⭐ IMK uke 32 og 33 ⭐

Så leit å høre at dere har prøvd så lenge. Det tar virkelig på! Håper letrozol kan stabilisere syklusen din og at det klaffer snart. Regner med dere har fått god oppfølging hos gyn/spesialist begge to?

Her fikk vi beskjed om uforklarlig sekundær infertilitet. Dvs at alle prøver var normale hos begge to, men det tok oss altså 12 PP (krysser fingrene). Siden vi er over 35 begge to, ble vi henvist etter 6 måneder. Har også tatt dobbel dose letrozol, og det klaffet nå på 3. runde. Det skal sies at jeg har hatt EL av meg selv (gyn mente også dette) og stabile sykluser, så fikk letrozol som en hjelp til å produsere flere egg. Jeg velger å tro at det hjalp. Jeg startet tempingen samtidig som letrozol, så kan jo ikke vite helt sikkert at jeg har hatt el hver pp, men har i hvertfall hatt positive el-tester og sykluser på 28-30 dager :angelic: Så letrozol er det eneste «nye» vi har forsøkt. Dette ble kanskje langt, men det er min erfaring.

Ønsker deg alt godt!
Vi skal inn til gyn i nov som er lenge til men legen min mente jeg kunne gå på letrozol for å stabilisere syklus enn så lenge til vi skal til gyn så da får vi jo prøve det da. Ellers har han vært å tatt enkel sædanalyse..... men har ikke fått svar enda noe jeg synes er rart. Men det tar vell tid å gjøre en enkel analyse. Det er over en uke siden vi var å tok den analysen.... skal det virkelig ta sååå lang til?
Å hvordan får man svar?
Eller får man svar i nov når vi skal inn til undersøkelse videre?
 
Noen som ser økning?

er egentlig hull i hodet mitt å teste hver dag og teste for å se økning, men jeg har ikke hodet med meg etter senaborten i april, så nå krisemaksimerer jeg alt.
 

Vedlegg

  • B1EB9E71-B90B-40AA-B346-38F976484766.jpeg
    B1EB9E71-B90B-40AA-B346-38F976484766.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 108
Vi skal inn til gyn i nov som er lenge til men legen min mente jeg kunne gå på letrozol for å stabilisere syklus enn så lenge til vi skal til gyn så da får vi jo prøve det da. Ellers har han vært å tatt enkel sædanalyse..... men har ikke fått svar enda noe jeg synes er rart. Men det tar vell tid å gjøre en enkel analyse. Det er over en uke siden vi var å tok den analysen.... skal det virkelig ta sååå lang til?
Å hvordan får man svar?
Eller får man svar i nov når vi skal inn til undersøkelse videre?
Håper det kan hjelpe i mellomtiden :Heartpink

Jeg hadde ikke vært like tålmodig som deg mtp at dere har prøvd i 2 år allerede. Tror nok jeg hadde bedt om å få komme inn tidligere til utredning eller gått privat. Men det viktigste er jo at dere gjør hva som føles rett for dere.

Det tok ca 1 uke å få svar på sædanalyse hos oss. Det som kompliserte ting her var at prøvesvarene kunne bare gis til mannen min (i følge gyn), og mannen min var treg til å ringe inn :wacky:
 
Noen som ser økning?

er egentlig hull i hodet mitt å teste hver dag og teste for å se økning, men jeg har ikke hodet med meg etter senaborten i april, så nå krisemaksimerer jeg alt.
Ser klart økning. Mulig den ser sterkere ut fordi den er våt, men veldig fin strek! Skjønner følelsen du sitter med, kommer nok til å være der selv :Heartred
 
Røk på en digital i dag da jeg synes streken var litt sterkere i dag på babyplan. Hadde håpet på 2-3, men det gjør det litt mer virkelig å se det i klartekst! :D Har heller ikke hatt flere småblødninger, så litt mer betrygget.
 

Vedlegg

  • 152D3980-50FD-4312-A54D-BE6EB9C16DC6.jpeg
    152D3980-50FD-4312-A54D-BE6EB9C16DC6.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 108
Altså, kvalme og oppkast i tillegg? Det bør jo være en liten spire! Har du tatt noen ny test? Jeg har tidvis sånn stikkende smerte i brystene, har vage mensmurringer som ikke har gitt seg siden et par dager etter EL, hodepine de siste dagene og veldig sliten! Blir så utrolig skuffet om det ikke blir resultater.. venter på test i posten fremdeles. Spennende og litt slitsomt å ikke vite :shy:

(det hjelper ikke akkurat å bruke kvelden på å se på fødeavdelingen heller :angelic:)
Spennende. Håper for deg :love7 Posten er jo sååå treig når man venter på tester laughing6 Hjelper ikke at de bare har leveringer 2-3 ganger i uken her :knegg:

Jeg er TOM for tidlig tester!!! Holdt på å kjøre ut igår kveld med var så trøtt. Syntes jeg skimtet en strek på baby plan igår. Men var egentlig negativ i mine øyne. Clear blue negativ i dag. Våknet opp kjempe kvalm idag også.

Tenkte å kjøpe Make sure idag. Noen som har erfaring med de testene? :)
 
Noen som ser økning?

er egentlig hull i hodet mitt å teste hver dag og teste for å se økning, men jeg har ikke hodet med meg etter senaborten i april, så nå krisemaksimerer jeg alt.
Fine streker :love7 Kan nok fint ta en digital nå :happy:
 
Fortsatt ingen mens, ingen menssmerter, litt bobling/stikking nederst i magen, men mye mindre enn før IKM. Tom for tester så må bare vente å se hva som skjer. Enten blir det SA eller så går det bra, håper på det siste:smiley-angelic001
 
Fortsatt ingen mens, ingen menssmerter, litt bobling/stikking nederst i magen, men mye mindre enn før IKM. Tom for tester så må bare vente å se hva som skjer. Enten blir det SA eller så går det bra, håper på det siste:smiley-angelic001
Eg har troen :Heartbigred Krysser fingrene og alt :love7
 
2 dag med oppkast etter å ha levert i barnehagen. :yuck:

Kjøper en medalje til kroppen i helgen hvis den lurer meg nå. Bra jobba. Da skal jeg evt feire med å bli fullvaksinert :hilarious: Så får vi se hvem som ler sist og best. Moahaha:eek::hilarious:
 
Gratulerer så mye til dere med positiv test, og lykke til videre dere som fortsatt håper på spire:Heartred

Her er det bare blanke tester, så jeg har i grunnen gitt opp. Ja, det er ikke over før TR er her. Men dette er for slitsomt for meg.
Jeg skal bruke opp testene jeg har, bare for å slippe å ha noen tester i hus. Så nå går vi for den «gammeldagse» metoden, vente til ikm dagen, og kommer den ikke, kjøper jeg en digital. Ikke no mer spekulasjoner og krøll i hodet.
For etter fire år, orker jeg ikke å øyne håp, for så å gå i kjelleren igjen, deretter opp med håpet, og ned igjen. Jeg kommer nok til å slenge meg med videre i ikm gruppene, men da uten å teste.

Så jeg kan i grunnen bare settes på TR, selv om det er noen dager igjen. Håper selvsagt at den ikke kommer, men tiden får vise.

Jeg er veldig glad for å kunne være med en så fantastisk gjeng som er her inne. Godt å kunne ha noen å spørre, åpne seg for, så samboer slipper all klaginga hver gang:smiley-angelic006

Lykke til til hver og en av dere. Så ser jeg nok noen (dessverre) i andre ikm grupper:Heartred
 

Vedlegg

  • 8A248D70-AD34-4D63-AA9C-C65BF130AE83.jpeg
    8A248D70-AD34-4D63-AA9C-C65BF130AE83.jpeg
    986,2 KB · Visninger: 80
Håper det kan hjelpe i mellomtiden :Heartpink

Jeg hadde ikke vært like tålmodig som deg mtp at dere har prøvd i 2 år allerede. Tror nok jeg hadde bedt om å få komme inn tidligere til utredning eller gått privat. Men det viktigste er jo at dere gjør hva som føles rett for dere.

Det tok ca 1 uke å få svar på sædanalyse hos oss. Det som kompliserte ting her var at prøvesvarene kunne bare gis til mannen min (i følge gyn), og mannen min var treg til å ringe inn :wacky:
Nei, synes vi har vært tålmodige selv men igjen vi har vell tenkt om det ikke går nå så snakker vi med noen... bare aldri komt sååå langt som å ringe legen å snakke med henne om det før jeg først tok steget å ringte å da sa jo hu også det samme at jeg skulle jo sakt i fra før så dem kunne hjelpe til litt før. Men når vi først var på det så sa henne bare stå på dette får dere til med litt hjelp :D
1 runden på letrozol ble litt hektisk for da ble det testing 2 ganger for dag å vis en man får det trykker nå skal vi lage barn her står det på at du kommer i mål eller ikke så får man jo selfølgelig ikke utløsning når man får det så bokstavelig så denne runden har jeg lært at jeg ikke skal si noen ting bare kose meg mens jeg kan å håpe det går bedre :D

Så man nå kanskje ringe inn da?
Eller får man det på mail eller telefon?:schocked028
 
Ser klart økning. Mulig den ser sterkere ut fordi den er våt, men veldig fin strek! Skjønner følelsen du sitter med, kommer nok til å være der selv :Heartred
Håper spiren sitter godt fast og at strekene blir tydeligere fremover :angelic:
Men det blir ett ekstremt langt svangerskap hvis det skal føles som dette :nailbiting: har visst jeg er gravid i 2 dager men det føles ut som en evighet, og jeg er ikke engang i uke 4 :eek::hilarious::hilarious:
 
Æsj, nå testet jeg meg med Make Sure og den var helt utrolig negativ:arghh: Vanskelig å finne i informasjonen på den om den kan brukes som tidligtest eller ei, synes det stod et sted at den kunne påvise graviditet allerede(?) en dag etter uteblitt mens? Noen her som har erfaringer med den? Forventer tr 20.08, men trodde det gikk denne gangen:( mista det litt nå
 
Æsj, nå testet jeg meg med Make Sure og den var helt utrolig negativ:arghh: Vanskelig å finne i informasjonen på den om den kan brukes som tidligtest eller ei, synes det stod et sted at den kunne påvise graviditet allerede(?) en dag etter uteblitt mens? Noen her som har erfaringer med den? Forventer tr 20.08, men trodde det gikk denne gangen:( mista det litt nå

Makesure var tregere enn babyplan hos meg. Men faktisk fått ganske mye skygger på makesure.. Så ville ikke stolt på den før streken er tydelig rosa. Her er min makesure test 11 dpo
 

Vedlegg

  • 94F60C9A-F111-46E7-BE32-696E0B427FE3.jpeg
    94F60C9A-F111-46E7-BE32-696E0B427FE3.jpeg
    119,1 KB · Visninger: 80
Back
Topp