❤️IKM Uke 22 ❤️

Det her var kjempe positivt å lese :love017 Får eggløsning fra venstre siden nå også. Det stikker noe voldsomt der. Nå skal vi snart legge aksjer, gleder meg masse :laughing002 Sa til han at det var siste dagen(men det er siste i morgen) Han er litt små lei denne mnd, har vært mye mass og venting og hopping :laughing001

Våknet kl 3 til skikkelig øreverk. Var ikke no når jeg våkna kl 7.. Er bare veldig tett i hodet. Finnes ikke noe bedre en å endelig snart være ute av det.. Gleder meg til jeg er helt frisk!!
Var VELDIG godt å lese etter en kjemisk :HeartpinkHahah måtte le av den snille «løgnen» for å holde motet oppe - høres akkurat ut som meg :hilarious:

Det har fint å høre at det var blitt litt bedre nå! Plutselig er du frisk og rask og i dpo-land, what a life! :flower

Ser den, men det er ekstremt stor forskjell på om folk kjenner noe og ikke altså :Heartpink Hos meg er det som å putte høytaler på hver minste endring, mens de fleste merker ingenting! Så skjønner hva du mener, men ofte vil ikke egget grave seg ned i livmoren før 8-9dpo også, og først da kanskje noen få klarer kjenne gravidtegn. Men fra eggløsning til mens/ikm så vil kroppen immitere graviditet for den gjør seg klar. Og hvis ikke du kjenner noe etter EL til vanlig, så kjenner du kanskje ikke noe etter implantasjon heller :confused005
Jeg har hatt p-stav i 9 år, så har ikke hatt eggløsning før forrige måned. Før det tenkte jeg nok ikke så mye over syklus og hvordan ting henger sammen. Har en kollega som slet mye med å få begge sine barn som har snakket mye om hormoner, syklus og mat nå siste året, så har jo tenkt at jeg skal sette meg litt mer inn i hva man kan forvente av seg selv hver måned sammenlignet med syklus.

Men det høres jo litt spennende ut å få alle disse små symptomene på forhånd. Det gjør jo ventetiden enda litt mer spennende :)

Fikk du EL slim i går? Og det er i dag? Så tenker jeg eggløsning kommer om ca 5-6 dager.. 1 dag i går :) Heier på eggløsning :cool05
Fikk el-slim på mandag, men betraktelig mer i går og i dag. Tok en ny test nå:
IMG_5073.jpeg

Ja og Cyclogesten gjør meg så hormonell, så vil av de om jeg ikke er gravid :dead: men ja kanskje vente til 12 dpo i tilfelle.. men når man alltid får positiv innen kvelden 10 dpo så ryker håpet mitt iallefall:bag: men ja jeg ble nok litt håpefull i går mtp formen haha!

Hvordan er du?
Egget fester seg mest mellom 8-10 DPO… så vent til å slutte til du er 12 DPO :Heartred

Jeg har hatt p-stav i 9 år, så har ikke hatt eggløsning før forrige måned. Før det tenkte jeg nok ikke så mye over syklus og hvordan ting henger sammen. Har en kollega som slet mye med å få begge sine barn som har snakket mye om hormoner, syklus og mat nå siste året, så har jo tenkt at jeg skal sette meg litt mer inn i hva man kan forvente av seg selv hver måned sammenlignet med syklus.

Men det høres jo litt spennende ut å få alle disse små symptomene på forhånd. Det gjør jo ventetiden enda litt mer spennende :)
Ikkesant, kroppen må sikkert skjønne tegninga før den skjønner at hormonene kan få flyte fritt nå etter p-stav i 9 år :Heartpink Har du lest noe om hvor lang tid etter uttak kroppen trenger å komme seg på etter p-stav da? På hormonspiral (som jeg hadde i 4 år) står det at eggløsning kan foregå selv med spiral, men hormonene gjør at slimet og livmorhinne får ikke blir riktig konsistens for befruktning, så virker som det tok 4-5 måneder til meg før det begynte å komme seg. Noen blir gravide med en gang etter hormonspiralen også. Det er jo ingen fasit.

9 dpo og tilsynelatende negativ test - både jeg og ChatGPT ser en svak skygge :laughing002 , men jeg har ingen store forhåpninger om at det er babystrek. Verking i korsrygg akkurat nå, men cyclogest ødelegger for meg også. Uten medisinering har jeg skjønt når jeg har vært gravid før ikm.. Nå vet jeg ikke om det er det ene eller det andre… Det blir spennende dager fremover!
Ahh kunne jo vært lovende med verking i korsryggen, men forvirrende med medisin? men hva slags symptomer hae cyclogest?

Blir man gravid typ i løpet av de neste månedene nå så får man jo våren/sommeren i mammaperm avhengig av hvordan dere fordeler permisjonen :) I tillegg får man jo en vår/sommer til med nøye planlegging og litt ubetalt permisjon haha. I det minste får man noen gode varme måneder :)
Ja det er sant! Husker det var fint å få baby på vinteren, man var jo mye inne og ammet i nyfødttiden uansett. Og så var de litt større på sommeren og man kunne trille tur uten for mye klær og vognposer og greier.

Det negative var at jeg var fullgravid gående på glatt-is og i dårlig vær. Jeg måtte pakke meg inn med svære jakker og det var vanskelig å finne fine gravidklær til vinteren. Har alltid drømt om å gå i sommerkjoler med litt mage. Så vi får se… Kan jo godt hende det blir sommer/høstbaby likevel, man vet jo ikke hvor lenge man prøver :)

Kjempespennende :shy: Ser den altså, jeg tenkte litt på at det hadde vært greit med baby i samme sesong som forrige for at klærne skulle kunne brukes til samme tid :hilarious: Men nå føler jeg vi bare må peise på uansett for alders-spriket blir for stort :facepalm: Masse masse lykke til denne runden! :happy:
Ja det er jo også en fordel da! Vi har masse klær liggende for begge kjønn, og da blir de å passe fint til de ulike sesongene hvis vi får baby i februar. Ja, tenker også det samme. Tenkte jo først at vi skulle vente til ungene har begynt på skolen før vi får siste, men jeg vil egentlig 1) bli ferdig med småbarn tidlig og 2) at ungene skal være tett i alder. :joyful:

Ser den altså, man vil jo så inderlig :shy:
Ja hvordan er formen???
Her stikker det og drar godt i livmor enda! Syns fremdeles der er rart at det har vart siden EL… men som sagt kan det endelig være hormonene i sving etter uttak av hormonspiral 5 mnd siden.. Kan godt være at det jeg kjenner er mye luft bare, er litt oppblåst for å si det sånn :taunt005:hilarious:
Det er sååå vanskelig å ikke kjenne etter :laughing002 men du er god som ikke tester!!! Jeg gleder meg til du skal!:joyful:

Jeg fikk peak lørdag og søndag, her er også premom, jeg hadde FF app på OPK, men fikk tips om å ha den på advanced, kan EL ha kommet litt senere enn 36 timer fra den første? Legger med begge fra FF. Det har ikke sååå mye å si, men tenkte til neste syklus

Vedlegg

• IMG_1417.png
    IMG_1417.png
    1,3 MB · Visninger: 29
  • IMG_1416.png
    IMG_1416.png
    308,7 KB · Visninger: 27
  • IMG_1415.png
    IMG_1415.png
    313,1 KB · Visninger: 29
Åhh velkommen over til dpo-land :shy::Heartpink Hvordan føler du deg?
Som normal. Stusser igjen på at jeg ikke har fått ømme pupper enda slik jeg alltid pleier å få ganske fort etter el, eneste gang jeg ikke fikk det var da jeg ble gravid forrige pp. Så merker at fallhøyden er meget stor mtp det, tidligere høyt hcgnivå, brukt conceive pluss (brukt det en gang tidligere og ble da gravid) :shy:

Går det bra for deg? :D

Back
Topp