2 mammaer håper på et storkebarn

Fantastisk! Gratulerer :)
 
6+2 :) Nå begynner kvalmen å komme.... ikke lett å være gravid og kvalm når man må skifte bæsjebleier på ettåringen ;) ...jeg prøver å hjelpe til så mye jeg kan, vet jo hvordan dette er. Håper bare at ikke kvalmen varer så lenge. Ellers så har hun bare litt mensmurringer og litt stikkende følelse på venstre side. Skulle så ønske at Storken krevde tidlig ultralyd sånn som de gjorde med meg, det var veldig betryggende å se det lille hjertet i uke 7. Tror ikke vi gidder å betale 1000kr for å ta det privat.
 
9+3 :) fortsatt veldig kvalm, det er vel et godt tegn :) ellers veldig oppblåst og har måtte gå til innkjøp av gravidbukse. Vi har veldig lyst å ta ultralyd rundt uke 12, men har ikke helt bestemt oss hvor vi bør bestille time. Vil gjerne se den lille en gang før den ordinære ultralyden :)
 
12+3 i dag og formen begynner å bli mye bedre nå. Blir kun kvalm når hun er veldig sulten. Vi var på ultralyd i forrige uke (11+3) og alt ser bra ut med babyen, men min kjære har vist bakoverbøyd livmor så det var helt umulig å kunne si noe om babyens kjønn. Jordmoren sa at det er ikke sikkert de klarer å se det når vi skal på den ordinære ultralyden til og med. Vi har jo sååå lyst å vite om vi venter en lillesøster eller lillebror, vi blir glad uansett, det er bare så gøy å vite.
 
19+5 :) På torsdag var vi på OUL på Ullevål. Alt så bra ut og vi venter ei frisk og fin jente. Det var veldig godt å se at alt var i orden, da min samboer har hatt mye smerter i magen i det siste. Morkaka ligger foran, så da fikk vi også forklaring på hvorfor hun ikke har kjent noe liv enda.
Det blir veldig koselig å få ei jente til, skulle bare ønske det var lettere å finne jentenavn.
 
Gratulerer så mye :)
 
Gratulerer med ei jente i magen :) godt å få et svar på hva som er årsaken til lite liv- foreløpig :rolleyes: hvordan er formen hennes ?
 
Herlig med liv i magen :)
 
Så deilig å kjenne liv! Du får nok snart den gleden ;)
 
I romjula kjente jeg endelig et lite spark, det var utrolig koselig ;) har ikke kjent noe siden, men min samboer kjenner mye liv hver dag :) Glukosebelastningstesten gikk bra heldigvis. Det er vist noe nytt, at alle gravide (eller hvertfall førstegangs) skal ta den testen. Glad for at jeg slapp når jeg var gravid i 2015/2016 ;)

Datteren vår begynner å bli så stor nå, bruker mange ord og er veldig aktiv fysisk. Vi tok av den ene siden på sprinkelsengen i går og satt på sengehest. Det har heldigvis gått veldig fint og hun har sovnet greit i senga uten å stå opp og tulle når det er leggetid. Vi prøvde også å la henne gå uten bleie i dag, det ble tre tisseuhell, men vi fikk henne til å gjøre nummer to i do ;) det er litt vanskelig å få henne til å forstå hva hun skal gjøre på doen, men det kommer etter hvert. Det er litt tidlig enda (21 mnd), men hun er ikke så veldig glad i bleieskift så da tenkte vi at vi like gjerne kunne prøve. Går det ikke så går det ikke, da venter vi bare litt :)
 
Back
Topp