❤️ November 2017 ❤️

De gjør VELDIG forskjellig på klinikkene, men retningslinjene er egentlig ganske tydelig på at det er eggets alder. :)

Skal du høre til samme sykehuset i svangerskapet? Jeg hører til annet sykehus, så da sier jeg ved eventuell graviditet bare riktig termindato selv. ;)
Ja. Hører til det samme sykehuset. Men skal spørre gyn når jeg er på ultralyd. Ikke at da hat sååå mye å si. Men er greit å ha rett dato syna jeg :)

Får man estimert termin ved TUL? Eller må man vente til OUL?
 
Da var jeg inseminert også :D Gode forhold i livmoren og sambo sin prøve var veldig bra i dag. Så da krysser vi fingre for at vi er heldig denne gangen også!
 
Jeg har testet igår og idag for å se om eggløsningssprøyta er ute av kroppen og jeg vet sannelig ikke... Den skal egentlig være ute av kroppen senest klokken 23 i kveld, for da har det gått 10 døgn siden jeg satte den. Jeg fikk svak positiv test både igår og idag, så imorgen blir spennende... Det som gjør det ekstra spennende, er at jeg igår såvidt kunne begynne å skimte streken når tiden utløp etter 5 minutter, mens jeg på testen idag kunne skimte streken før testen utløp, etter "bare" 3 1/2 minutt. Er jo selvsagt nå veldig nysgjerrig på om hcg stiger og det er derfor streken idag kom raskere, eller om jeg bare har testet med en mer sensitiv test idag eller eventuelt at urinen var mer konsentrert og at det er eggløsningssprøyta som fortsatt henger i. Morgenurin begge dager og billigstrimmel begge dager.

Har overhodet ikke lyst til å vente helt til imorgen med å teste igjen, men skjønner jo egentlig at det ikke er noen vits i å teste med annet enn morgenurin når jeg bare er 8 dpo...
 
Så spennende!! Det hadde jeg også 9dpo, selv om jeg avfeide det som kun skyggestrek :)
Hvilke tester bruker du?
Skikkelig spennende! Bruker babyplan sine (de rosa). Fikk sånn sist også da jeg var gravid. Håper den sitter, og hååååper den vil holde seg der! Har tatt to tester i dag, ser strek på begge. Selvsagt utrolig svake da :rolleyes:
 
Ja. Hører til det samme sykehuset. Men skal spørre gyn når jeg er på ultralyd. Ikke at da hat sååå mye å si. Men er greit å ha rett dato syna jeg :)

Får man estimert termin ved TUL? Eller må man vente til OUL?

Du skal etter retningslinjene beholde termin ut fra befruktning hele svangerskapet. :) Gjelder kun ved assistert befruktning selvfølgelig.
 
Hei! Første gang på forum så håper jeg skriver på riktig plass xsmile9

Har satt inn fryst 5 dagers blastocyst i dag. Medicus i Trondheim.
Forsøker IVF pga "uforklarlig" barnløshet. Ikke funnet noe galt med hverken meg eller samboer.

Ble fryseforsøk , måtte vente med innsett pga overstimulering. Tok ut 14 egg, 11 ble befruktet, endte opp med 2 på frys. Satte inn ett i dag, av topp rating som de så fint kalte det :) Skal ta blodprøve på dag 11, altså 4. desember. Har gått på Progynova fra første syklusdag og Duphaston siden 5 dager før innsett, skal fortsette til blodprøven er tatt. Er jeg gravid skal jeg fortsette med støttebehandling til uke 10 :)

Venter i spenning :)
 
Last edited:
Ok. Isåfall så er befruktning 7/11 og ikke 8/11 :) flott :)
Kan dere hjelpe meg med å finne min termin dato også? Trodde jeg fant ut når min termin dato var,men etter at jeg har lest hva dere skrev,så er jeg jammen ikke sikker lenger:wacky:

Jeg hadde innsett av blasto 7.nov,regner jeg det som befruktningsdagen og har samme termin dato som deg Ano-nymus?
 
Hei! Første gang på forum så håper jeg skriver på riktig plass xsmile9

Har satt inn i dag. Medicus i Trondheim.
Forsøker IVF pga "uforklarlig" barnløshet. Ikke funnet noe galt med hverken meg eller samboer.

Ble fryseforsøk , måtte vente med innsett pga overstimulering. Tok ut 14 egg, 11 ble befruktet, endte opp med 2 på frys. Satte inn ett i dag, av topp rating som de så fint kalte det :) Skal ta blodprøve på dag 11, altså 4. desember. Har gått på Progynova og Dufaston fra første syklusdag og skal fortsette til blodprøven er tatt. Er jeg gravis skal jeg fortsette med støttebehandling til uke 10 :)

Venter i spenning :)

Gratulerer som ruger[emoji5][emoji813]️
Går til samme klinikk som deg, hadde og overstimulering og hadde mitt første fryseforsøk 2.nov. Negativt, så prøver nytt innsett igjen neste uke[emoji1374]
Men du har tatt Duphaston fra første syklusdag? Jeg går på Progynova nå, men skal ikke begynne med Duphaston før 5 dager før innsett, altså på søndag.. Hm, lurer på hvorfor de gjør forskjellig på det når situasjonen vår er «helt lik» :/
 
Gratulerer som ruger[emoji5][emoji813]️
Går til samme klinikk som deg, hadde og overstimulering og hadde mitt første fryseforsøk 2.nov. Negativt, så prøver nytt innsett igjen neste uke[emoji1374]
Men du har tatt Duphaston fra første syklusdag? Jeg går på Progynova nå, men skal ikke begynne med Duphaston før 5 dager før innsett, altså på søndag.. Hm, lurer på hvorfor de gjør forskjellig på det når situasjonen vår er «helt lik» :/

Tusen takk! Så kjedelig med negativt resultat. Men det er vel nesten 50/50 sjanse for å bli gravid mener jeg å ha lest..?

Herreguud,beklager. Snakker om å være svimete. Jeg har samme som deg, altså gikk på Progynova i starten så både P. og Duphaston fra 5 dager før innsett :) Var ikke meningen å få deg til å gruble på det altså :woot:
 
Kan dere hjelpe meg med å finne min termin dato også? Trodde jeg fant ut når min termin dato var,men etter at jeg har lest hva dere skrev,så er jeg jammen ikke sikker lenger:wacky:

Jeg hadde innsett av blasto 7.nov,regner jeg det som befruktningsdagen og har samme termin dato som deg Ano-nymus?

Befruktningsdagen er dagen egga blir befrukta. Ved blasto vil det være 5 dager før innsett :) altså 2/11
 
Tusen takk! Så kjedelig med negativt resultat. Men det er vel nesten 50/50 sjanse for å bli gravid mener jeg å ha lest..?

Herreguud,beklager. Snakker om å være svimete. Jeg har samme som deg, altså gikk på Progynova i starten så både P. og Duphaston fra 5 dager før innsett :) Var ikke meningen å få deg til å gruble på det altså :woot:

Hehe, det skjer, men så bra, da slipper jeg å lure mer på det[emoji85][emoji5] ja, klinikken sa 50/50 sjanse, så nye sjanser nå[emoji1373]
Kos deg som ruger[emoji5]
 
Kan dere hjelpe meg med å finne min termin dato også? Trodde jeg fant ut når min termin dato var,men etter at jeg har lest hva dere skrev,så er jeg jammen ikke sikker lenger:wacky:

Jeg hadde innsett av blasto 7.nov,regner jeg det som befruktningsdagen og har samme termin dato som deg Ano-nymus?

Hvor mange dagers blasto? Var det 4, 5 eller 6-dagers? Du skal ta utgangspunkt i befruktningsdagen. Så om det f.eks. var 5-dagers så er det 2.11 og da er termin 29.7.18 og du er 5+0 i dag. :)
 
Hei! Første gang på forum så håper jeg skriver på riktig plass xsmile9

Har satt inn i dag. Medicus i Trondheim.
Forsøker IVF pga "uforklarlig" barnløshet. Ikke funnet noe galt med hverken meg eller samboer.

Ble fryseforsøk , måtte vente med innsett pga overstimulering. Tok ut 14 egg, 11 ble befruktet, endte opp med 2 på frys. Satte inn ett i dag, av topp rating som de så fint kalte det :) Skal ta blodprøve på dag 11, altså 4. desember. Har gått på Progynova fra første syklusdag og Duphaston siden 5 dager før innsett, skal fortsette til blodprøven er tatt. Er jeg gravid skal jeg fortsette med støttebehandling til uke 10 :)

Venter i spenning :)

Velkommen i november gjengen og gratulerer som ruger! :D
 
Back
Topp