Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Senator Malin skrev:
Minerva skrev:
Senator Malin skrev:
Nei.Minerva skrev:
Hull i ørene kan de få når de er store nok til å forstå konsekvensene - at det må renses og behandles ordentlig, at det KAN gå infeksjoner i det og det kan føre til behov for behandling og i verste fall (usannsynlig men det KAN skje) ganske stygge komplikasjoner, for ikke å snakke om muligheten for å utvikle allergier.
Tidligst 12 år, tenker jeg.
12 år? Det var vel litt på kanten. Lykke til med den :P
Hvorfor det? Jeg fikk ikke ta før jeg begynte på ungdomsskolen, og i ettertid ser jeg at det egentlig var litt for tidlig, jeg var ikke flink nok til å rense, tok de ut litt for tidlig fordi jeg var så utålmodig etter å bruke de "kule" øredobbene etc.
Jeg har forresten bare en gutt, og regner med å sette enda høyere aldersgrense for ham, fordi det (i dag) ofte legges litt annen vekt på hull i ørene hos gutter enn hos jenter.
Andre piercinger, tatoveringer osv. får vente til de er myndige.
Derfor er det ikke så dumt å ta hull når de er små. 4 år +
Da renses det med mammaen og ungen bryr seg ikke om hvilket ræl de selger på Glitter. Lettere å snakke en 4åring til fornuft enn ei på 12-13 angående juggel i ørene.
... NEI.Labambie skrev:
smash skrev:
Minerva skrev:
smash skrev:
... NEI.Labambie skrev:
Hvorfor ikke?
Syns de er såpass store når de er 4 år... Noe helt annet når det gjelder babyer..
Dette er noe ho har spurt om selv. Jeg har ikke nevnt det en gang..
4-åringen min vil ha hund, ponni, jente-pupper (han er gutt), robot som er så stor at han kan sitte inne i den og ekte lyssabel.
Han får det ikke uansett.
Forøvrig er 4-åringer verre enn babyer til å klå på f.eks. øredobber med grisete fingre...
Hvem har sagt man skal si ja hver gang en 4 åring spør om noe?
Langt ifra det jeg gjør!
Men det er mange i bhg som har hull i ørene, så er nok derfor ho maser så...
Pluss at ho syns det er fint, og liker å pynte seg.
Senator Malin skrev:
Nei.Minerva skrev:
Hull i ørene kan de få når de er store nok til å forstå konsekvensene - at det må renses og behandles ordentlig, at det KAN gå infeksjoner i det og det kan føre til behov for behandling og i verste fall (usannsynlig men det KAN skje) ganske stygge komplikasjoner, for ikke å snakke om muligheten for å utvikle allergier.
hvis dere som kjenner henne mener hun skjønner dere har snakket om med at det gjør vondt og at hun klarer å passe på å ikke pelle eller rive borti så ja. når dere først har tatt opp dette som tema. selv hadde jeg ikke vist videoen og snakket om det før jeg hadde bestemt meg for at det var greit. og jeg synes det er greit når barnet er 6 år.Mrs Lutz skrev:
Senator Malin skrev:
Nei.Minerva skrev:
Min eldste er 14 år gammel, og grøsset litt da jeg spurte henne for noen dager siden om hun ville ta hull i ørene...
smash skrev:
Senator Malin skrev:
Minerva skrev:
Senator Malin skrev:
Nei.Minerva skrev:
Hvorfor det? Jeg fikk ikke ta før jeg begynte på ungdomsskolen, og i ettertid ser jeg at det egentlig var litt for tidlig, jeg var ikke flink nok til å rense, tok de ut litt for tidlig fordi jeg var så utålmodig etter å bruke de "kule" øredobbene etc.
Jeg har forresten bare en gutt, og regner med å sette enda høyere aldersgrense for ham, fordi det (i dag) ofte legges litt annen vekt på hull i ørene hos gutter enn hos jenter.
Andre piercinger, tatoveringer osv. får vente til de er myndige.
Da renses det med mammaen og ungen bryr seg ikke om hvilket ræl de selger på Glitter. Lettere å snakke en 4åring til fornuft enn ei på 12-13 angående juggel i ørene.
Man trenger jo ikke å rense å sånn lenger...! Så det er ikke noe problem!
Veldig enig med senator malin!
Senator Malin skrev:
Minerva skrev:
smash skrev:
... NEI.Labambie skrev:
Hvorfor ikke?
Syns de er såpass store når de er 4 år... Noe helt annet når det gjelder babyer..
Dette er noe ho har spurt om selv. Jeg har ikke nevnt det en gang..
4-åringen min vil ha hund, ponni, jente-pupper (han er gutt), robot som er så stor at han kan sitte inne i den og ekte lyssabel.
Han får det ikke uansett.
Forøvrig er 4-åringer verre enn babyer til å klå på f.eks. øredobber med grisete fingre...
Du nevner hele tiden at hun ønsker det, men hva ønsker du, og hvorfor?IsThaBeth skrev: