❤️ IKM uke 35 ❤️

har også lest det går ann.. hm, spennende! ikke så lett å se kanskje men den er det strek på..
Jeg sitter på en PC med elendig skjermoppløsning, så jeg ser dessverre ikke bildene ordentlig. Men det viktigste er jo at du ser streken :) blir spennende å se om det er en liten spire der :)

Last edited:
Apropos fastlege, vet noen om det er sånn at de ikke gjør noe før man har prøvd i ett år (så lenge man er under 35)? Vi er i pp4 nå, som ble mislykket, pluss et par mnd der vi hadde ubeskyttet sex, men ikke prøvde aktivt og trolig ikke traff på timinga heller. Men jeg ser så mørkt på å skulle vente i mange måneder til uten resultat, da vil jeg iallefall få avklart om alt ligger til rette for at vi kan få barn.

Det er egentlig ganske strengt i det offentlige, man må ha prøvd i ett år før man får henvisning til utredning for infertilitet. Dette fordi 90% blir gravide ila ett års prøving, og dersom man skulle utredet alle etter 4-5 mnd prøving ville det kostet veldig mye og medført at veldig mange damer gikk igjennom unødvendige undersøkelser og bekymringer.
Selvfølgelig er det noen som henvises før, men da er det fordi man har mistanke om noe eller noe "ikke stemmer". F.eks kan folk med PCOS eller lavt stoffskifte ha veldig lange sykluser, opp mot 6 mnd mellom hver menstruasjon. Og selvfølgelig, om dette gjelder deg, kan du be om henvisning med en gang. Men da er det jo primært for å utrede mistanken om den spesifikke tilstanden, ikke fordi du ikke har blitt gravid på 4 mnd.
Ellers har dere selvfølgelig mulighet til å gå privat og betale for utredning selv, da er det verken ventetid eller krav om å ha forsøkt et år. Noen velger dette, og ingenting i veien med det, annet enn at det koster litt. Lykke til med prøvingen!

Uff.. jeg er redd for at jeg har blitt paranoid, og at alt jeg føler sitter i hodet mitt.. Puppene er ømme som bare det, og nippelen får noe som kjennes ut som støt av is.. Sist jeg var gravid, kjentes det ut som niplene skulle ise/brenne opp på en skitur, og da jeg kom hjem påfølgende søndag kveld, var testen veldig positiv. Tenk om jeg har blitt så gal, at jeg kjenner alt dette så utrolig godt, også er det bare innbilning :wideyed::eek::eek::eek::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Uff.. jeg er redd for at jeg har blitt paranoid, og at alt jeg føler sitter i hodet mitt.. Puppene er ømme som bare det, og nippelen får noe som kjennes ut som støt av is.. Sist jeg var gravid, kjentes det ut som niplene skulle ise/brenne opp på en skitur, og da jeg kom hjem påfølgende søndag kveld, var testen veldig positiv. Tenk om jeg har blitt så gal, at jeg kjenner alt dette så utrolig godt, også er det bare innbilning :wideyed::eek::eek::eek::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Krysser alt jeg har at du inbilder ikke :happy: Når skal du teste?:):)

Greit å ha muligheten i det minste, men håper det ikke blir nødvendig :)

Håper absolutt ikke det, og det er jo ingen grunn til panikk for oss nå, men jeg bare blir så utålmodig og krisemaksimerende når det ikke blir noe av [emoji85]

abd783bb45a016509791982bd0df61ef.jpg

1 barn, pp10, ikm 31/8 fikk denne idag 10 dpo. Håper det er en spire. [emoji173]

Krysser på at du har rett følelse. Ingen innbilninger.

Takk! trur du en digital vil slå ut nå? [emoji2]

Det vet jeg dessverre ikke, men det var ihvertfall en over her som hadde fått svakt positivt utslag på en "vanlig" test og positiv med digital. Verdt et forsøk kanskje? :)

Takk! trur du en digital vil slå ut nå? [emoji2]
Min digital slo ut på svakere strek enn det der, men vet sensitiviteten på cbd med ukeindikator ikke er helt til å stole på. Hvis du venter til i morgen tidlig regner jeg med den slår ut :)

Back
Topp