Det er veldig viktig å ha blodsukker under kontroll på et visst nivå. Om det er for høyt kan babyen ha større risiko for hjelp med sitt blodsukker i dagene etter fødsel. Og om blodsukkeret går for lavt får ikke mor energi til å jobbe heller.. Så i aktiv fødsel skulle det måles blodsukker minimum hver halve time. Nå gikk det så satans fort etter at vannet ble tatt her at det skle litt ut Insulinet gies som drypp og ikke som før fødsel også så det må settes veneflon og klargjøres. Flere mennesker må være på vakt, om jeg ikke husker feil skal det være to jordmødre tilstede ved pressing, og barnelege skulle være tilgjengelig for babyen om det har akutte behov. De var vel 5stk plutselig på rommet mens jeg presset. Ikke at jeg enset det, fikk med meg jordmor som tok imot Olivia og den andre jordmoren som guidet meg i pressingaÅh,så fantastisk
Hvorfor er fødsel så spesiell for diabetikere? Nyskjerrig. Kan man trenge insulin under fødsel liksom?
Ja, vi er veldig glad for det altså Bor de langt nedi Sverige kanskje?
Hva skal han ha eksamen i dag? Han må ha lykke til
Edit: glemte å si at jeg var tilkoplet CTG registrering hele veien, via en måler satt på babyens hode.