1+1=5??

Lambi`83

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Da åpner jeg min siste prøvedagbok! Dette blir nemlig baby nr. 3, og det får holde :p

Vi er et par som har vært sammen i 11 år og gift i 6 år. Vi fikk storebror i 2011, lillesøster i 2015 og har veldig lyst eeeeen til! Det har tatt litt tid å lande på den konklusjonen, vi har det ganske så fint nå, på alle måter så hvorfor "ødelegge" det :p Men hjertet sier noe helt annet - det har plass til en til!

Vår prøvehistorie er i grunn ganske fin. Vi har blitt gravide på tre av fem prøveperioder, den i midten endte i MA. Så det er kanskje ikke så rart at vi går inn i dette her og tenker at dette skal gå bra. Det er skummelt! Veldig skummelt... Men denne gangen er ikke kroppen nullstilt, altså "hormonfri", for jeg ammer fortsatt lillesøster ganske mange ganger i døgnet, natt inkludert. Dette resulterer nok at min ellers ikke så lange lutealfase på 11-12 dager har blitt enda kortere, 8-9 dager, sånt kan det jo ikke bli baby av:rolleyes: Men det skal ikke si noe på innsatsen! Når vi prøver så gjør vi virkelig ikke annet :p

I dag er CD 3 av PP1 og jeg er i gang med grapefruktjuice, bidronninggele, vitamintilskudd (vit B), ingefær, babyklister er bestilt (ettersom at jeg ikke kan ta wild yam pga amming), fertilitetsmonitoren er fyrt opp, temp mål er lagt frem og tester (EL og G) er kjøpt inn i mengder!! Forventer at mens er helt borte fra CD 6-7, da blir det aksjer annenhver dag frem til rundt CD 15, daglig deretter frem til bekreftet EL på FF, altså 3 dpo. Forventet EL er rundt CD 19-22. Så blir det trolig testing fra 7 dpo kjenner jeg meg selv rett :p Testetøs og kontrollfreak, eh ja!:oops: Håper det hjelper at jeg ler ganske mye av meg selv:p Så dette må bare klaffe fort for kan ikke holde på sånn her i mange måneder:hilarious:

Here we go!!!:D :D

PP 1
CD 1: 23. aug: TR
CD 2: 24. aug: TR
CD 3: 25. aug: TR, Oppstart bidronningsgele og grapefruktjuice, tas daglig.
CD 4: 26. aug: tr
CD 5: 27. aug: spotting

CD 6: 28. aug:

CD 7: 29. aug:
CD 8: 30. aug:
CD 9: 31.aug: Lav. Murringer i korsrygg, jobbes med EL? <3
CD 10: 1. sep: Lav. Mindre murringer, men de er der. <3
CD 11: 2. sep: Lav. "Gravid" <3
CD 12: 3. sep: Lav. "Gravid"
CD 13: 4. sep: Lav. "Gravid" <3
CD 14: 5. sep: Lav. <3
CD 15: 6. sep: Lav. Oppblåst murringer. <3
CD 16: 7 sep: Lav. Oppblåst. Murringer. <3
CD 17: 8. sep: HøY :) EL smerter hø side. Begynnende EL slim? <3
CD 18: 9. sep: MAKS!!!! :D POSITIV EL TEST!!! :D Oppblåst og EL smerter! <3
CD 19: 10. sep: MAKS!!! :D EL!!! <3
CD 20: 11. sep: 1. dpo: "støl" i magen, sliten i ryggen, murringer, trøtt, "influsensa"
CD 21: 12. sep: 2. dpo: "støl" i magen, sliten i ryggen, murringer, trøtt, økt kremete utflod, ømme boobs
CD 22: 13. sep: 3. dpo:
CD 23: 14. sep: 4. dpo:
CD 24: 15. sep: 5. dpo:
CD 25: 16. sep: 6. dpo: negative tester
CD 26: 17. sep: 7. dpo: negative tester
CD 27: 18. sep: 8.dpo: negative tester
CD 28: 19. sep: 9.dpo: negative tester
CD 29: 20.sep: TR!!

PP2
CD 1: 20.sep: TR
CD 2: 21. sep: TR
CD 3: 22. sep: TR Oppstart bidro
CD 4: 23. sep: TR
CD 5: 24. sep: spotting
CD 6: 25. sep: spotting Oppstart grapefruktjuice
CD 7: 26. sep: Oppstart solvipect <3
CD 8: 27: sep: "sticky"
CD 9: 28. sep: Lav. Murringer i korsryggen. Bittelitt slim. <3
CD 10: 29.sep: Lav.
CD 11: 30. sep: HøY. Murringer ve. side, oppblåst. Tynt, kremete utflod. Neg. EL test. <3
CD 12: 1. okt: HøY. Dobbel=lav
CD 13: 2. okt: HøY. Dobble=lav <3
CD 14: 3. okt: HøY. Dobble= HØY!! <3
CD 15: 4. okt: HøY. Temp dipp <3
CD 16: 5 okt: MAKS!! Fortsatt lav temp. Positiv EL test! <3
CD 17: 6. okt: MAKS!! Lite temphopp, Positiv EL test på morgenen. EL!!!!
CD 18: 7. okt: HøY. 1 dpo: ikke noe spes
CD19: 8 okt: 2. dpo: savner dpokroppen
CD 20: 9. okt: 3 dpo: stadig ikke fått dpokroppen
CD 21: 10 okt: 4 dpo: ingen ømme boobs...
CD 22. 11. okt: 5 dpo: føler meg i hvertfall ikke gravid
CD 23: 12. okt: 6 dpo: EL slim??
CD 24: 13. okt: 7 dpo: Skyggestrek.... EL slim??
CD 25: 14. okt: 8 dpo: Positiv g test, BT og CB...spennende...
CD 26: 15. okt: 9.dpo: ALLE TESTER POSITIVE! :D :D :D

Last edited:
Så morsomt at du også skal prøve på nr 3 :D jeg skal også det, den aller siste på treet ;) lykke til! ;)

Da åpner jeg min siste prøvedagbok! Dette blir nemlig baby nr. 3, og det får holde :p

Vi er et par som har vært sammen i 11 år og gift i 6 år. Vi fikk storebror i 2011, lillesøster i 2015 og har veldig lyst eeeeen til! Det har tatt litt tid å lande på den konklusjonen, vi har det ganske så fint nå, på alle måter så hvorfor "ødelegge" det :p Men hjertet sier noe helt annet - det har plass til en til!

Vår prøvehistorie er i grunn ganske fin. Vi har blitt gravide på tre av fem prøveperioder, den i midten endte i MA. Så det er kanskje ikke så rart at vi går inn i dette her og tenker at dette skal gå bra. Det er skummelt! Veldig skummelt... Men denne gangen er ikke kroppen nullstilt, altså "hormonfri", for jeg ammer fortsatt lillesøster ganske mange ganger i døgnet, natt inkludert. Dette resulterer nok at min ellers ikke så lange lutealfase på 11-12 dager har blitt enda kortere, 8-9 dager, sånt kan det jo ikke bli baby av:rolleyes: Men det skal ikke si noe på innsatsen! Når vi prøver så gjør vi virkelig ikke annet :p

I dag er CD 3 av PP1 og jeg er i gang med grapefruktjuice, bidronninggele, vitamintilskudd (vit B), ingefær, babyklister er bestilt (ettersom at jeg ikke kan ta wild yam pga amming), fertilitetsmonitoren er fyrt opp, temp mål er lagt frem og tester (EL og G) er kjøpt inn i mengder!! Forventer at mens er helt borte fra CD 6-7, da blir det aksjer annenhver dag frem til rundt CD 15, daglig deretter frem til bekreftet EL på FF, altså 3 dpo. Forventet EL er rundt CD 19-22. Så blir det trolig testing fra 7 dpo kjenner jeg meg selv rett :p Testetøs og kontrollfreak, eh ja!:oops: Håper det hjelper at jeg ler ganske mye av meg selv:p Så dette må bare klaffe fort for kan ikke holde på sånn her i mange måneder:hilarious:

Så fint å lese! Ønsker deg masse lykke til! Begynner du med grapefrukt og alt det andre allerede nå forresten? Jeg spør av nysgjerrighet for jeg skal drikke grapefruktjuice og Solvipect denne pp. Men trodde det holdt å gjøre det fra etter mens? :-O Kanskje jeg også bare må hive meg rundt nå da :-P cd 4 her.

Så fint å lese! Ønsker deg masse lykke til! Begynner du med grapefrukt og alt det andre allerede nå forresten? Jeg spør av nysgjerrighet for jeg skal drikke grapefruktjuice og Solvipect denne pp. Men trodde det holdt å gjøre det fra etter mens? :-O Kanskje jeg også bare må hive meg rundt nå da :p cd 4 her.

Tusen takk!! Det er veldig koselig med besøk i dagboken :D :D

Vi er heeeelt likt vi da, CD 4 her og :)
Egentlig så skal det holde å drikke grapefruktjuice en uke før EL, du har helt rett! Jeg stoler bare ikke på at kroppen oppfører seg som normalt alltid og dersom EL plutselig skulle dukke opp tidlig denne ppen så skal vi være forberedt :P :P

Tusen takk!! Det er veldig koselig med besøk i dagboken :D :D

Vi er heeeelt likt vi da, CD 4 her og :)
Egentlig så skal det holde å drikke grapefruktjuice en uke før EL, du har helt rett! Jeg stoler bare ikke på at kroppen oppfører seg som normalt alltid og dersom EL plutselig skulle dukke opp tidlig denne ppen så skal vi være forberedt :P :P
*iler til kjøleskapet og tar frem grapefruktjuicen* :-P
Heldigvis liker jeg den! Jeg pleier å spise grapefrukt, men etter skikkelig tørke down there etter senabort så prøver jeg alt. Jeg tror kroppen min enda sørger eller no. Den er ikke helt blitt seg selv. Så da må den få litt starthjelp :-P Spennede tider i møte! :))

Hehe... Så morsomt å lese da. Skikkelig planlagt dette da. :p

Ønsker deg masse lykke til med det lille "utropstegnet" da... ;)

CD 1:
CD 2:
CD 3:
CD 4:
CD 5:
CD 6:
CD 7:
CD 8:
CD 9:
CD 10:
CD 11:
CD 12:
CD 13:
CD 14:
CD 15:
CD 16:
CD 17:
CD 18:
CD 19:
CD 20:
CD 21:
CD 22:
CD 23:
CD 24:
CD 25:
CD 26:
CD 27:
CD 28:
CD 29:
CD 30:
CD 32:
CD 33:
CD 34:

Låner denne hos deg :) den var så oversiktlig og fin! Tr snart på plass og da skal jeg være klar! Komme da tante!! Hihi

*iler til kjøleskapet og tar frem grapefruktjuicen* :p
Heldigvis liker jeg den! Jeg pleier å spise grapefrukt, men etter skikkelig tørke down there etter senabort så prøver jeg alt. Jeg tror kroppen min enda sørger eller no. Den er ikke helt blitt seg selv. Så da må den få litt starthjelp :p Spennede tider i møte! :))

Hehe! Jeg syntes også den er god! Certina sin i hvertfall :)
Kroppen min var også veldig rar etter MAen jeg hadde i oktober 14....men det er jo ikke rart. Det bare passer så veldig dårlig når man helst ville ha blitt gravid igjen i går. Håper det klaffer for dere nå!! :)

CD 1:
CD 2:
CD 3:
CD 4:
CD 5:
CD 6:
CD 7:
CD 8:
CD 9:
CD 10:
CD 11:
CD 12:
CD 13:
CD 14:
CD 15:
CD 16:
CD 17:
CD 18:
CD 19:
CD 20:
CD 21:
CD 22:
CD 23:
CD 24:
CD 25:
CD 26:
CD 27:
CD 28:
CD 29:
CD 30:
CD 32:
CD 33:
CD 34:

Låner denne hos deg :) den var så oversiktlig og fin! Tr snart på plass og da skal jeg være klar! Komme da tante!! Hihi

Vær så god!! :D Heia tanta!! :D

Hehe! Jeg syntes også den er god! Certina sin i hvertfall :)
Kroppen min var også veldig rar etter MAen jeg hadde i oktober 14....men det er jo ikke rart. Det bare passer så veldig dårlig når man helst ville ha blitt gravid igjen i går. Håper det klaffer for dere nå!! :)
Uff, så fælt at du også har måtte gjennomgå det ❤ Hvor lenge var kroppen din "rar" etter det? Virker som om kroppen min henger litt etter sinnet :-P Eller så kan det være at kroppen forstår mer enn sinnet... ;) Og holder igjen til hele meg er klar.

Dette blir bra!! Haha er ustyrtelig morsomt å lese om hvor mye du styrer på :blob5 Og jeg som synes at JEG planlegger mye... Og denne gangen har jeg egentlig bare planlagt masse fantastisk sex:happy093, EL-tester og G-tester (som jeg også har mange av), og for første gang *tadda*: Conceive plus :-) Eneste jeg ikke så på listen din... Har ikke tenkt på at det skulle være dumt ved amming, men det kan jeg da ikke tenke meg... Jeg kommer til å følge med på dagboken din vet du!! Heia nr 3!!! :-)

Heier på deg! :) Lykke til med!

Neimen, der var du jo :D Så morsomt at du ikke klarte å holde deg unna å prøve på en til :D :D Det blir spennende å følge deg, men jeg satser på at spira sitter kjapt og at vi blir terminforumnaboer :D

Uff, så fælt at du også har måtte gjennomgå det ❤ Hvor lenge var kroppen din "rar" etter det? Virker som om kroppen min henger litt etter sinnet :p Eller så kan det være at kroppen forstår mer enn sinnet... ;) Og holder igjen til hele meg er klar.

Jeg ble gravid etter en ordentlig mens, etter en lang syklus, så det var ikke lenge - kan ikke klage!! Men at kropp og sinn henger sammen er jeg overbevist om!

Back
Topp