. Torsdager og fredager er verst fordi da begynner jeg å bli sliten etter å ha jobbet noen dager. Har også litt vondt i korsryggen innimellom, det stråler da ned i halebeinet og høyre rumpeball. Hvis det blir veldig ille så får jeg vel gå til fysioterapi eller kiropraktor.
I dag måtte jeg ta hunden til dyrelegen for å ta CT-røntgen av hodet hans. De fant heldigvis ikke noe svulst, men kunne heller ikke se årsaken til at han er lam i halve ansiktet og har dårlig balanse. Han fikk noe antibiotika så jeg håper at det hjelper. Har stresset mye med den hunden de siste 2 ukene og det er ikke bra når man er gravid. Får prøve å slappe litt av til helgen ;)
 
16+2 og tiden går sakte men sikkert fremover :) fikk tatt en kjapp ultralyd i dag og vi skal bli mammaer til ei lita jente ;) vi gleder oss veldig, men det er så fryktelig vanskelig å finne jentenavn...godt vi har noen måneder på oss ;) mamma ble jo super glad når hun hørte at det var jente, hun har 8 barnebarn og 7 av de er gutter, så nå følte hun at det var på tide med ei jente ;)
Ellers så er jeg fortsatt kvalm, spesielt på morgenen, men også hvis jeg blir veldig sulten. Jeg sliter en del med hodepine og er trøtt så å si hele tiden. Torsdager og fredager er verst fordi da begynner jeg å bli sliten etter å ha jobbet noen dager. Har også litt vondt i korsryggen innimellom, det stråler da ned i halebeinet og høyre rumpeball. Hvis det blir veldig ille så får jeg vel gå til fysioterapi eller kiropraktor.
I dag måtte jeg ta hunden til dyrelegen for å ta CT-røntgen av hodet hans. De fant heldigvis ikke noe svulst, men kunne heller ikke se årsaken til at han er lam i halve ansiktet og har dårlig balanse. Han fikk noe antibiotika så jeg håper at det hjelper. Har stresset mye med den hunden de siste 2 ukene og det er ikke bra når man er gravid. Får prøve å slappe litt av til helgen ;)

Gratulerer så mye med en liten prinsesse :D Huff håper det går bra med den firbente, kjedelig å gå å være bekymret for det også. Håper du får time til kiropraktor/ fysioterapeut så du slipper å ha så mye smerter også :happy:
 
På onsdag (17+2) kjente jeg de første bevegelsene i magen. Noen bittesmå spark og litt kiling, merkelig følelse, men veldig koselig ;)
Nå er det bare litt over en uke til vi skal på Oul ;)
Ellers så har det vært litt stress i heimen, med en syk hund som er lam i halve ansiktet og dyrelegen finner ikke ut hvorfor. Bikkja har også leddgikt, så han har veldig vondt i beinet. Ellers er han som før, har lyst å leke og spiser og drikker greit, så da føler jeg at jeg ikke kan ta han riktig enda :/
Katten vår på et år ble påkjørt for ei uke siden og måtte vi avlive henne stakkars. Det var fryktelig vondt, så i går fikk vi to nye katter for å hjelpe med sorgen. De er da store nok når babyen kommer til å begynne å gå på do ute, så vi slipper den ekle sandkassa med et lite barn i huset. Jeg er litt bekymret for toxoplasma nå, så vasker hendene hele tiden...
ImageUploadedByBV Forum1445062817.739016.jpg
 
17+5
Har ikke følt meg så gravid i dag. Rart å ikke ha noe ubehag lenger, blir nesten litt bekymret
 
Da har jeg vært på Oul i dag og sett ei frisk og fin jente ;) jordmor flyttet meg frem fra 19+0 til 19+1 og terminen ble flyttet fra 24.mars til 23.mars.

Jeg kjenner litt spark innimellom og så kommer det flere dager hvor ikke jeg kjenner noe. Gleder meg til jeg kjenner liv hver dag :)

I dag har samboer vært å kjøpt vogn, baby jogger city elite, så nå begynner dette å bli virkelig ;)

ImageUploadedByBV Forum1445882207.922538.jpg
 
20+5
Åh de siste par dagene har jeg slitet med allergi. Vet ikke hva det er jeg reagerer på, men det er utrolig slitsomt. Så virker det som det kommer og går litt. Må være hormonene som tuller med meg

Ellers er jeg trøtt og sliten, føler meg aldri helt uthvilt. Godt det er helg snart så jeg kan slappe av :)
 
21+0 i dag :)
Føler meg så trøtt og sliten hele tiden. Føles som jeg kunne ha sovet hele tiden. I dag er det søndag og jeg gruer meg allerede til en lang og slitsom uke på jobb....åh det skal bli så godt å gå ut i permisjon om 4 måneder
Vi snakker en del om navn for tiden, men det er så utrolig vanskelig å bli enige....godt vi fortsatt har noen måneder på oss ;)
Jeg har litt lite matlyst for tiden og lite energi til å gidde å lage noe særlig mat. Dette er jo ikke bra siden både jeg og den lille jenta i magen trenger næring. Må prøve å ta meg litt sammen og finne noe jeg liker.
Neste helg skal vi ta båten til Danmark, skal bli godt med et lite avbrekk fra hverdagen
 
Off, veit hva du mener med lite energi og dårlig matlyst. Særdeles dårlig kombo. Man blir jo ikke i bedre form når man ikke har noe som frister, da.. Sambo får hjelpe deg med å finne på noe godt, kanskje lage en romantisk middag med noe kosemat og lys og duk ^_^ hvis det er deres greie da.. blir lite sånt her! Men så digg med et lite avbrekk i Danmark da, det er ikke så mye som skal til, som regel, for å få energinivået på rett kjøl igjen. Krysser fingra for stille sjø.
 
23+0
Er ikke så flink å skrive her inne merker jeg.
Formen holder seg fin. Jeg fungerer greit på jobb, men er som regel helt utslitt når jeg kommer hjem. Blir mye gåing og mye støy når man jobber i barnehage.
Jeg har begynt å legge meg i 22-23 tiden istedenfor 20-21 og merker at jeg sover litt bedre på natta. Må likevel opp 1-2 ganger for å gå på do. Er veldig plaget med urolige ben og krampe i leggene. Får også vondt i bekkenet og korsryggen når jeg har sovet lenge på samme side.
Jeg kjenner liv hver dag nå. Hadde et par dager forrige uke hvor jeg ikke kjente noe og det bekymret meg en del. Jeg hadde vært veldig aktiv på jobb og lekt mye med barna dagen i forveien. Har også hatt mye å gjøre og har vært litt stresset. Jeg roet helt ned når ikke jeg kjente liv, ingen løping, løfting eller herjing og da begynte hun å sparke igjen etter et par dager. Hun har ganske svake spark enda så jeg gleder meg til å kjenne ordentlig liv og se magen bevege seg ;) samboer kjente et godt spark for et par dager siden, ellers har hun bare kjent litt romling. Blir koselig når hun også kan kjenne spark :)
 
24+0
Det går sakte men sikkert fremover ;)
Jeg sover veldig dårlig for tiden. VELDIG plaget med smerter og kramper i venstre bein på natta. Sover mest på venstre side så det kan være noe av grunnen.

Jeg er veldig tungpustet på kveldene, er tydeligvis ikke meningen at man skal sitte for mye på sofaen ;) har også veldig tung pust når jeg legger meg på kvelden, men det går fort over når jeg bare får lagt meg godt til på den ene siden.
Kjenner også at kondisen er meget dårlig, blir veldig andpusten av å gå i trapper eller en liten oppoverbakke på tur med hunden. Det blir nok ikke bedre før prinsessen er ute ;)

Jeg jobber fortsatt 100% og det fungerer greit, men jeg er sliten og trøtt på ettermiddagene. Da er det godt å kunne bare legge seg i sengen eller på sofaen ;) eneste problemet er at jeg får dårlig samvittighet for bikkja som ikke får så mye oppmerksomhet lenger :(

Jeg kjenner litt spark hver dag, håper de blir ordentlig sterke snart. Har så lyst å kjenne at hun blir sterkere. Må nok prøve å spise sunnere og slutte med julebrus og søtsaker...hun får så mye sukker i seg at jeg får ingen reaksjon fra henne selv om jeg drikker iskald saft...får sikkert mer reaksjoner hvis jeg kutter ut sukkeret ;)

Jeg skal på jordmortime nr.2 på fredag, samboer er litt usikker om hun bør være med. Hun tror at ikke det er vanlig å ha med seg samboer på disse kontrollene, men jeg synes det er koselig at hun er med. Håper jeg får lurt henne med ;)
 
24+6
Var hos jordmor i går og det gikk bra. Hun virket litt bekymret når jeg sa at jeg ikke kjenner så mye spark, men hun lyttet lenge til hjertet og sa at det hørtes bra ut. Jeg får prøve å roe tempoet enda mer, men det er ikke alltid like lett i disse juletider :)

Nå er vi meldt på svangerskapskurs på slutten av februar. det var litt sent egentlig, men det var ikke tilbud om noe kurs når jeg er i uke 34....satser jo på at hun holder seg inne til termin, så kurs i uke 36 skal nok gå fint ;)

Jeg begynner å bli litt lei av å sove så dårlig, man blir så utrolig sliten i lengden. Jordmor anbefalte meg å prøve å sove litt på jobb, når trøttheten tar over, men det er ikke så lett å få til i en barnehage. Får heller prøve å holde ut arbeidsdagene og heller legge meg litt etter jobb
 
26+6

Kjente prinsessen hikke for første gang, på morgenen i dag ;) var litt rar følelse, men godt å kjenne etter 2 dager med lite bevegelse i magen
 
27+0
Det nærmer seg jul og magen vokser...føler egentlig at den vokser mer i bredden enn utover, men det er vel en litt typisk jentemage det ;)
Jeg har kjent litt lite liv i det siste, men så lenge jeg kjenner litt hver dag så har jeg ikke begynt å stresse med å ringe føden. Jeg er super dårlig på å roe ned, stresser litt på jobb og hjemme er det alltid noe å gjøre. Hunden min måtte avlives for litt over ei uke siden, så jeg har pakket ned alle tingene hans denne helgen. Så måtte jeg selvfølgelig rydde litt i boden for å få plass. Når jeg først var i gang så tok jeg like så godt og støvsuget og vasket gulvene, vasket tøy og tok oppvasken. På ettermiddagen var jeg på en liten julegavehandletur med nevøen min. ...har mer å gjøre i dag egentlig men er streng med meg selv nå at jeg må prøve å slappe av (spesielt siden jenta i magen er så stille for tiden). Samboer har vært i London ei ukes tid nå og kommer endelig hjem i morgen...skal bli skikkelig godt å få henne hjem :)
Ellers så har jeg ikke fullt så vondt i benet lenger på natta. Våkner fortsatt et par ganger for å gå på do, og våkner også hver gang jeg skal snu meg. Fikk lånt et silkelaken av tanten min, det hjelper litt, men blir litt krøllet etter hvert og da må jeg bruke litt mer krefter på å snu meg om natta.
Jeg har fått masse arvetøy fra kusinen min, så nå trenger vi ikke noe særlig tøy for de første månedene.
Fant også noe babytøy siden jeg var liten, når jeg ryddet i boden...nå må jeg bare prøve å finne ut hvordan jeg skal bli kvitt den kjellerlukta. Har vasket det en gang, men det lukter fortsatt. Må kanskje bare vaske det flere ganger :)
 
28+0
Da var det siste innspurt og 3.trimester ;)

Jeg har vært gørrsyk hele jula, høy feber, snørr og hoste på julaften...ikke mye gøy :( måtte ringe føden på julaften for å sjekke hvor mye Paracet jeg kunne ta. Tar sjelden medisiner så ville være helt sikker på at jeg ikke gjorde noe galt.

Vi fikk mye fint til babyen til jul. Vi hadde ønsket oss det. Fikk også en del penger så da får vi handle de siste tingene på januarsalg ;)

Jeg har vært litt plaget med kramper i bena på natta/morgenen nå i det siste. Har kanskje noe med all den røkte og salta maten jeg har spist.

Jeg kjenner sterkere spark nå enn før, innimellom i hvertfall. Hun har også hikket en del, får litt vondt av henne da når hun holder på lenge.
 
Har ikke sett disse dagbok innleggene før i dag jeg...
Men så hyggelig at du deler og at det har gått så bra :happy:

Når den lille hikker, hvordan kjenner du det?
Jeg tror aldri jeg har kjent det, eller så vet jeg ikke hva jeg har kjent :happy:
 
Back
Topp