❤ IKM uke 22 ❤

Ingen hjelp å få fra fastlegen. Ingen oppfølging eller forebyggende.. vi måtte bare krysse fingrene fikk jeg til svar!
Hva er historien din da...?

Men i dag er den sterkere igjen.. Her er det virkelig noe som ikke stemmer[emoji17] Vis vedlegget 261349 Tatt på morgenurin og jeg er 14 dpo i dag. Blør, men veldig av og på.
Kanskje du mister en tvilling?! D gjorde jeg, trodde det var mensen og hadde de værste mens-smertene jeg noen gang har opplevd... Og blødde mye i 2 dager, for så mindre i 7 dager til... Barnet er nå tenåring [emoji106]

Uansett ville jeg ha kontaktet lege om jeg var deg [emoji173]

Nei det er jo det som er regelen :(
Dessverre... hva spurte du om?
Sa at flere fikk tettere oppfølgning ved neste svangerskap, samt at flere fikk blodfortynnende (ut ifra det jeg har lest i flere av forumene her inne, så er det ganske mange som får det tilbudet!)
Samme med TUL, det får man ikke fra det offentlige heller før etter 3 aborter... bah! Synd det skal være så forskjell fra lege til lege..

Sa at flere fikk tettere oppfølgning ved neste svangerskap, samt at flere fikk blodfortynnende (ut ifra det jeg har lest i flere av forumene her inne, så er det ganske mange som får det tilbudet!)
Samme med TUL, det får man ikke fra det offentlige heller før etter 3 aborter... bah! Synd det skal være så forskjell fra lege til lege..
ja det er synd... :(
Utrolig synd... men ikke la det knekke deg... dette skal gå fint :)

ja det er synd... :(
Utrolig synd... men ikke la det knekke deg... dette skal gå fint :)
Håper det!
Skal reise til Oslo i neste uke, tenker jeg muligens bestiller en time hos gynekolog på Volvat for samtale..
Her jeg bor er det ikke så mye tilbud om noe som helst... :/

Håper det!
Skal reise til Oslo i neste uke, tenker jeg muligens bestiller en time hos gynekolog på Volvat for samtale..
Her jeg bor er det ikke så mye tilbud om noe som helst... :/
Det kan du jo,om du har råd til det :) hadde absolutt gjort det samme :)

Fikk ikke time hos fastlegen. Ringte direkte til føde/gyn de hadde ikke muligheten å ta meg inn i dag. Men skal dit i morgen.. Jeg pines og er så redd graviditeten sitter i buken et sted eller i venstre eggleder [emoji17]

Fikk ikke time hos fastlegen. Ringte direkte til føde/gyn de hadde ikke muligheten å ta meg inn i dag. Men skal dit i morgen.. Jeg pines og er så redd graviditeten sitter i buken et sted eller i venstre eggleder [emoji17]
Så bra du fikk komme imorgen!! Dette går fint :) du ringer bare legevakten om dette blir verre før imorgen!

Ser at andre har nevnt exu og vil ikke skremme deg, men det var slik det startet hos meg når jeg hadde exu. Fikk først positiv 2-3 på digital som egentlig skal tilsi hcg på over 200, og 3 dager senere etter jeg var begynt å blø brunt målte de hcg til 84, og 155 to dager etter. Fortalte meg at doblingen der viste normalt, men jeg skjønte hcg var alt for lav. Til info sa de til meg på sykehuset før jeg opererte at så lenge hcg er under 2000, så kan det ordne seg selv. I mitt tilfelle måtte jeg operere. Men nå vet du tidlig at det er noen ugler i mosen, og la oss håpe det ikke er noe som dette:Heartred Ville uansett målt hcg i blodet, for urinen er ikke til å stole på da den aldri vil være like konsentrert fra gang til gang

Har hatt exu og måtte haste operer ut høyre eggleder, men da hadde jeg en graviditet i livmor og høye normale HCG verdier på grunn av den. Jeg er engstelig, kjenner en trykkende og murrende følelse på venstre side av magen[emoji17] Har der virkelig ikke noe bra nå, skal til undersøkelse på Ullevål i morgen..

Har hatt exu og måtte haste operer ut høyre eggleder, men da hadde jeg en graviditet i livmor og høye normale HCG verdier på grunn av den. Jeg er engstelig, kjenner en trykkende og murrende følelse på venstre side av magen[emoji17] Har der virkelig ikke noe bra nå, skal til undersøkelse på Ullevål i morgen..

Åneii, får virkelig ikke håpe det er det!! Du har liksom bare den egglederen igjen :( Kjenner jeg er engstelig for det samme, skjedde i min første pp så har ikke rukket å få noen barn fra før. Masse lykke til og hold oss oppdatert her inne:Heartred Man kjenner ofte sin egen kropp og kan kjenne om noe ikke stemmer

Godt du fikk time håper det er eit mirakel der. Ikkje exu. Har ein hatt det før så har ein stor sjanse for å få det igjen. Best å få oppklart når ein har barre 1 eggleder igjen.
Klemz :Heartred

Kanskje du mister en tvilling?! D gjorde jeg, trodde det var mensen og hadde de værste mens-smertene jeg noen gang har opplevd... Og blødde mye i 2 dager, for så mindre i 7 dager til... Barnet er nå tenåring [emoji106]

Uansett ville jeg ha kontaktet lege om jeg var deg [emoji173]

Takk for svar. Jeg er urolig, med bare en eggleder igjen, er selvsagt veldig redd for å miste den også[emoji17] Jeg tviler på at det er livlaga med denne graviditeten. Så rare tester, så å si ingen stigning. Å veldig svak test til å være 14 dpo.

I dag skulle jeg vært på oul, skulle egentlig hatt en november skatt i magen min. Jeg er så bekymret og lei meg nå. At livet skal by på så mye motgang og utfordring [emoji17]

Last edited:
Back
Topp