❤️ Navnetråd ❤️

En tråd i 'Desember 2018' startet av trina, 26 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. smilejenta78 Glad i forumet Oktoberskattene 2015 Desemberlykke 2018

Her også blir det nok e navnløs en.. vi blir ikke enig[emoji6]

2. Nutteputt♥️ Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Jentenavn er vanskelig! Kan ikke bli FOR søtt, for hardt i konsonantene, eller for langt.. Og det må gjerne kunne gå an å brukes internasjonalt, og gjerne klinge litt ålreit sammen med storebror sitt navn.
    Er navn som ikke «alle» har, men som det ikke lukter møllkuler av heller..
    [emoji13]

3. Terne Rugeklar!! *MIA* Maiblomstene 2016 Novemberlykke 2018

Åh jentenavn! Er så mange jeg liker! Hva har dere på lista?

Vi sliter så med guttenavn. Litt pga det samme som du skriver.

4. Kmasa Glad i forumet Desemberlykke 2018

Vi har Isak og Noah fra før, denne gangen blir det Liam [emoji28]

5. SVG Rugemamma Betatt av forumet

Samme her[emoji1]

6. Nutteputt♥️ Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Oih, det er så mange [emoji28]

Sofie
    Johanna
    Hanna
    Oda
    Elise
    Melina
    Lucy
    Alva
    Ylva
    Louise
    Leah
    Ava
    Iris
    Lilja/e
    Leona
    Vera
    Mira

Av guttenavn digger jeg:
    Edvard (sønnen min heter det)
    Ludvig
    Elias
    Nordahl
    Torjus
    Ole
    Nathaniel

Det er akkurat som at jeg har en sterkere tilknytning til guttenavn. Hvert enkelt har noe mer personlig preg over seg, enn mange av jentenavnene..[emoji851]

7. trina Gift med forumet Desemberlykke 2018

Jentenavn, det er så mange fine!

Jeg liker

• Emmeli/Emily
    • Fride
    • Tomine
    • Oline
    • Guro
    • Runa
    • Amy
    • Ulrikke
    • Rikke
    • Vilja
    • Ingeborg
    • Nikoline
    • Stella
    • Elea
    • Alea

Kunne holdt på i en evighet :p
    Glad jeg har klart å tone det ned til to alternativer med personlig betydning for oss.

Jeg er blank på guttenavn.... vet ikke hva jeg gjør om det kommer en gutt:p

8. Nutteputt♥️ Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Maange fine, der! Emily er jo så engelsk, så man tenker jo lissom ikke på det! Jeg tenkte på Eilin/Eileen. Men mannen synes det blir litt spes..

Imre er jo et kult guttenavn. Kanskje det passer på både gutt og jente..?

9. Krepsen89 Gift med forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018 Assistert-jentene Februarlykke 2016 FebbisBebbis2021 ❄️

Vi har vel en 2-3 guttenavn som vi har klare til fødsel. Så ser vi når han kommer hvem han er da, visstnok [emoji170][emoji87]

Hadde store problemer med å bruke navnet til jenta da hun ble født. Vi bestemte navn tidlig den gang, og navnet er helt perfekt til henne. Men likevel var hun babyen min, og det var vanskelig å bruke navnet.

Derfor lurer jeg litt på hvordan jeg skal kunne se hvilket navn som passer til denne :p

• Liker Liker x 1
  10. Blåfugl Glad i forumet Januarlykke 2019

Kjempefine navn! Alea var nytt for meg, men likte det godt:)

Her vet vi at det blir gutt. Vi har såvidt begynt å snakke om navn, men er veldig usikre... Satser på å ha et par alternativer klart til fødsel, og bestemme når vi ser hva vi føler passer:)

• Liker Liker x 1
  11. trina Gift med forumet Desemberlykke 2018

Imre er et veldig fint navn, jeg har det på listen min. Men jeg ser på Imre som guttenavn, kanskje fordi jeg vet om 3 voksne menn med det navnet, aldri hørt det på en jente før. Men vet at at det brukes til begge kjønn, samme som Heine og Tony :)

12. Studentmor Blir kjent med forumet

Vi har bestemt oss for navn, men sier ikke noe til venner og familie før hun er født. Orker ikke så mye meninger, er vanskelig å legge bort når det blir så nærme :)

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  13. Terne Rugeklar!! *MIA* Maiblomstene 2016 Novemberlykke 2018

Vi er lengre fra å finne navn enn noen gang :grumpy: jeg klarer ikke like NOEN andre navn enn det ene jeg har fått inn i hodet. Gubben nekter både fordi han har ørten bekjentskaper med det navnet pluss at han mener det blir for likt kommende storebror sitt navn :sour:

Han har ett på topp som jeg tidligere syns var kult men som jeg i etterkant ikke syns noe om (mitt navneforslag nr. 1 til han som heter noe annet, mannen syns da at det var for spesielt :bored: men nå er det altså hans favoritt)

Har gått igjennom ørten navnelister siden den gang og finner ingen andre navn jeg liker. Jo ett, men det utgår pga negativ omtale i media de siste årene :meh:

14. Søring Forelsket i forumet Desemberlykke 2018

Har funnet navn til guttepjokken. Min mann og våre 3 sønner var litt lunkene i begynnelsen da de hørte navne forslaget. Men de hadde ingen forslag og jeg begynte å snakke til "magen" med mitt navneforslag. Det tok ikke lange tiden før alle her i huset begynte å bruke navnet ;).
    Så navnet er bestemt nå:):):);)

• Liker Liker x 1
  15. DesemberMamma93 Andre møte med forumet

Jenta vår skal heite Arlén Solfrid ♡
    Både eg og samboer har bestemor som heiter Solfrid, så blir kjekt å kalle ho opp etter dei :)

• Liker Liker x 1
  16. Tulipan:) Elsker forumet Desemberlykke 2018 Vårspirene 2021 Januarlykke 2019

Vi har bestemt oss for Gabriel :Heartblue til gutten vår. :) Guttens oldefar het det samme.

17. Tulipan:) Elsker forumet Desemberlykke 2018 Vårspirene 2021 Januarlykke 2019

sånn var det her også :)

• Liker Liker x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  18. Tulipan:) Elsker forumet Desemberlykke 2018 Vårspirene 2021 Januarlykke 2019

åh, kjedelig.. håper dere finner et før fødselen ;)

19. Terne Rugeklar!! *MIA* Maiblomstene 2016 Novemberlykke 2018

Jeg har nå lagt ned forbud mot diskusjon av navn før fødsel. Er rett og slett blitt så negativt innstilt til hele graviditeten at så lenge jeg føler det slik så er jeg ikke motivert for å finne navn til gutten heller. Det endrer seg nok kjapt og greit når gutten er ute.

20. Tulipan:) Elsker forumet Desemberlykke 2018 Vårspirene 2021 Januarlykke 2019

Håper det endrer seg fort ja, kjedelig med sånn innstilling noe spesielt det skyldes tror du?

Del denne siden