.

Helt ærlig folkens, tror dere ikke den bhg-ansatte som kjenner barna har bedre forutsetning for å bedømme dette enn en tilfeldig forbipasserende...

ORIGINAL: Snekka

6 meter hadde ikke jeg syntes var akseptabelt, og HVERTFALL ikke den arrogante holdningen til dama som jobba i barnehagen!!!!

Enig der, syns 6 meter var veldig drøyt (jeg brakk armen ved fall fra tre da jeg gikk i barnehagen, og det var sikkert ikke 3 meter engang), og det går uansett ann å oppføre seg ordentlig og late som om man følger med og bryr seg om å være hyggelig mot folk. Blir kvalm av sånn oppførsel. [:@]

ORIGINAL: Que

Jeg vet ikke om jeg hadde likt at de var såååå høyt oppe.. Så hadde nok kanskje bedt de i hvert fall holde seg litt nærmere bakken, men ellers syns jeg unger skal få klatre og utforske så mye de vil..

ORIGINAL: Inmari

6 meter er veldig, veldig høyt. Det er ikke greit.

Fint at de får klatre i trær, og om de detter ned fra 2-3 meter, går det som regel "greit"[&:], men 6 meter er uakseptabelt. Overlever de det, er det intet annet enn et mirakel.

enig med deg!

6 meter hadde ikke jeg syntes var akseptabelt, og HVERTFALL ikke den arrogante holdningen til dama som jobba i barnehagen!!!!

jeg hadde ikke likt at datra mi hadde fått lov å klatre så høyt i barnehagen. De ansatte har flere ting å følge med på enn å sitte under treet å ta imot ved et fall.

Å la barn utfolde seg og teste litt er helt klart positivt, men man trenger ikke bestige fjell og utsette seg selv for unødvendig fare for at det skal være lærerikt eller artig!

signere! sånn holdning er ikkje akseptert mot verken foreldre eller andre i vår barnehage iallefall..hatt tatt det videre til styrer eg..
Klart barn skal få klatre i trær, men ikkje så høgt!!

ORIGINAL: Froskegele

Helt ærlig folkens, tror dere ikke den bhg-ansatte som kjenner barna har bedre forutsetning for å bedømme dette enn en tilfeldig forbipasserende...

Nei, faktisk ikke. Når det er snakk om så høyt som 6 meter så synes jeg ikke det handler om hvor godt man kjenner barna; er de i bhg-alder har de, etter min mening, ingenting å gjøre så høyt oppe!

Jo det har hun nok. Men hun snudde seg ikke å så etter dem en gang. Selv om jeg kjenner barna mine så godt som det går an å kjenne dem, så hadde jeg snudd meg og sett etter dersom en forbipasserende hadde reagert på noe barnet mitt gjorde. Jeg hadde jo sjekket liksom. Men denne assistenten var arrogant og himlet med øynene over at jeg sa noe. Hun svarte at de hadde jo gjort dette mange ganger før. Men for alt hun visste så kunne de være mye lenger oppe denne gangen enn andre ganger. Det jeg reagerte på er at hun ikke sjekket en gang og ikke viste noe tegn til å sjekke hva det var disse barna holdt på med som fikk en tilfeldig passerende til å reagere!

ORIGINAL: veteran

jeg fordrar ikke bhg hvor det er forbudt å sykle i bakker, hvor der er forbudt å balansere på kanter, hvor man ikke får løpe der og der, ikke klatre i det treet, ikke sitte på taket av lekehuset....

skal ikke unger få utfolde seg? det er alt for mange lover og regler! jeg sier JA til klatretrer i alle bhg! ungene ser sine egne begrensninger, stort sett.

sign...men enig at 6 meter opp var litt drøyt...MEN barn skal få lov til  utforlde seg

ORIGINAL: IdaK

Nei, faktisk ikke. Når det er snakk om så høyt som 6 meter så synes jeg ikke det handler om hvor godt man kjenner barna; er de i bhg-alder har de, etter min mening, ingenting å gjøre så høyt oppe!

no er det ikkje alle som jobber i barnehage som er like flinke då desverre...så nei det trur eg ikkje..hadde det vert mitt barn så hadde eg klikket!!!

ORIGINAL: Jegogde2guttamine

Lurer på om de var 6 meter høyt oppe, jeg....hm, det er høyt, altså!!!
Og vanskelig å bedømme når man står på bakken....

Jo de var høyt oppe. 5-6 meter oppe. Nå sitter jeg inne og de var ihvertfall dobbelt så høyt oppe som det er opp til taket i et vanlig hus, og det er 2,4 meter...

ORIGINAL: *Lilly

Jo de var høyt oppe. 5-6 meter oppe. Nå sitter jeg inne og de var ihvertfall dobbelt så høyt oppe som det er opp til taket i et vanlig hus, og det er 2,4 meter...

det blir bare 4,8 meter.. fremdeles 1,2 igjen til 6 meter

sikker på at di var 6 meter oppe? det er sinnsykt høyt.
ikke så lett å se altid.
men om di var det så er vel kansje det litt drøyt ja!

ORIGINAL: Dollface

ORIGINAL: *Lilly

det blir bare 4,8 meter.. fremdeles 1,2 igjen til 6 meter

[8|] Ja, men som sagt så var de ihvertfall dobbelt så høyt som dette.

Jo da, men om de ramler ned så blir det jo som å dette ned fra 3 etasje da[&:] Jeg er for at ungene skal få leke i trær og at de kan lære å bruke kniv før de begynner på skolen, det gjorde jeg også, MEN å falle i bakken fra den høyden der bruker jo ikke å gå bra særlig bra da. Fra to-tre meter slår de jo seg skikkelig, fra 6 meter begynner det kanskje å ha dødelig utfall. Og fordi om de aldri har falt ned før, så kan det skje fordi.

vet ikke om ej hadde turt at barn ej passet klatret høyt i et tre. men hadde ikke sagt noe særlig på om gutten min klatra i tre. å grantre så er det jo så masse greiner me å ta tak i.... var selv den som var høyest i trea da vi var små. å det var de høyeste grantrea, var sopass høyt at det begynnte å bøye seg . hihi...(føltes hvertfall sånn ut)

Kjempe flott at unger får klatre,bruker og klatre i tre med ungene i barnehagen sjølv.
MEN,synst det er en grense for kor langt en skal la ungene klatre opp!!
Fort gjort og rammle ned og slå seg,så synst det hørtes veldig uforsvarlig ut!!
(I vertfall visst dei var så høgt oppe som du skriver)

ORIGINAL: Burger

det tenkte jeg også.. ikke så lett å se hvor høyt det er når man står på bakken

Back
Topp