❤️IKM Uke 22 ❤️

Ja jeg kom på nå faktisk testet en gang 10 dpo kvelden, mistet 10+4 da, men det tror jeg ikke henger sammen :rolleyes:
For meg så hang det sammen dessverre, selv om testene i seg selv økte fint (viste seg da jeg var 7+4 at det var exu).
Men husker at jeg fikk positivt på en type test 9dpo med sønnen. Men andre tester 10 og 11dpo var såååå svake, så hadde nok ikke sett noe på dem 9dpo :bag:
Men kjenner følelsen, jeg er fæl til å gi opp ved negativ test 9dpo :hilarious:

Jeg vil helst skrive at jeg fikk svakt positivt 11dpo i mars, men det hadde ikke noen god utgang dessverre :bag:
Men vet andre som har testet 10dpo på kveld med baby i andre enden ❤️ så kan fint være for tidlig enda ❤️
Ja nabo-venninna mi testet positivt kveld 10dpo, streken kom nesten ikke frem før 11 dpo, han er stor og frisk baby nå på 8 mnd

Heier masse på denne mnd! Hun har jo såååå mange og velge mellom, så stemmer for en positiv test om noen dager :Heartred :hug007
Hahaha takk, jeg håååper! :shy: Håper for oss her inne :Heartpink Men godt poeng, dessuten er mannen 5 år yngre så jeg syns han burde ha bidratt med noen gode kandidater ja :hilarious:

Hvis implantasjon skjedde i går kveld vil det sikkert ikke vises på test før i morgen tidligst vil jeg tro :Heartpink
Når jeg ser tilbake på historikken så har jeg hatt så vidt synlig utslag på HCG tidligst 11 DPO. Så håpet er ikke ute riktig enda :signs003

Da fortstår jeg!! Merkelig at de er negative å jeg ble så kvalm å nå kastet opp, ingen andre er syke her hjemme :p
Holder håpet for deg! Er det ikke sånn at du kan ha HCG i blodet men kan ta opptil 1-2 døgn før det når urinen? Eller går det raskere? Vi må spørrre chatgpt!

@Blomsterpike94 Chatgpt:
Ja, det er fullt mulig å være uggen og kaste opp 9 dager etter eggløsning (9 DPO – days past ovulation) og likevel få negative graviditetstester.

Her er hvorfor:
1. Tidspunktet er tidlig for positiv test
  • De fleste graviditetstester måler hCG-hormonet, som kroppen først begynner å produsere etter at et befruktet egg har festet seg i livmoren.
  • Implantasjon skjer vanligvis mellom 6 og 12 DPO, og kroppen begynner deretter å produsere hCG.
  • Det kan ta et par dager etter implantasjon før nivåene er høye nok til å oppdages med en test – vanligvis etter 11–14 DPO.
2. Symptomer kan komme før positiv test
  • Noen kvinner opplever tidlige symptomer som kvalme, tretthet eller uggenhet før en test blir positiv. Dette kan skyldes hormonendringer som skjer selv før hCG når testbare nivåer.
  • Samtidig kan slike symptomer også skyldes andre ting, som:
    • PMS
    • Stress
    • Sykdom
    • Kosthold eller lite søvn
3. Testens følsomhet og tidspunkt for testing
  • Tester varierer i hvor følsomme de er. Noen “early response”-tester kan oppdage hCG så lavt som 6,5–10 mIU/ml, men de er ikke alltid nøyaktige så tidlig.
  • Testing om morgenen (med første urin) gir best sjanse for å fange opp hCG

Skulle virkelig ønske, men har øreverk fra helvete.. Var på kjempe lang tur i skogen i går og det var veldig dumt! Tette bihuler pga pollen allergi :sorry: men, ligger i morgen tidlig så da er det inna for.
Åhhh uffff, det var sånn jeg var da vi skulle legge inn kandidater, da følte jeg meg superhot da jeg måtte på topp (da vi hadde liten tid er den absolutt snarest :laughing001) og jobbet der uten hørsel, helt tetta med sånne «søte» gryntelyder :taunt005 Fy fader ass og sorry TMI. Har du tatt flere tester i dag?

Last edited:
@Blomsterpike94 Chatgpt:
Ja, det er fullt mulig å være uggen og kaste opp 9 dager etter eggløsning (9 DPO – days past ovulation) og likevel få negative graviditetstester.

Her er hvorfor:
1. Tidspunktet er tidlig for positiv test
  • De fleste graviditetstester måler hCG-hormonet, som kroppen først begynner å produsere etter at et befruktet egg har festet seg i livmoren.
  • Implantasjon skjer vanligvis mellom 6 og 12 DPO, og kroppen begynner deretter å produsere hCG.
  • Det kan ta et par dager etter implantasjon før nivåene er høye nok til å oppdages med en test – vanligvis etter 11–14 DPO.
2. Symptomer kan komme før positiv test
  • Noen kvinner opplever tidlige symptomer som kvalme, tretthet eller uggenhet før en test blir positiv. Dette kan skyldes hormonendringer som skjer selv før hCG når testbare nivåer.
  • Samtidig kan slike symptomer også skyldes andre ting, som:
    • PMS
    • Stress
    • Sykdom
    • Kosthold eller lite søvn
3. Testens følsomhet og tidspunkt for testing
  • Tester varierer i hvor følsomme de er. Noen “early response”-tester kan oppdage hCG så lavt som 6,5–10 mIU/ml, men de er ikke alltid nøyaktige så tidlig.
  • Testing om morgenen (med første urin) gir best sjanse for å fange opp hCG
Ja jeg har faktisk bare de 25mlu testene liggende og.. men synes det er rart å være så kvalm, men måååå håpe :rolleyes: :Heartred Hvor mye vedder du på at jeg kjøper 10mlu tester i morgen på apoteket før jobb Hahahahaha

Åhhh uffff, det var sånn jeg var da vi skulle legge inn kandidater, da følte jeg meg superhot da jeg måtte på topp (da vi hadde liten tid er den absolutt snarest :laughing001) og jobbet der uten hørsel, helt tetta med sånne «søte» gryntelyder :taunt005 Fy fader ass og sorry TMI. Har du tatt flere tester i dag?
Hahahaha, jeg dauer! :hilarious:

Jeg tror jeg gir opp denne syklusen.. Blir vel topp i morgen da.. kanskje :hilarious: Men, blir aksjer i morgen i hvert fall. Men, er ikke fornøyd, skulle ha hverdag. Men, det øret her dreper meg.. alle lyder er robot og jeg er svimmel! Håper det sprekker snart.

Vedlegg

• IMG_6841.jpeg
    IMG_6841.jpeg
    93,5 KB · Visninger: 34
Back
Topp