❤️ Navnetråd ❤️

trina

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Kanskje tidlig for mange av dere å tenke på navn enda, men den planleggende sjelen jeg er, har jeg allerede begynt å tenke hardt.
Men jeg føler jeg mangler litt inspirasjon. Kom med forslag til både jentenavn og guttenavn
Gjerne gamle og nye navn, kanskje flere av oss blir inspirert :)
 
Blir å tenke ekstra hardt når vi får vite kjønn, om vi får vite det da :p
 
Vi hadde guttenavn klart, og hver gang folk spurte om jentenavn, så sa vi at det MÅTTE bli en gutt. Men så blir det ei jente, da. Så nå er vi i tenkeboksen!
 
Mannen her er ikke interessert i å diskutere navn. Han vil «se det an når ungen kommer». Men man må jo komme opp med noen ALTERNATIVER!! ærlig talt...
 
Mannen her er ikke interessert i å diskutere navn. Han vil «se det an når ungen kommer». Men man må jo komme opp med noen ALTERNATIVER!! ærlig talt...
Skjønner frustrasjonen din, min er likedan.. jeg koker over :inpain::p
 
Mannen her er ikke interessert i å diskutere navn. Han vil «se det an når ungen kommer». Men man må jo komme opp med noen ALTERNATIVER!! ærlig talt...

Haha! Ser det for meg på fødestua, ingen alternativer er diskutert på forhånd, og mannen utbryter: «Det er en Dorothea!» [emoji1316]

Her er problemet at vi er veldig uenige om navn nå. Guttenavnet var oppkalling fra hans familie, og jeg har lyst til å kalle opp jenta etter et navn i min familie. Men han synes det er så gammeldags, men altså, navnet til gutten er jo også gammeldags!
 
Jeg synes det er så vanskelig å bestemme seg for navn, man assosierer navnene med personer som man kjenner fra tidligere (kjente og "kjendiser"). Alle navn blir liksom feil:dead:
 
Vi hadde bestemt at det skulle bli Bea eller Ida, og ikke snakk om noe annet! Frem til tirsdag som var da.... Og vi fikk vite at det var en gutt, og ikke en jente slik vi ble fortalt 4 uker før :p
Så, nå tenker vi(jeg) som bare det på ett guttenavn, om han skal kalles opp etter noen, enkeltnavn som meg eller dobbelnavn som far...
Blir litt små-sprø jeg :wacky:
 
Jeg rikker meg ikke fra jentenavnet om det blir jente, har i mange år hatt lyst å kalle babyen Leah izabella dersom vi får jente, heldigvis syns mannen også det er fint. Blir det gutt kommer vi aldri til å bli enige da vi har brukt begge navnene som funket godt i begge sine land og begge likte. Guttene våre har fått Isak Emir og Noah Alexander. Syns guttenavn er en vanskelig sak altså [emoji28]
 
Kommer ikke over noen guttenavn jeg likesom «faller» for. Hva gjør jeg om det viser seg atvdet er en gutt da?
 
Kommer ikke over noen guttenavn jeg likesom «faller» for. Hva gjør jeg om det viser seg atvdet er en gutt da?
Sånn jeg har det med jentenavn, klarer ikke å finne noe jeg er 100% fornøyd med, guttenavn derimot er vi enige om, men vi vet jo ikke kjønnet enda :')
 
Jenta her skal hete Amanda [emoji173]️ hadde det kommet en gutt, eller om det kommer en gutt neste gang så blir det Patrick [emoji7]
 
Mannen her er ikke interessert i å diskutere navn. Han vil «se det an når ungen kommer». Men man må jo komme opp med noen ALTERNATIVER!! ærlig talt...
Høres ut som min mann :). Med guttene hadde vi en liten liste med en 3-5 navn på klar før fødsel etter litt mas fra meg (og ingen forslag fra mannen enn at han tydeligvis likte navnene jeg foreslo). Nå nytter det ikke å diskutere med han, prøver å komme med forslag. Spørre han hva han liker av navn kommer det bare kontant at jammen han får jo aldri anledning til å tenke ut noen navn han liker. Guttene våre på 3.5 år og nesten 2 år hadde ennå vært navnløse om jeg skulle ventet på forslag på navn fra han. Han gjør absolutt ingen forsøk heller på å tenke ut noen navn han liker. Han sier også at la oss vente til baby er født så vi får hilse på h*n først :)
 
Back
Topp