❤️ IKM Uke 49 ❤️

Mindel

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Junilykke 2022
Prøver meg igjen på IKM gruppe, håper igjen på masse liv i ventetiden!

Ventetid i dobbelt betydning denne gang - både advent, og prøving :love2

advent.jpg

Denne IKM gruppen vil ta oss over i årets siste måned - la oss håpe det betyr slutten på prøvingen på oss alle! :)

Eksempel:
Nick - alder - barnet du prøver på - hvilken prøveperiode du er i - eggløsningsdag (EL) - ikke-kommende mens (IKM)

Mandag 2. Desember
Aili - 33 - B3 - PP3 - EL 20/11 - IKM 2/12
FruMarihøne- 36- B2 - pp 59 - EL18/11- IKM2/12
Allerførstegang<3 - 24 - B1 - PP1(teller ikke, har prøvd lenge) - EL 18/11 - IKM 02/12

Tirsdag 3. Desember
Vifårse - 32 - B2 - PP1 - EL rundt 24. november - IKM 3. desember
MN92 - 32 - B2 - PP3 - EL 18/11 - IKM 03/12

Onsdag 4. Desember
Isond -43 -B3 - PPtoår - EL 20/11 - IKM 04/12

Torsdag 5. Desember
Chrissico - 31 - B3 - PP2 - EL ca. 22. November - IKM 5. Desember
Lillemo123 - 31 - B2 - PP1 - EL 23.11 - IKM 05.12
Gravid - 26 - B2 - PP11 (9 etter senabort) - EL 21/11 - IKM 5/12

Fredag 6. Desember
Spiire - 27 - B3 - PP3(ish) - EL ca. 24/11 - IKM 6/12

Lørdag 7. Desember
Håperbaby2025 - 44 B3 - PP4 EL 22/11 IKM 7/12
F96 - 28 - B1 - PP4 (3 etter senabort, 2 etter kjemisk) - EL 23.11 - IKM 7.12.
Førstegangsept22 - 29 - B2 - PP1 - EL 23/11 IKM

Søndag 8. Desember
MammaenTilO - 29 - B2 - PP5 - EL 23/11 - IKM 8/12
Ametyst83 - 41 - B4 - PP5 - EL 25/11 - IKM 8/12
Jm95 - B2 - PP4 - EL24/11 - IKM8/12
Iii123 - 37 - B2 - PP19 - EL 26/11- IKM 8-9/12

Byttet uke: :salut
Mindel - 40 - B7 - PP8 - EL 17. November - IKM 28. November

Gravid::love7

TR: :depressed:

Last edited:
Endelig skal vi begynne prøvingen for fullt! :shy: :love7

Mens kommer nok for fullt i morgen, har hatt lett spotting i dag. Etter jeg fikk tilbake mensen i april etter fødsel i mai 23, så har jeg hatt veldig kort lutealfase, noe som mest sannsynlig skyldes av at jeg fortsatt ammer. Jeg vet det er vanskelig å bli gravid når lutealfasen er under 10 dager, og den har nå de siste syklusene vært på 7/8 dager hos meg. Jeg håper likevel det kan klaffe, selv om forholdene ikke er optimale :smiley-angelic001 jeg vil i alle fall prøve litt, før jeg eventuelt avslutter ammereisen med poden.

Vi hadde delvis to pp’er sommer - men det var minimalt med effort mtp aksjelegging, og da var lutealfasen på kun 4 dager, så da var det ingen reel sjanse for graviditet uansett. Jeg velger derfor å sette pp1 nå, siden vi nå faktisk går inn for å prøve.

Oppdaterer underveis om datoer endrer seg :)

Mens kommer nok for fullt i morgen, har hatt lett spotting i dag. Etter jeg fikk tilbake mensen i april etter fødsel i mai 23, så har jeg hatt veldig kort lutealfase, noe som mest sannsynlig skyldes av at jeg fortsatt ammer. Jeg vet det er vanskelig å bli gravid når lutealfasen er under 10 dager, og den har nå de siste syklusene vært på 7/8 dager hos meg. Jeg håper likevel det kan klaffe, selv om forholdene ikke er optimale :smiley-angelic001 jeg vil i alle fall prøve litt, før jeg eventuelt avslutter ammereisen med poden.

Vi hadde delvis to pp’er sommer - men det var minimalt med effort mtp aksjelegging, og da var lutealfasen på kun 4 dager, så da var det ingen reel sjanse for graviditet uansett. Jeg velger derfor å sette pp1 nå, siden vi nå faktisk går inn for å prøve.

Hei, og velkommen! Så spennende med prøving meg nummer to :love7 brukte dere lang tid på nummer 1?

Melder meg inn her, da mens kom i dag. Første mens etter uttak av spiral, så syklus kan være litt uregelmessig. men starter med disse datoene, så får jeg se om ting endrer seg.

Melder meg inn her, da mens kom i dag. Første mens etter uttak av spiral, så syklus kan være litt uregelmessig. men starter med disse datoene, så får jeg se om ting endrer seg.

Hei, og velkommen til deg! Spennende førjulstid på deg! Hvor lenge har du hatt spiral før uttaket nå?

Da nærmer mensen seg over her, og det blir drøye to lange uker før EL kommer :shy:
Tipper dog at vi begynner så smått med aksjelegging om en uke - for plutselig så bestemmer kanskje EL seg for å komme ennå tidligere. Den har jo sakte men sikkert kommet tidligere siden i sommer (først CD23, så CD21 og nå CD20 de to siste gangene). Krysser fingrene for CD 18-19 nå, + lenger lutealfase:smiley-angelic001

Som å lese om meg selv!! Vært mest bevisst de to siste syklusene, og da har eggløsning kommet sent, men mens har kommet til riktig tid og litt før slik at lutealfasen har vært rundt 9 dager :sorry:

Back
Topp