❤️ Navnetråd ❤️

Jentenavn er vanskelig! Kan ikke bli FOR søtt, for hardt i konsonantene, eller for langt.. Og det må gjerne kunne gå an å brukes internasjonalt, og gjerne klinge litt ålreit sammen med storebror sitt navn.
Er navn som ikke «alle» har, men som det ikke lukter møllkuler av heller..
[emoji13]
 
Jentenavn er vanskelig! Kan ikke bli FOR søtt, for hardt i konsonantene, eller for langt.. Og det må gjerne kunne gå an å brukes internasjonalt, og gjerne klinge litt ålreit sammen med storebror sitt navn.
Er navn som ikke «alle» har, men som det ikke lukter møllkuler av heller..
[emoji13]
Åh jentenavn! Er så mange jeg liker! Hva har dere på lista?

Vi sliter så med guttenavn. Litt pga det samme som du skriver.
 
Vi har Isak og Noah fra før, denne gangen blir det Liam [emoji28]
 
Åh jentenavn! Er så mange jeg liker! Hva har dere på lista?

Vi sliter så med guttenavn. Litt pga det samme som du skriver.

Oih, det er så mange [emoji28]

Sofie
Johanna
Hanna
Oda
Elise
Melina
Lucy
Alva
Ylva
Louise
Leah
Ava
Iris
Lilja/e
Leona
Vera
Mira

Av guttenavn digger jeg:
Edvard (sønnen min heter det)
Ludvig
Elias
Nordahl
Torjus
Ole
Nathaniel

Det er akkurat som at jeg har en sterkere tilknytning til guttenavn. Hvert enkelt har noe mer personlig preg over seg, enn mange av jentenavnene..[emoji851]
 
Åh jentenavn! Er så mange jeg liker! Hva har dere på lista?

Vi sliter så med guttenavn. Litt pga det samme som du skriver.
Jentenavn, det er så mange fine!

Jeg liker

• Emmeli/Emily
• Fride
• Tomine
• Oline
• Guro
• Runa
• Amy
• Ulrikke
• Rikke
• Vilja
• Ingeborg
• Nikoline
• Stella
• Elea
• Alea

Kunne holdt på i en evighet :p
Glad jeg har klart å tone det ned til to alternativer med personlig betydning for oss.

Jeg er blank på guttenavn.... vet ikke hva jeg gjør om det kommer en gutt:p
 
Jentenavn, det er så mange fine!

Jeg liker

• Emmeli/Emily
• Fride
• Tomine
• Oline
• Guro
• Runa
• Amy
• Ulrikke
• Rikke
• Vilja
• Ingeborg
• Nikoline
• Stella
• Elea
• Alea

Kunne holdt på i en evighet :p
Glad jeg har klart å tone det ned til to alternativer med personlig betydning for oss.

Jeg er blank på guttenavn.... vet ikke hva jeg gjør om det kommer en gutt:p

Maange fine, der! Emily er jo så engelsk, så man tenker jo lissom ikke på det! Jeg tenkte på Eilin/Eileen. Men mannen synes det blir litt spes..

Imre er jo et kult guttenavn. Kanskje det passer på både gutt og jente..?
 
Vi har vel en 2-3 guttenavn som vi har klare til fødsel. Så ser vi når han kommer hvem han er da, visstnok [emoji170][emoji87]

Hadde store problemer med å bruke navnet til jenta da hun ble født. Vi bestemte navn tidlig den gang, og navnet er helt perfekt til henne. Men likevel var hun babyen min, og det var vanskelig å bruke navnet.

Derfor lurer jeg litt på hvordan jeg skal kunne se hvilket navn som passer til denne :p
 
Jentenavn, det er så mange fine!

Jeg liker

• Emmeli/Emily
• Fride
• Tomine
• Oline
• Guro
• Runa
• Amy
• Ulrikke
• Rikke
• Vilja
• Ingeborg
• Nikoline
• Stella
• Elea
• Alea

Kunne holdt på i en evighet :p
Glad jeg har klart å tone det ned til to alternativer med personlig betydning for oss.

Jeg er blank på guttenavn.... vet ikke hva jeg gjør om det kommer en gutt:p
Kjempefine navn! Alea var nytt for meg, men likte det godt:)

Her vet vi at det blir gutt. Vi har såvidt begynt å snakke om navn, men er veldig usikre... Satser på å ha et par alternativer klart til fødsel, og bestemme når vi ser hva vi føler passer:)
 
Maange fine, der! Emily er jo så engelsk, så man tenker jo lissom ikke på det! Jeg tenkte på Eilin/Eileen. Men mannen synes det blir litt spes..

Imre er jo et kult guttenavn. Kanskje det passer på både gutt og jente..?
Imre er et veldig fint navn, jeg har det på listen min. Men jeg ser på Imre som guttenavn, kanskje fordi jeg vet om 3 voksne menn med det navnet, aldri hørt det på en jente før. Men vet at at det brukes til begge kjønn, samme som Heine og Tony :)
 
Vi har bestemt oss for navn, men sier ikke noe til venner og familie før hun er født. Orker ikke så mye meninger, er vanskelig å legge bort når det blir så nærme :)
 
Vi er lengre fra å finne navn enn noen gang :grumpy: jeg klarer ikke like NOEN andre navn enn det ene jeg har fått inn i hodet. Gubben nekter både fordi han har ørten bekjentskaper med det navnet pluss at han mener det blir for likt kommende storebror sitt navn :sour:

Han har ett på topp som jeg tidligere syns var kult men som jeg i etterkant ikke syns noe om (mitt navneforslag nr. 1 til han som heter noe annet, mannen syns da at det var for spesielt :bored: men nå er det altså hans favoritt)

Har gått igjennom ørten navnelister siden den gang og finner ingen andre navn jeg liker. Jo ett, men det utgår pga negativ omtale i media de siste årene :meh:
 
Har funnet navn til guttepjokken. Min mann og våre 3 sønner var litt lunkene i begynnelsen da de hørte navne forslaget. Men de hadde ingen forslag og jeg begynte å snakke til "magen" med mitt navneforslag. Det tok ikke lange tiden før alle her i huset begynte å bruke navnet ;).
Så navnet er bestemt nå:):):);)
 
Vi har bestemt oss for Gabriel :Heartblue til gutten vår. :) Guttens oldefar het det samme.
 
Har funnet navn til guttepjokken. Min mann og våre 3 sønner var litt lunkene i begynnelsen da de hørte navne forslaget. Men de hadde ingen forslag og jeg begynte å snakke til "magen" med mitt navneforslag. Det tok ikke lange tiden før alle her i huset begynte å bruke navnet ;).
Så navnet er bestemt nå:):):);)
sånn var det her også :)
 
Vi er lengre fra å finne navn enn noen gang :grumpy: jeg klarer ikke like NOEN andre navn enn det ene jeg har fått inn i hodet. Gubben nekter både fordi han har ørten bekjentskaper med det navnet pluss at han mener det blir for likt kommende storebror sitt navn :sour:

Han har ett på topp som jeg tidligere syns var kult men som jeg i etterkant ikke syns noe om (mitt navneforslag nr. 1 til han som heter noe annet, mannen syns da at det var for spesielt :bored: men nå er det altså hans favoritt)

Har gått igjennom ørten navnelister siden den gang og finner ingen andre navn jeg liker. Jo ett, men det utgår pga negativ omtale i media de siste årene :meh:
åh, kjedelig.. håper dere finner et før fødselen ;)
 
åh, kjedelig.. håper dere finner et før fødselen ;)
Jeg har nå lagt ned forbud mot diskusjon av navn før fødsel. Er rett og slett blitt så negativt innstilt til hele graviditeten at så lenge jeg føler det slik så er jeg ikke motivert for å finne navn til gutten heller. Det endrer seg nok kjapt og greit når gutten er ute.
 
Jeg har nå lagt ned forbud mot diskusjon av navn før fødsel. Er rett og slett blitt så negativt innstilt til hele graviditeten at så lenge jeg føler det slik så er jeg ikke motivert for å finne navn til gutten heller. Det endrer seg nok kjapt og greit når gutten er ute.
Håper det endrer seg fort ja, kjedelig med sånn innstilling noe spesielt det skyldes tror du?
 
Back
Topp