❤ Prøverør spirer ❤

Alle kvitteringer for medisiner hvis du har overskredet grensen på ca. 16600. Skjema som du skal fylle ut skal du ha fått fra klinikken :) kvitteringene må være spesifisert, stemplet og signert. det må sendes inn senest seks mnd etter at du har overskredet grensen.

Nei, når du har nådd grensen på 17108 kr må kvitteringene sendes inn innen 6 mnd etter hvert enkelt legemiddelkjøp (ellers kan kravet bli foreldet.)

Jeg feks, har frys som tilhører forsøk 2 ( jeg fikk barn fra det forsøket og er nå gravid med nr 2)og dermed tilhører utgiftene det forsøket. Jeg nådde grensen for over 1,5 år siden og må dermed sende inn kvitteringer innen 6 mnd for hvert enkelt kjøp. Kjøpte ikke alle medisinene på en gang i og med at jeg ville se at det gikk bra :)
 
Nei, når du har nådd grensen på 17108 kr må kvitteringene sendes inn innen 6 mnd etter hvert enkelt legemiddelkjøp (ellers kan kravet bli foreldet.)

Jeg feks, har frys som tilhører forsøk 2 ( jeg fikk barn fra det forsøket og er nå gravid med nr 2)og dermed tilhører utgiftene det forsøket. Jeg nådde grensen for over 1,5 år siden og må dermed sende inn kvitteringer innen 6 mnd for hvert enkelt kjøp. Kjøpte ikke alle medisinene på en gang i og med at jeg ville se at det gikk bra :)
Takk for oppklaring :)
 
Håper alt står bra til med spiren, jeg ligger rett ut på sofaen, akkurat våkna etter å ha sovet i 2,5 time. Slått ut av kvalme og søvnbehov!

Flere enn meg som er livredd for at det ikke skal gå bra? Klarer virkelig ikke senke skuldrene denne gangen! Da jeg var gravid med vesla hadde jeg en liten blødning i uke 6, var på ul i uke 7 og etter det tenkte jeg ikke mer på det! Nå har jeg vært på to ul og klarer fortsatt ikke tro det skal gå bra!!

Kjenner meg så igjen! Forrige graviditet mista jeg en tvilling og hadde en blødning i uke 7-8, og var helt avslappet etterpå, tenkte liksom ikke mere over det... men denne gangen er jeg og veldig bekymra... har klart å senke skuldrene litt, etter 2 UL, men klarer ikke vente helt til OUL på ny, så bestilte en til uke 11+4... hadde tenkt å vente til uke 12, men det passet best den dagen.. må liksom ha en til bekreftelse hele tiden slitsomt...

Kanskje vi roer oss når vi kjenner liv?:)
 
Hvordan går det med jentene og spirene? Alt bra?? :)

Alt bra, men formen er veldig dårlig[emoji85] Sykmeldt og håper hver dag at jeg skal bli litt bedre... det er virkelig verdt det, men gleder meg likevell til formen blir litt bedre siden jeg ikke klarer noenting om dagen!
 
Vi har også forhåpentligvis UL neste torsdag, har ihvertfall avtale ved riksen og er da 12+3. Men tiden går så ufattelig sakte mot torsdagen, og jeg tenker hele tiden at det er for godt til å være sant. Føles helt uvirkelig at vi noen gang skal få lov å ha en levende frisk baby hjemme. Har bare en følelse av at noe kommer til å gå galt, er så slitsomt [emoji17] Kona (som bærer frem) har heldigvis fremdeles symptomer, men det hadde hun også sist da vi mistet i uke 13. Er så skummel denne reisen [emoji17]

Hvis det er noen trøst hadde jeg dårlige følelser ved forrige graviditet også, men alt gikk bra! Lykke til på torsdag! :)
 
Kjenner meg så igjen! Forrige graviditet mista jeg en tvilling og hadde en blødning i uke 7-8, og var helt avslappet etterpå, tenkte liksom ikke mere over det... men denne gangen er jeg og veldig bekymra... har klart å senke skuldrene litt, etter 2 UL, men klarer ikke vente helt til OUL på ny, så bestilte en til uke 11+4... hadde tenkt å vente til uke 12, men det passet best den dagen.. må liksom ha en til bekreftelse hele tiden slitsomt...

Kanskje vi roer oss når vi kjenner liv?:)

Ja, gleder meg til å begynne å kjenne liv! Da sier liksom den lille i fra selv, "her er jeg". Virker uendelig langt frem da! Sist kjente jeg liv i uke 17/18, det er lenge til det ;)
 
Ja, gleder meg til å begynne å kjenne liv! Da sier liksom den lille i fra selv, "her er jeg". Virker uendelig langt frem da! Sist kjente jeg liv i uke 17/18, det er lenge til det ;)
Helt enig, føles så utrolig lenge til. Men det hjelper å være i grupper med andre som går igjennom det samme [emoji173]
 
Her står det greit til [emoji4] Sliter med mat, men overkommelig [emoji4] Skal på ul igjen om en uke, oppfølging av ohss, som jeg tror har roet seg nå. Lengter etter uke 12,innbiller meg at jeg kan puste ut litt da [emoji171]
 
Ja, gleder meg til å begynne å kjenne liv! Da sier liksom den lille i fra selv, "her er jeg". Virker uendelig langt frem da! Sist kjente jeg liv i uke 17/18, det er lenge til det ;)

Ja ikke sant! Det kjenner uendelig lenge til ja, men det kan jo hende vi kjenner tidligere nå med nr 2?:) for du og har en fra tidligere?:) Førstegangs kjenner jo ofte seinere:)
 
Ja ikke sant! Det kjenner uendelig lenge til ja, men det kan jo hende vi kjenner tidligere nå med nr 2?:) for du og har en fra tidligere?:) Førstegangs kjenner jo ofte seinere:)

Ja, har ei fra før! Er lov å håpe at vi kjenner det litt tidligere denne gangen! Sist hadde jeg morkaka foran også, vet ikke helt hvor den er nå da :) Skal prøve å roe nervene litt etter neste ul altså! Blir sliten av dette her!
 
Ja, har ei fra før! Er lov å håpe at vi kjenner det litt tidligere denne gangen! Sist hadde jeg morkaka foran også, vet ikke helt hvor den er nå da :) Skal prøve å roe nervene litt etter neste ul altså! Blir sliten av dette her!

Helt sant. Ja du kan jo spørre på neste UL hvor den er festet:) Jeg har den visst festet oppe...? Uten at jeg vet hva det betyr[emoji28] Legen sa til meg forrige gang at nå er det 99% sjanse for at det går bra! Så da klarte jeg roe meg litt heldigvis! Er veldig slitsomt å gå sånn å bekymre seg ja, helt enig!
 
Leit å lese at det er så mange som er bekymret her inne, men s samtidig litt godt å være et sted hvor flere føler det samme.. Noen av dere som var på TUL som målte fosteret til å være litt kortere på vei? Mitt ble målt til 6+9 men var da egentlig 7+3. Grunnen til at jeg lurer er fordi sånn var det sist også, og det endte i MA etterhvert. Legen kommenterte ikke på det.
 
Leit å lese at det er så mange som er bekymret her inne, men s samtidig litt godt å være et sted hvor flere føler det samme.. Noen av dere som var på TUL som målte fosteret til å være litt kortere på vei? Mitt ble målt til 6+9 men var da egentlig 7+3. Grunnen til at jeg lurer er fordi sånn var det sist også, og det endte i MA etterhvert. Legen kommenterte ikke på det.
Åå nei, jeg håper inderlig det bare er litt annerledes målt av legen eller unøyaktighet i systemet, det er jo bare snakk om fire dager [emoji17] Jeg krysser intenst fingrene for at alt skal fortsette bra fremover!!! [emoji173]
 
Åå nei, jeg håper inderlig det bare er litt annerledes målt av legen eller unøyaktighet i systemet, det er jo bare snakk om fire dager [emoji17] Jeg krysser intenst fingrene for at alt skal fortsette bra fremover!!! [emoji173]
Legen sa at alt så normalt ut, men typisk at man begynner å tenke og bekymre seg...
 
Var på min 2.TUL i dag for å sjekke tvillingene, og da fikk vi oss et lite sjokk. Utviklingen på den ene tvillingen hadde stoppet opp og legen kunne ikke finne hjerteaktivutet[emoji17] Veldig trist, men legen sa det var naturens gang og veldig vanlig. Det andre barnet var akkurat slik det skulle være i uke 8[emoji4] Det var bra det skjedde tidlig, for da skulle det ikke påvirke det gjenlevende barnet, sa hun.
 
Var på min 2.TUL i dag for å sjekke tvillingene, og da fikk vi oss et lite sjokk. Utviklingen på den ene tvillingen hadde stoppet opp og legen kunne ikke finne hjerteaktivutet[emoji17] Veldig trist, men legen sa det var naturens gang og veldig vanlig. Det andre barnet var akkurat slik det skulle være i uke 8[emoji4] Det var bra det skjedde tidlig, for da skulle det ikke påvirke det gjenlevende barnet, sa hun.
Uff, det var veldig trist å høre [emoji22]
Jeg har vært redd for det samme, har hørt det er vanlig [emoji17]
Jeg håper det går bra med dere og at dere fortsatt klarer å glede dere over svangerskapet [emoji173]
 
Back
Topp