⭐️ IKM uke 41 og 42 ⭐️

CD11 her i dag, tempen har vært jevnt synkende siden jeg startet for fire dager siden. Har ikke tafsa på tappen før, men syns den virker åpen, det er hvertfall et "hull" i midten (litt som en womanizer :shy:), og den sitter ganske lavt i sjeden. Definitivt ikke noe EL-slim da ennå som jeg kan se. EL-tester er fortsatt low, en liten stigning i går morres bare, men så tilbake "til normalen" :hilarious:. Ser ikke ut som EL er rett rundt hjørnet hvertfall, men er jo lenge til mandag ennå! Får bare fortsette å kjøre på med aksjelegging minst annahver dag :)

Første gang jeg legger ved bilde..litt usikker på om jeg gjorde det rett nå :confused005

upload_2021-9-23_10-50-49.png upload_2021-9-23_10-47-5.png
 
Skjer det med en gang egget har sluppet? Eller varierer dette fra person til person? Hilsen uvitende :hilarious:
Hos meg stiger tempen dagen etter eggløsning, det vil si at jeg har en dropp i tempen dagen for eggløsning. Men hos noen begynner stigningen f.eks dagen før og man har eggløsning på «vei opp». Det kommer litt an på hvordan temperaturen din er gjennom syklusen. Tempen må også fortsette å stige/holde seg oppe de påfølgende dagene for at det skal ha vært eggløsning. Så synker den igjen rett før eller på IKM.
Anbefaler deg å granske litt i tråden Vi som temper, der finner du masse nyttig info og spørsmål :)

Legger ved kurve av tempen min første prøverunde på barn nr. 1 og kurve den syklusen jeg ble gravid med førstemann i 2018 :Heartred

7913E552-07BB-49F9-9D25-40A75725F482.jpeg
156F3300-A444-4B4C-9626-3655EF768698.jpeg
 
Æsj så utrolig kjedelig! Men det er ikke for sent å legge inn aksjer på selve EL-dagen heller. Mener å ha lest egget lever i 24-48 timer? Krysser fingrene for at EL venter til mannen er hjemme igjen!
Ja det er vell normalt at det lever i rundt et døgn ca. Håper virkelig det! Var bare skikkelig nedtur å oppdage :arghh::inpain: håper virkelig el kan komme en dag seinere denne runden.:p
 
CD1 her også idag så melder meg inn med dere :happy:

Litt usikker syklus, har gått fra stabil 28 dagers og ned til 25 etter SA og kjemisk. Ser ut som jeg har 12 dagers lutealfase så skal ikke være noe problem forhåpentligvis :)

Vi startet prøvingen i overgangen februar/mars og ble gravide ganske kjapt men endte i tidlig SA og en kjemisk litt senere, så kom sommer månedene og vi har ikke vært aktive prøvere. Ingen positive tester så her er jeg, vi føler oss nå klare for å prøve mere seriøst igjen og gleder oss selv om vi vet det kan ta tid. Prøver derfor å ikke bli for opphengt i å bli gravid. Ser virkelig frem til denne pp’en ettersom mannen skal være hjemme fra jobb store deler av pp’en :Heartred

vårlilleclark - 26 - PP5 aktiv av 8 - B1 - EL 4/10 - IKM 18/10

El og Ikm noe usikkert så mulig jeg endrer underveis :)
 
Last edited:
Skjer det med en gang egget har sluppet? Eller varierer dette fra person til person? Hilsen uvitende :hilarious:
Finnes vel ingen fasit :hilarious: tror det stiger når egget slipper! Så når tempen har steget, så regner man el fra dagen før man har en stigning i temp. Det er jo vanskelig å si eksakt når tempen har steget siden man måler om morgenen :p
 
Her ble el-testen plutselig positiv nå. Trodde ikke helt på det,for er bare på CD 12. Måtte ta en til på samme urin,og fikk da samme utslag..og har hatt el-slim i fem dager allerede, så jo, noe er på gang. Jeg begynner å bli i litt bedre form,men ikke mannen,så får håpe det tar en dag eller to før el ennå,så han har ork;).
 

Vedlegg

  • 7A7A7F85-5BB2-40B1-A8BF-07AEF1FA52B4.png
    7A7A7F85-5BB2-40B1-A8BF-07AEF1FA52B4.png
    2 MB · Visninger: 47
Da var jeg på UL i dag for å sjekke follikkelvekst! Det er mistanke om at det er hele 2 egg som kommer til å slippe denne syklusen og jeg satte Ovitrelle i dag i lunchtider! Vi har allerede fått lagt inn aksjer en gang og satser på de neste to dagene også :woot: Håper sånn på denne syklusen! Har gått på andre runde med dobbel dose Letrozole og Ovirtelle, og har ihvertfall hatt god virkning av det første gangen!:)
 
Her ble el-testen plutselig positiv nå. Trodde ikke helt på det,for er bare på CD 12. Måtte ta en til på samme urin,og fikk da samme utslag..og har hatt el-slim i fem dager allerede, så jo, noe er på gang. Jeg begynner å bli i litt bedre form,men ikke mannen,så får håpe det tar en dag eller to før el ennå,så han har ork;).
Oioi! Spennende! Krysser fingrene for at det er gullegget som slipper :p
 
Da var jeg på UL i dag for å sjekke follikkelvekst! Det er mistanke om at det er hele 2 egg som kommer til å slippe denne syklusen og jeg satte Ovitrelle i dag i lunchtider! Vi har allerede fått lagt inn aksjer en gang og satser på de neste to dagene også :woot: Håper sånn på denne syklusen! Har gått på andre runde med dobbel dose Letrozole og Ovirtelle, og har ihvertfall hatt god virkning av det første gangen!:)
Dette må jo bare bli din måned! Krysser både fingre og tær for deg :)
 
MommySammy - 30 - PP3 - B3 - EL 7/10 - IKM 20/10

Hei hei! Melder meg inn her nå jeg, IKM i uke 42.
Har ikke vært god nok til å teste EL de 2 forrige periodene, så håper jeg blir litt klokere på det denne PP'en.
Har brukt RFSU sine eggløsningsstrimler, noen som har erfaring med disse og anbefaler dere noe annet enn RFSU?
 
Astrantia - 32 - PP5 etter SA/ PP20 totalt - B1 - EL ca 6/10 - IKM 21/10

Hei fine damer :greet025 Blir med her og håper snart det er vår tur ❤️ Vi er på runde 20 her nå og vært gjennom to SA/MA, og håper alle gode ting er tre :happy:
 
Da var jeg på UL i dag for å sjekke follikkelvekst! Det er mistanke om at det er hele 2 egg som kommer til å slippe denne syklusen og jeg satte Ovitrelle i dag i lunchtider! Vi har allerede fått lagt inn aksjer en gang og satser på de neste to dagene også :woot: Håper sånn på denne syklusen! Har gått på andre runde med dobbel dose Letrozole og Ovirtelle, og har ihvertfall hatt god virkning av det første gangen!:)
Oi,så spennende!!!:excited001. Potensielt tvillinger da:happy090:gen054. Håper den sitter :smiley-angelic001
 
Trur EL var i går, blir spennende å se de neste dagene. Aldri oppleve å ha EL bare få dager etter mens :hilarious: :shy:
 
Hei, er CD 12 i dag :D eller muligens 1 DPO siden jeg tror EL var i går. Hvilken syklusdag er du på? :D
Spennende :D litt greit at den allerede har vært da, så er det bare ventetiden igjen. Jeg er bare på CD 7 i dag så er nok litt tid igjen før det skjer noe her. Men da jeg ble gravid i sommer så hadde jeg EL CD 11 :)
 
Igår har jeg vært hos gyn for sjekk, etter letrozol kuren og da fant han iallfall 2 modne egg denne gangen. En på 14 mm og en på 15 mm, og han tror det vil bli EL i løpet av 5-7 dager. Det er også sjans for at det kan bli tvillinger hvis det klaffet på begge:wideyed: Vi har lite lyst på tvillinger akkurat da vi har flere barn fra før:hilarious: Men hopper ikke over prøveperiode pga dette siden vi har prøvd lenge, vil bare satse på og håpe at det ble klaff og at det er bare en baby:angelic:

Hvis det skulle plutselig bli to stk, så ser vi som en ekstra lykke etter lang prøvetid. Men er forberedt at dette kan bli tøft tillegg! Jaja, vi får se hva det blir i denne runden nå:joyful:
 
Back
Topp