2 mammaer håper på et storkebarn

På fredag var vi på helsestasjonen for å veie. Hun er blitt 3395gr så det går oppover ;) bare 100gr unna fødselsvekta :)
Etter helsestasjonen tok vi en liten trilletur i byen før vi dro hjem. Må si at det var helt fantastisk deilig å komme seg ut litt. Har vært innestengt i så mange dager nå, først på sykehuset og så hjemme så det var deilig med litt luft og se andre mennesker.
Jeg har fortsatt ganske vondt i stingene nedentil så jeg må ta det litt med ro enda, men jeg håper det fort blir bedre så jeg kan gå på ordentlige trilleturer.
Hun har også hatt sitt første bad og det likte hun ikke. Blir nok gøyere når hun blir litt eldre ;)
Vi har hatt mye besøk i helgen av besteforeldre og tante. Veldig koselig :)
 
Vi er så forelsket i lille nurket vårt ;)
ImageUploadedByBV Forum1459697350.699618.jpg
 
Helsesøster var på hjemmebesøk her i går. Vi fikk noen brosjyrer og så fikk vi veid jentungen igjen. Hun veier nå 3590gr som er 100gr mer enn fødselsvekta ;) hun hadde også gått opp 200gr bare siden fredag og det var jo kjempe bra :) hun spiser godt, det er ingen tvil ;)
I natt og i dag lekker det melk fra puppene hele tiden så jeg har kunnet ammet litt uten at hun blir lei og frustrert ;) er helt fantastisk koselig å kunne amme så håper at melken fortsetter å komme :)
 
6 uker og 2 dager gammel
Ja nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her. Tiden går så fort og dagene går i ett. Men vi koser oss med den lille jenta vår, hun er helt fantastisk :)
Ammingen gikk ikke så bra så den har jeg sluttet med. Deilig å kunne bare gi flaske og slippe å tenke på pumping og sånt.
Snuppa sliter litt med luft i magen og kan være ganske grinete på kveldene stakkars. Men hun har blitt mye bedre nå etter at vi begynte med minifom dråper.
Hun sover godt i egen seng på natta og har nå hatt et par netter der hun har sovet fra 22-05. Ellers så pleier hun bare å våkne et par ganger om natta for å drikke og så sovner hun igjen. Det er litt vanskeligere å få henne til å sove på dagen. Fikk henne til å sove i vogna i dag for første gang uten vugging eller noen ting. Hun sov i en time og det er mye lenger enn de 15 minuttene hun har klart tidligere ;)

Jeg var på 6 ukerskontroll i går, har ikke kjent meg helt bra nedentil etter fødselen og fikk nå bekreftet fremfall av urinblæren. Undersøkelsen gjorde forferdelig vondt, men dette er vist noe som kan bli bedre hvis jeg bare er VELDIG flink å gjøre knipeøvelser.
 
6 uker og 2 dager gammel
Ja nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her. Tiden går så fort og dagene går i ett. Men vi koser oss med den lille jenta vår, hun er helt fantastisk :)
Ammingen gikk ikke så bra så den har jeg sluttet med. Deilig å kunne bare gi flaske og slippe å tenke på pumping og sånt.
Snuppa sliter litt med luft i magen og kan være ganske grinete på kveldene stakkars. Men hun har blitt mye bedre nå etter at vi begynte med minifom dråper.
Hun sover godt i egen seng på natta og har nå hatt et par netter der hun har sovet fra 22-05. Ellers så pleier hun bare å våkne et par ganger om natta for å drikke og så sovner hun igjen. Det er litt vanskeligere å få henne til å sove på dagen. Fikk henne til å sove i vogna i dag for første gang uten vugging eller noen ting. Hun sov i en time og det er mye lenger enn de 15 minuttene hun har klart tidligere ;)

Jeg var på 6 ukerskontroll i går, har ikke kjent meg helt bra nedentil etter fødselen og fikk nå bekreftet fremfall av urinblæren. Undersøkelsen gjorde forferdelig vondt, men dette er vist noe som kan bli bedre hvis jeg bare er VELDIG flink å gjøre knipeøvelser.
Hur går det med er nu ? :)
 
Lille er blitt 3 måneder allerede (14 uker). Tiden går så sinnsykt fort :/ Hun sover godt på natta og vi har begynt å legge henne i åtte tiden hver kveld nå. Hun våkner da som regel rundt midnatt når jeg legger meg og drikker ei flaske. Så sover hun videre til kl.5-6. Drikker litt igjen og sover videre til 8 halv 9. Da er hun våken en time eller to før hun sover igjen til kl.11-12. Resten av dagen sover hun veldig lite.
Hun har begynt å smile masse og ler litt av og til også. Hun "prater" masse både med seg selv og med oss ;) hun trives godt både på leketeppe og vippestol, men vil aller helst være på fanget.
Vi var på 3 måneders kontroll på fredag og hun er blitt 5400gr og 62cm. Vektkurven har flatet litt ut så vi må veie henne igjen snart for å se at hun blir tyngre. Hun spiser hele tiden, men det er som regel ikke så mye om gangen. Oftest bare 60-90ml annen eller tredje hver time. ...men på natta har hun begynt å drikke 120ml både rundt midnatt og kl.5, så det hjelper forhåpentligvis litt på vekta :)
Hun har vært veldig tett i nesa de siste par ukene, så hun har kanskje spist litt mindre pga det også. Bruker saltvann og det hjelper en del.
Jeg føler meg veldig trøtt hele tiden, men det er nok fordi jeg sover litt lite. Er mye våken for å passe på at hun får pustet ordentlig og at ikke hun har dratt dyna over hodet (hun gjør det av og til). Hun sklir også litt ned i sengen og under dyna, siden jeg har hevet hodeenden bittegran.
 
Åhh nå kom mensen tilbake i går, kan ikke si at jeg er så glad for det. Masse menssmerter og må skifte bind hele tiden fordi det blør så mye...håper det blir litt mindre neste gang :/

Men jentungen har det bra, vi var og veide henne i dag og hun hadde lagt på seg 200gr siden forrige fredag, så det er vi fornøyde med ;)

Jeg prøver å leve litt sunnere i håp om å bli kvitt den deigete magen. ...men å kutte ut colaen får meg bare til å føle meg trøtt og kvalm og så får jeg ganske vondt i hodet også...ikke noe moro det :/
 
Ja nå er snuppa vår snart 16 måneder og skal begynne i barnehage om litt over ei uke. Tror hun er veldig klar for det selv om hun er veldig mammadalt og skeptisk til fremmede.

Hun begynte å gå i begynnelsen av mai og nå løper hun og klatrer over alt. Ikke snakk om å sitte i vogna, hun skal gå ;)

Hun snakker ikke så mye, kun "oi" og "oisann" :) Regner med at det kommer fort når hun begynner i barnehagen.
 
Nå har min samboer tatt alle prøver og er klar for søskenforsøk ved neste eggløsning. Hun begynte å ta eggløsningstest i dag, så nå venter vi bare på en positiv test så vi kan reise ned til Danmark :) spennende tider i vente ;)

Oi så spenennde! Blir det samme donor denne runden eller har dere valgt ny? Håper det går knirkefritt for henne :)
 
Da har vi nettopp kommet hjem fra København :) min kjære ble inseminert i går så nå venter vi bare på testdag (08.08)....spennende ;) Hun kjenner litt stikking på venstre side, vi håper at det er et godt tegn :)
Så spennende! Kommer dere til å klare å vente med test, helt til testdag? :)
 
Tok en test på morgenen i dag og det kom en svaaak strek. Litt usikker om det er baby eller bare skygge. Venter i spenning på test i morgen tidlig ;) prøvde å ta bilde men det var litt vanskelig. 11 dpo
9575fa999dcd9b864dae92d97001a108.jpg
5bde33167067471847c63801a657d4d2.jpg
 
Tok en test på morgenen i dag og det kom en svaaak strek. Litt usikker om det er baby eller bare skygge. Venter i spenning på test i morgen tidlig ;) prøvde å ta bilde men det var litt vanskelig. 11 dpo
9575fa999dcd9b864dae92d97001a108.jpg
5bde33167067471847c63801a657d4d2.jpg
Håper det er mer enn bare skygge, og at den er sterkere i morgen :Heartred
 
Back
Topp