.

Flott ta barna får klatre i trær, i snuppa sin bhg har de ikke disser og slikt. Men de bruker naturen, og sandkasser da. Men om min unge hadde vert så høyt oppe hadde jeg fått nesten hjertestans[&:][&:] Jeg er vant med at hun er høyt og lavt, og som regel går det bra. Men det er uhørt at to små barn i bhg-alder skal være oppe i et tre såååå høyt over bakken uten at noen reagerer. Og til dere som begynner å "lure på om det virkelig var 6 meter", så er 5 meter ganske høyt oppe også for to små barn. Et lite feil trinn der oppe, så ramler de nok hele veien ned. Og hva KAN skje da???? 

ORIGINAL: Snekka

6 meter hadde ikke jeg syntes var akseptabelt, og HVERTFALL ikke den arrogante holdningen til dama som jobba i barnehagen!!!!

ORIGINAL: Froskegele

Helt ærlig folkens, tror dere ikke den bhg-ansatte som kjenner barna har bedre forutsetning for å bedømme dette enn en tilfeldig forbipasserende...

På hvilket grunnlag kan man si at å falle fra 6 meter ikke er farlig for et barn, selv om man kjenner det? ALLE kan glippe og falle, uansett hvor god klatrer man er.

6 meter er høyden på en lyktestolpe, så nei det synes jeg ikke er greit.

ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: Jegogde2guttamine

Lurer på om de var 6 meter høyt oppe, jeg....hm, det er høyt, altså!!!
Og vanskelig å bedømme når man står på bakken....

det tenkte jeg også.. ikke så lett å se hvor høyt det er når man står på bakken

Signerer disse jeg, og legger til at det var vel greiner på treet eller? Hvordan la du merke til de så høyt oppe mellom alle greinene?

ikke greit i det hele tatt! 6 meter er altfor høyt til bhg barn, og hvorfor er det greit så lenge det er under oppsyn?? hva skal de gjøre liksom om de er der og holder øye med de eller om de ikke gjør det når barna faller?

Jeg jobber i barnehage. Ville hatt gutta under strengt oppsyn, men latt de få lov. Man kan ikke hindre barn i å klatre fordi de kanskje faller ned.

ikke greit. og spesielt ugreit var jo assistentens holdning imot deg[:'(][:-] det syntes jeg ihvertfall ikke noe om. det er klart at ungene må få leke uten å bli pakken inn i bobleplast. men innen visse grenser.

ORIGINAL: MariSafari

Jeg jobber i barnehage. Ville hatt gutta under strengt oppsyn, men latt de få lov. Man kan ikke hindre barn i å klatre fordi de kanskje faller ned.

Jobber også i bhg. Man kan ikke hindra barna i å klatre nei, og flott er det at de har mulighet for å gjøre dette. Men holder det ikke med 3 meter kanskje?? Det er høyt for små barn det også. De kan godt holde seg under 4-5 meter syns jeg. De får jo klatret da også.. Hvorfor må de så høyt?? Hadde aldr ifått lov av meg å klatret så høyt, men de hadde fått lov å klatre så klart.. Bare ikke såååå høyt. Og må virkelig si at jeg er gla at ingen av de som syns dette er greit jobber i bhg til ungene mine[8D] Ramler de ned, så ramler de ned. Da hjelper det lite at de var under oppsyn.

ORIGINAL: Rainbow Dash

hadde du med deg metermål da?

Trenger man meterstokk for å kunne si at 5-6 meter er for høyt oppe da?? Må vel ikke være på cm vel? 6 meter er høyt, 5 meter er også høyt. Og man klarer vel å se forskjell på 3 meter og 6 meter.. Mener nå jeg. Vanskelig å si når en står på bakken ja, men regner med hun ikke sto rett under dette treet, og da skal hun klare å fastsi noenlunde meteren.

ORIGINAL: Froskegele

Helt ærlig folkens, tror dere ikke den bhg-ansatte som kjenner barna har bedre forutsetning for å bedømme dette enn en tilfeldig forbipasserende...

Men å så da ? Barna kan jo falle selv om assistenten kjenner dem ?! Ingen barn burde vært 6 meter oppi i et tre.

ORIGINAL: Rainbow Dash

hadde du med deg metermål da?

[8|] Makan til flisespikkeri.

Nei det hadde jeg ikke, men nå er det jo ikke akkurat hvor mange meter de var oppe som er hele poenget da.. Jeg ser jo om de er 3 meter over bakken eller 10 meter over bakken. De var midt mellom der. Poenget er at det var HØYT over bakken og assistenten fulgte ikke med. Og da jeg påpekte at jeg følte dette var utrygt for barna så ble jeg møtt med en arroganse uten like. Jeg hadde ikke likt at mitt barn var så høyt oppe.

Åh, gud hjelpe. Håper du ikke jobber i vår barnehage... Et fall fra 6 meter er dødlig, selv for voksne.

Vi har klatretre i vår bhg der jeg jobber... Barna er vel oppe en goood del meter der også. Men da er de såpass store. Fordi det er høyt opp til første kvist de kan stå på. Så er jo bare de største som greier.. Og man har ikke lov å bruke kasser eller hjelpe hverandre til å komme opp!
Men det går helt fint, og ingen foreldre som har reagert heller..

Min tanke er at barna må få utfolde seg fysisk. Og hvis man skal tenke "TENK OM" på absolutt alt så ville unga gått rundt med hjelm da...
Man kan ikke tenke sånn til alt, og så lenge barna er under oppsyn syns jeg det er greit.

Det skjer/kan skje like mange ulykker på hjemmebane også..

ORIGINAL: Ljiljana

Jobber også i bhg. Man kan ikke hindra barna i å klatre nei, og flott er det at de har mulighet for å gjøre dette. Men holder det ikke med 3 meter kanskje?? Det er høyt for små barn det også. De kan godt holde seg under 4-5 meter syns jeg. De får jo klatret da også.. Hvorfor må de så høyt?? Hadde aldr ifått lov av meg å klatret så høyt, men de hadde fått lov å klatre så klart.. Bare ikke såååå høyt. Og må virkelig si at jeg er gla at ingen av de som syns dette er greit jobber i bhg til ungene mine[8D] Ramler de ned, så ramler de ned. Da hjelper det lite at de var under oppsyn.

Ser den, men jeg har litt vrient for å tro at det var 6 meter opp, det er som tidligere nevnt høyden på en lyktestolpe. Jeg har aldri i mitt liv sett et lite barn klatre så høyt.

ORIGINAL: Labambie

Åh, gud hjelpe. Håper du ikke jobber i vår barnehage... Et fall fra 6 meter er dødlig, selv for voksne.

Gjør nok ikke det - heldige deg.

Som jeg sa tidligere.. 6 meter er selvsagt altfor høyt, og jeg hadde stoppet de tidligere.

Jeg hadde latt barna klatre til "voksen-rekker-opp" høyde, ikke lenger!

De er så små i bhg... [&:]

I alle barnehagene jeg har jobbet, har ungene fått klatret i faste trær, og de har klatret høyere og høyere.

Regelen var at de ikke skulle klatre høyere, enn de klarte å klatre ned igjen..

Ekstremt vanlig her hvertfall, at unger er høyt oppe i trær.. [8D]

Back
Topp