*

smash skrev:

IsThaBeth skrev:
Du nevner hele tiden at hun ønsker det, men hva ønsker du, og hvorfor?

Jeg vet ikke helt.. Derfor jeg tenkte å høre her...
Blei litt tatt på senga da pappa sa til ho at de kunne gjøre det i morgen.
Jeg hadde ikke sagt at det var greit, jeg sa bare til pappa hva jenta mi hadde sagt.
Men siden det er så mye bedre alternativer nå, enn det var før, så syns jeg kanskje ikke det er så ille alikevel.
Men det hadde ikke gjort noe om ho hadde venta heller...

Da synes jeg du skal vente. Du høres ikke ut som du egentlig vil. Si til pappa at han ikke kan ta sånne avgjørelser for din datter, og forklar dattera di at noen ganger kan også mammaer ombestemme seg. Dattera di er sikkert nydelig som hun er, og har mange år på seg for å få hull i ørene. Vent til du, helt uten tvil kan si ja.

IsThaBeth skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:

Jeg hadde ikke sagt at det var greit, jeg sa bare til pappa hva jenta mi hadde sagt.
Men siden det er så mye bedre alternativer nå, enn det var før, så syns jeg kanskje ikke det er så ille alikevel.

Da synes jeg du skal vente. Du høres ikke ut som du egentlig vil. Si til pappa at han ikke kan ta sånne avgjørelser for din datter, og forklar dattera di at noen ganger kan også mammaer ombestemme seg. Dattera di er sikkert nydelig som hun er, og har mange år på seg for å få hull i ørene. Vent til du, helt uten tvil kan si ja.

Da vet jeg at ho blir ekstremt skuffa...
Og jeg syns det er greit, bare kanskje ikke helt måten det blir gjort på..
Jeg ville være med, men jenta mi ville absolutt ha med bestefar..
Jeg sa det var greit så lenge han tok masse bilder:)

Hadde ikke sagt nei til min datter om hun kom å spurte selv etter hull i ørene (nå har jeg ikke jente enda da :p )
Men jeg tenker at så lenge de spør etter det selv og blir i hundre over det , så ser jeg ikke helt problemet.. Om hun angrer om noen år så er det jo bare å slutte å bruke øredobber

Ja, det hadde hun fått lov til.

Eldstejenta her snakker litt om det, men hun har ikke lyst enda sier hun selv, hun ser jo at øredobbene går GJENNOM ørene, og det liker hun ikke helt tanken på tror jeg. Jeg kommer ikke til å spørre henne om hun vil ta, men kommer hun til meg og spør så kommer jeg ikke til å nekte henne det. Selv om jeg selv fint overlevde til jeg var 10 uten, og har latt dem gro sånn.. 3 ganger etter den tid...

Ja det hadde jeg latt henne gjort. Vi så og det programmet på tv. Syns det var ett fint program:)

Min datter på 3 år skal få hull i ørene i morgen. 

Nei min datter får ikke føre hun er gammel nok til å gå inn i et piercingstudio og ta det der. Hun skal samtidig være fulstendig klar over hva som kan skje om hun får betennelse.

Jeg fikk hull i ørene nårjeg var rundt 5 år, og hadde masse masse problemer. Etter flere antibiotika kurer og mye smerter, måtte jeg la mine gro igjen og har aldri kunne ha hull i ørene igjen tidligere pga problemer...

Jenta mi ønsker seg også hull i ørene , hun skal få det når hun blir storesøster.. Da er det 1 mnd til hun er 4år :-)

Nei. Jeg har også en jente som er 4, og kommer ikke til å la henne få hull i ørene med det første. "Heldigvis" er ikke hun så glad i å pynte seg, så hun har ikke spurt om å få hull i ørene heller.

Venter til hun blir eldre. :) Jeg fikk hull i ørene da jeg var 12. Grei alder det.
Mulig hun får det før den tid, vi får se når hun begynne å spørre etter det selv.

smash skrev:

IsThaBeth skrev:

smash skrev:

IsThaBeth skrev:

Da vet jeg at ho blir ekstremt skuffa...
Og jeg syns det er greit, bare kanskje ikke helt måten det blir gjort på..
Jeg ville være med, men jenta mi ville absolutt ha med bestefar..
Jeg sa det var greit så lenge han tok masse bilder:)

Kanskje kompensere med å kjøpe sånne clip on til henne?

Senator Malin skrev:

Minerva skrev:
Nei.
Hull i ørene kan de få når de er store nok til å forstå konsekvensene - at det må renses og behandles ordentlig, at det KAN gå infeksjoner i det og det kan føre til behov for behandling og i verste fall (usannsynlig men det KAN skje) ganske stygge komplikasjoner, for ikke å snakke om muligheten for å utvikle allergier.

Tidligst 12 år, tenker jeg.

12 år? Det var vel litt på kanten. Lykke til med den :P

Jeg fikk ikke lov til å ta hull i ørene før jeg ble 18.. Og etter jeg så en jente i skolegården som fikk revet ut ringen i lek av typen 'guttene tar jentene', sluttet masingen også! 

jeg fikk hull i ørene når jeg var 3 dager gammel,
så jeg hadde latt henne gjøre det, men der er du som bestemmer da.

Datteren min fikk hull i ørene sommeren hun fylte 4 år.  tok det på sommeren sånn at det rakk å gro ordentlig før bhg begynte igjen.   Hun har små ringer i ørene som er vanskelig å komme til sånn at hun ikke skal komme borti de.

Hvis du syns det er greit at hun skal få hull i ørene så la henne få det da.
Følg din egen magefølelse istedet for å spørre her inne for her vil du få mange forskjellige svar og det vil gjøre deg mer forvirret.

Nei, det ville jeg ikke gjort. Mener det er for tidlig når de er 4 år. For meg blir det mer riktig rundt skolealder, og bare hvis hun selv spør. Da er hun gammel nok til at vi sammen kan ta ansvar for å rense slik at vi unngår infeksjoner.

Jeg hadde først og fremst ikke snakket om hull i ørene på en slik måte til min 4 åring, hadde snakket om det som noe hun kunne få ved skolealder sånn som jeg selv fikk.
2åringen min er også fascinert av mine øredobber nemlig men jeg sier bare at hun skal få når hun blir stor, hun hadde sikkert vært i fyr og flamme selv om vi sa hun skulle få men det er ikke aktuelt på 4 år enda.

Men jeg hadde ikke løyet til min 4 åring og latt henne tro at hun skulle få (i dag) og så si at jeg hadde ombestemt meg, så nå får du nesten bare følge opp og være ekstremt flink med rens og med å lære henne viktigheten av rens etc.

Senator Malin skrev:

Minerva skrev:
Nei.
Hull i ørene kan de få når de er store nok til å forstå konsekvensene - at det må renses og behandles ordentlig, at det KAN gå infeksjoner i det og det kan føre til behov for behandling og i verste fall (usannsynlig men det KAN skje) ganske stygge komplikasjoner, for ikke å snakke om muligheten for å utvikle allergier.

Tidligst 12 år, tenker jeg.

12 år? Det var vel litt på kanten. Lykke til med den :P

Haha, 12 år??  Lykke til ja...

Jeg fikk hull i ørene da jeg var fire, mamma hatet det så hun gjemte seg, mens jeg satt der som ett tentlys:) Når jeg var seks år ville jeg ha enda ett hull, da satt mamma foten ned og nektet meg. Det jeg gjorde da var å hente en nål i syskrinet til min mor å stakk gjennom øret mitt, det gjorde vondt det, og hullet kom jo ikke der det skulle. Så hentet jeg noe juggel inne hos min storesøster å plasserte i de nye hullet. Sier ikke alle er som meg å gjør slik, men å nekte barn som ønsker seg noe slikt kan jo gjøre det verre. Jeg hadde latt min fireåring få:)

Back
Topp