.

jeg klatra i trær da jeg var liten jeg også.. syns faktisk barn skal få utfolde seg så lenge de er under oppsyn

6 meter? 

Overhodet ikke greit!

ORIGINAL: Dollface

jeg klatra i trær da jeg var liten jeg også.. syns faktisk barn skal få utfolde seg så lenge de er under oppsyn

Ja selvfølgelig!! Det er jeg enig i. Klatra i trær jeg også da jeg var liten. Men jeg var ALDRI så høyt oppe som disse to. De var virkelig høyt oppe altså! Og det var ingen som holdt de under oppsyn. De var litt bortenfor resten av gruppen, og assistenten snudde seg ikke å så etter de en gang da jeg sa det til henne.

6 meter hadde ikke jeg syntes var akseptabelt, og HVERTFALL ikke den arrogante holdningen til dama som jobba i barnehagen!!!!

jeg fordrar ikke bhg hvor det er forbudt å sykle i bakker, hvor der er forbudt å balansere på kanter, hvor man ikke får løpe der og der, ikke klatre i det treet, ikke sitte på taket av lekehuset....

skal ikke unger få utfolde seg? det er alt for mange lover og regler! jeg sier JA til klatretrer i alle bhg! ungene ser sine egne begrensninger, stort sett.

ORIGINAL: veteran

jeg fordrar ikke bhg hvor det er forbudt å sykle i bakker, hvor der er forbudt å balansere på kanter, hvor man ikke får løpe der og der, ikke klatre i det treet, ikke sitte på taket av lekehuset....

skal ikke unger få utfolde seg? det er alt for mange lover og regler! jeg sier JA til klatretrer i alle bhg! ungene ser sine egne begrensninger, stort sett.

Ja jeg er helt enig med deg! Unger skal få utfolde seg. Men her er det ikke snakk om at barnet slår seg litt hvis det faller ned. det hadde nok ikke gått så bra med disse barna om de hadde falt ned. Og det så ikke ut som om disse barna så sine begrensninger nei... Og jeg reagerte på at den voksne ikke sjekket en gang da jeg sa at jeg reagerte på hvor høyt oppe disse barna var!

6 meter er veldig, veldig høyt. Det er ikke greit.

Fint at de får klatre i trær, og om de detter ned fra 2-3 meter, går det som regel "greit"[&:], men 6 meter er uakseptabelt. Overlever de det, er det intet annet enn et mirakel.

Her har de klatra i trær i ett helt år. De har vært i ett annet
Lokale langt til fjells pga bygging av ny skole/barnehage. De har faktisk ikke hatt ett eneste lekestativ og ikke engang en sykkel. Votter og spann og norges herlige natur. Så de har klatra i trær og lekt ved bekker. Synes noen ganger det blir litt mye grenser for hva de får lov til. Såklart skal man passe på,men tenk så gøy de har det da? De får en helt annet kroppsbeherskelse enn de får av de nymotens klatrestativ. Lå barna bruke naturens fine lekestativer:)

6 meter er jo helt vilt! Tenker bare hvor høy 3-metern på bassenget er og så dobbelt så høyt! De ungene hadde nok strøket med om de hadde falt ned. Syns ikke ungene skal lengre opp enn 2-3 meter jeg[8|]

Jeg vet ikke om jeg hadde likt at de var såååå høyt oppe.. Så hadde nok kanskje bedt de i hvert fall holde seg litt nærmere bakken, men ellers syns jeg unger skal få klatre og utforske så mye de vil..

Ja, lille Lars var under oppsyn da han klaska rett ned i bakken og brakk ryggen fra 6 meters høyde....

ehh! 6 meter hadde jeg reagert på ja!!

selvfølgelig skal unger få klatre i trær, men ikke 6 meter! djiis

ORIGINAL: Labambie

6 meter? 

Overhodet ikke greit!

Helt enig!

Dersom barn virkelig hadde kjent sine begrensninger så hadde de vel knapt hatt bruk for tilsyn av voksne!? Barn har veldig liten forutsetning for å forstå konsekvensene av sine handlinger, og litt av jobben for oss voksne er jo liksom å sette grensene for dem. Helt greit å klatre i trær, men ikke 6 meter over bakkenivå!

Hadde dette vært en tråd om en unge som hadde blitt alvorlig skadet eller drept etter et fall fra 6 meter under klatring i bhg hadde svarene handlet om hvor uansvarlig assistenten var, og at man burde saksøke bhg opp og i mente.

Back
Topp