12ukers kontroll

Heny89

Flørter med forumet
Hei ☺ har dere bestilt den første kontroll timen enda? Og skal dere til lege eller jordmor?

Nei, bare vanlig time med lege og JM, men etter det blir det kunn JM siden legen min er tett i huet :-P skal bytte, men har ukke rotet meg til det ;)

Bestiller vel 12 ukers timen når jeg er hos JM :)

Jeg bare starter prosessen, men skjer ikke stort før uke 12 hvis en ble gravid på "den vanlige måten" :)

I know! Husker sist, fikk jo høre at legen skulle finne hjertelyden etter uke 7, fikk det for meg at det var vanlig prosedyre, så vi var hos legen da, og hu tokk bare blodtrykket og skravlet litt... Vi var så skuffa! Fy eff, så denne gangen bare ser jeg hva som skjer :p

Første kontroll rundt uke 12 bør du ta hos legen din. Fikk hvertfall beskjed om det sist ettersom de bla. skal ta blodprøver:-) Forrige svangerskap hadde jeg første kontroll hos fastlege, resten hos jordmor på helsestasjon. Det var valgfritt hvor jeg ville ha oppfølgingen etter 12-ukers kontrollen. Denne gangen troe jeg det blir fastlege som får følge opp.. :)

Vi valgte også sist å ta en tidlig ul på privatklinikk i uke 7-8 for å få bekreftet graviditet , og at alt var bra ettersom jeg småblødde litt et par dager i uke 6.
Denne gangen er planen å vente med ul til uke 12-13, meeeen vi får se om utålmodigheten tar overhånd ;)

Har ultralyd og jordmortime i uke 12 :)

Jeg hadde 12 ukers kontrollen hos lege sist, og resten hos jordmor, blir nok det samme denna gangen også :-) bare nysgjerrig på hva andre gjør, hører mange rundt meg er hos både lege og jordmor lenge før ;-) men bare å smøre seg med tålmodighet da :-P

Ser mange av dere venter med førstegangskontrollen til uke 12, men kan den ikke tas mellom uke 8-12? Jeg har bestilt min første, og vil da være et sted mellom 10-11. Noen sier de ikke får ta blodprøver før i uke 12.. Blir litt forvirra..

Jeg har fått time til første kontroll hos legen 13.05, da er jeg 11+5. 4 uker til i dag faktisk :)

Jeg skal begge deler, her får man ikke time til første kontroll til lege for å ta blodprøver osv før i uke 14:)
Tar kontakt med jordmor i uke 12 for å få time der, husker ikke når man fikk første time der, rundt uke 20 tror jeg:)

Har vært hos jordmor allerede, så har fått helsekort og det har blitt sendt henvisning til oul.

Skal til legen 3. Mai, og da blir det tatt blodprøver samt at vi skal søke om svangerskapspenger. Da er jeg 10+3. Skulle egentlig begynt å jobbe 4. mai, men det blir nå utsatt 1,5 år ca :)

Jeg har lyst å snakke med jordmor før uke 12 for å kanskje roe meg ned litt:)

Skal til jordmor i dag, er 7+2. Tidlig, men siden dette er ivf og jeg mistet sist, så vil jeg gjerne ha alle støtte og oppfølging jeg kan så tidlig som mulig. Ul og sånn er uke 12.

Tar første hos legen uke 12 for å ta alle blodprøver. Da kan han også høre hjertelyd. Tipper det blir bare jordmor etter dette!

har første hos fastlege så resten hos jordmor :) har bestillt time en gang jeg var inne med lille :)

Jeg skal til legen i neste uke, er da 7+5. Regner med at neste kontroll blir i uke 12. Blir å gå til legen fram til sommeren siden jeg liker henne så godt :-)

Back
Topp