❤️ IKM Uke 5 ❤️

Åå!! Takk for at du delte det!!:Heartred Fælt å si, men på en måte godt å høre at noen andre har vært borti det samme! Opplevde du noe spesielle symptomer rundt de to eggløsningene?? Jeg var på grensen til bekymret av hvor ubehagelig dagene fra første til andre antatte EL var :dead: Aldri kjent på så mye ubehag på en gang i noe syklus før! Jeg har PCOS, men de siste årene har jeg ikke hatt noe kluss med syklusene mine, de har vært relativt stabile. Men mulig hormonene ikke er helt bra likavel da..
:Heartred Ja - uten tvil den merkeligste syklusen jeg har hatt mtp symptomer! Første gangen jeg ikke er sikker på hvilken dag EL faktisk var, for det har vært så mye rart i dagene mellom. Hadde slim (mindre enn vanlig) i to dager før "første EL" og typisk EL-smerter på "EL-dagen" som var mindre intense og kortere varighet enn vanlig. Var som det pleier i utflod etter EL i noen dager, helt til jeg merket EL-slim/økt libido på nytt, etterfulgt av tre dager med rare smerter her og der, og av ulik karakter. :smiley-ashamed004 Har aldri fått diagnosen pcos, men tror jeg har tendenser.

Vurdere å begynne å tempe hvis det ikke klaffer denne måneden :) Virker som at det er mange som gjør det. Er det noen av dere som har noen anbefalinger til termometer og app?
Jeg synes det som babyplan.no selger er helt supert! Det har lys og husker siste måling, og er rask, så er det lettere å få det unna uten masse styr. Legger temperaturene mine inn hos fertilitfriend, men også premom :angelic: :hilarious: smør på flesk. Premom er der jeg legger inn testene for eggløsningen og.

Dagens test (trolig 7 dpo) viser en bittelitt tydeligere strek enn i går. Hadde det ikke vært for symptomene, så ville jeg sikkert avskrevet den som negativ.

(Øverste er positiv test fra forrige syklus til sammenligning, nederste er fra i dag.)
Så fantastisk spennende da! Hvilke symptomer nå?

Tror jeg kan konstantere med at eggløsningen min var 5 dager forsinket.... ut av det blå.... positiv eggløsningstest på tirsdag, og i dag var det så vidt strek på testen... så etter 6 dager med murring, kvalme og bekymringer føles i så fall kroppen bedre ut nå... dritt at eggløsning var sein, og at vi nå er på 1 dpo i stedenfor 7 dpo :arghh: yey.... positive at vi fikk et par runder ekstra med aksjer denne mnd :hilarious::hilarious: men bekymret for om det har noe å si på eggkvaliteten? At det ikke ble sluppet når det "burde"? Hmm
Så kjedelig å rykke tilbake til eggløsning.. Men krysser for at det car gullegget!

7 dpo negativ test, men tempen er veldig fin denne syklusen.
IMG_5084.jpeg
IMG_5087.jpeg

:Heartred Ja - uten tvil den merkeligste syklusen jeg har hatt mtp symptomer! Første gangen jeg ikke er sikker på hvilken dag EL faktisk var, for det har vært så mye rart i dagene mellom. Hadde slim (mindre enn vanlig) i to dager før "første EL" og typisk EL-smerter på "EL-dagen" som var mindre intense og kortere varighet enn vanlig. Var som det pleier i utflod etter EL i noen dager, helt til jeg merket EL-slim/økt libido på nytt, etterfulgt av tre dager med rare smerter her og der, og av ulik karakter. :smiley-ashamed004 Har aldri fått diagnosen pcos, men tror jeg har tendenser.
Høres veldig likt som jeg hadde det denne syklusen!! Så rart hvordan kroppen holder på!! Kan jo være tilfelig! Om du generent har normale sykluser:Heartred Visste ikke at jeg hadde pcos før jeg sluttet på p piller og hadde to spontanaborter før første barnet :Heartred men tror ganske mange har det uten og vite, men det kan jo komme i forskjellige "alvorlighetsgrader". Hvor i dpo land er du nå?

Det skjønner jeg godt at du gjorde! Hehe. Du blir vel ikke mindre fristet av alle testetøser her inne sikkertlaughing6
Hehe man blir litt inspirert til å teste av å være her inne :happy090 Men det er hyggelig å ha noen å dele prosessen med :Heartred

Jeg kjenner veldig på at det bør klaffe så fort som mulig. Må ta sprøyter med blodfortynnende hele prøveperioden og under graviditeten pga underliggende sykdom som automatisk gir risikosvangerskap. Merker allerede at det er en påkjenning både fysisk og mentalt.

Høres veldig likt som jeg hadde det denne syklusen!! Så rart hvordan kroppen holder på!! Kan jo være tilfelig! Om du generent har normale sykluser:Heartred Visste ikke at jeg hadde pcos før jeg sluttet på p piller og hadde to spontanaborter før første barnet :Heartred men tror ganske mange har det uten og vite, men det kan jo komme i forskjellige "alvorlighetsgrader". Hvor i dpo land er du nå?
Jeg hadde en kjemisk graviditet sist syklus, så tipper det har noe med det å gjøre. Jeg mistenker pcos-tendenser pga lange sykluser og div kluss i 20 - og tidlig 30-årene, men de ble stabile og fine rundt 33-årsalderen. :happy: Så leit at du mistet før du fikk første :(:Heartred Trengte du medisiner eller noe, eller ble du gravid uten hjelp? Jeg tror jeg har landet på at jeg er 7 dpo, men kan være 6 eller 8 også :smiley-ashamed004

1000004246.png
1000004247.png

Nå er det i gang igjen :hilarious:
Her skjer det kanskje litt! Har bare en strips å sammenligne med denne syklusen, men første bilde er forrige syklus som spiren satt, da kom toppen relativt raskt etter 0.35 styrke på el testen! (Bilde 1 er denne syklusen og bilde 2 er syklus i november) , kanskje eggløsning nå i helgen ?? :smiley-angelic001 :smiley-bounce012

Voldsomt raske farmasiet skulle være til å levere da :hilarious: bestilte i går og fikk tester i dag. Så da må jeg jo nesten fortsette å teste etter el som lar vente på seg da...
Det var det jeg gjorde når EL aldri kom etter EXU operasjonen :laughing021 Fikk aldri toppen da, den kom og gikk på et sekund og helt utenfor normal syklus så jeg gikk nesten glipp av den.

I dag har vært en røff dag. Har hatt omgangssyke i hus i forrige uke og denne uka og har vært ordentlig dårlig. Er 50% sykemeldt i forbindelse med den EXU'en, men har ikke fått særlig tid til hvile med både en liten en som trenger pleie og med selv pluss et hus med alt hverdagsrot som skal ordnes og fikses. Sleng på oppussing av 60 talls hus i tillegg som vi bor i :dance018 Lille er snart 2 år (blir 2 i mars) og er så vanskelig å legge om dagen, men har nå ligget en time og oppdatert meg på forumet etter han sovna :laughing002 Spennende med alle disse testene som ligger å venter på oss :love017

Jeg tar min første i morgen, 8 DPO, tidligste jeg noen gang har testa. Men det er vanlig test og ikke tidlig test så forventer ikke strek på den. Skal også til fastlegen å ta HCG fordi legen ville at den skulle være i 0 og 9 jan så var den på 5 (1 uke etter operasjonen). Sist sa de at de ikke får svar før dagen etter så jeg antar at jeg ikke får svar før på mandag, kjipt! Men håper den er på mer enn 5 da for å si det sånn :smiley-angelic006 hehe.

Har fortsatt symtomer som nevnt før, men ekstra mye halsbrann også har jeg blitt skikkelig moody. Med graviditeten i fjor sommer som endte i MA var jeg altså moody i 9 uker, like lenge som graviditeten varte. Jeg var SÅ SINNA :angry9 ...hele tiden uten grunn :smiley-ashamed004 Får håpe det er et godt tegn haha

I dag har vært en røff dag. Har hatt omgangssyke i hus i forrige uke og denne uka og har vært ordentlig dårlig. Er 50% sykemeldt i forbindelse med den EXU'en, men har ikke fått særlig tid til hvile med både en liten en som trenger pleie og med selv pluss et hus med alt hverdagsrot som skal ordnes og fikses. Sleng på oppussing av 60 talls hus i tillegg som vi bor i :dance018 Lille er snart 2 år (blir 2 i mars) og er så vanskelig å legge om dagen, men har nå ligget en time og oppdatert meg på forumet etter han sovna :laughing002 Spennende med alle disse testene som ligger å venter på oss :love017

Jeg tar min første i morgen, 8 DPO, tidligste jeg noen gang har testa. Men det er vanlig test og ikke tidlig test så forventer ikke strek på den. Skal også til fastlegen å ta HCG fordi legen ville at den skulle være i 0 og 9 jan så var den på 5 (1 uke etter operasjonen). Sist sa de at de ikke får svar før dagen etter så jeg antar at jeg ikke får svar før på mandag, kjipt! Men håper den er på mer enn 5 da for å si det sånn :smiley-angelic006 hehe.

Har fortsatt symtomer som nevnt før, men ekstra mye halsbrann også har jeg blitt skikkelig moody. Med graviditeten i fjor sommer som endte i MA var jeg altså moody i 9 uker, like lenge som graviditeten varte. Jeg var SÅ SINNA :angry9 ...hele tiden uten grunn :smiley-ashamed004 Får håpe det er et godt tegn haha
Masse lykke til med hcg prøve!! (Og testing) :smiley-angelic001 Blir spennende!!

Jeg hadde en kjemisk graviditet sist syklus, så tipper det har noe med det å gjøre. Jeg mistenker pcos-tendenser pga lange sykluser og div kluss i 20 - og tidlig 30-årene, men de ble stabile og fine rundt 33-årsalderen. :happy: Så leit at du mistet før du fikk første :(:Heartred Trengte du medisiner eller noe, eller ble du gravid uten hjelp? Jeg tror jeg har landet på at jeg er 7 dpo, men kan være 6 eller 8 også :smiley-ashamed004
Veldig kjedelig å miste, det gjør noe med forventningene og håpet! Ikke opplevd kjemisk, men kan tenke meg at det er skikkelig kjipt også :Heartred 2 linjer på testen gir jo så mye håp , blir liksom skummelt å glede seg over nesten!
Jeg fikk før første barn progesteron, om det hjalp eller var tilfeldig vet jeg ikke! Etter barn nr 1 fikk vi barn nr 2 på nesten første prøve-mnd :hilarious: men nå vil vi ha en til, og kjenner litt på det skumle med forventningene denne gangen! Åå spennende! Krysser fingrene for deg! :drunken_smilie

Det høres veldig slitsomt ut! Min mai 23 gutt var også veldig tøff å legge i dag, og nettene har vært helt krise siden.. november..? Sukk.. får bare håpe det snart blir bedre for oss begge! :Heartpink

Lykke til med testen din i morgen! Er så spent på å se din også :joyful:

Her er jeg nå enda mer sikker på at jeg kanskje er gravid, for idag har jeg vært mer stabil og puppene har sluttet å gjøre vondt (de er alltid megavonde helt fram til IKM),. Jeg tror jo egget festet igår, for det kjennes veldig sånn ut :smiley-angelic001 og tenker da at den første testen jeg tok 6 dpo må det ha vært noe galt med for det er jo ikke mulig..:scratch:happy3 tester nok igjen imorgen, så får vi se! Har hatt myyye halsbrann idag, og det var et av mine første symptom når jeg var gravid for 12 år siden :smiley-bounce012

Back
Topp