❤️ IKM uke 32 ❤️

Kort lutealfase du da?
Tydeligvis! Har ikke så mye erfaring med å tracke syklus. Første barn ble til på pp1 etter mange år på P-piller. Tenkte null og nada på eggløsning og lutealfase i tenåra, så aner ikke hvordan det sto til da :hilarious: Fikk satt inn spiral før jeg fikk mensen igjen etter fødsel, og nå har jeg hatt 3 sykluser etter jeg tok den ut. Første var på 21 dager (inkludert maaange dager med blødning, vet ikke om/når jeg hadde el), andre syklus 26 dager (el cd15 tror jeg), og nå 25 dager.

Tenker jeg skal gi kroppen litt tid på å komme seg etter spiral-uttaket før jeg begynner å bekymre meg om for kort lutealfase :happy:

Tydeligvis! Har ikke så mye erfaring med å tracke syklus. Første barn ble til på pp1 etter mange år på P-piller. Tenkte null og nada på eggløsning og lutealfase i tenåra, så aner ikke hvordan det sto til da :hilarious: Fikk satt inn spiral før jeg fikk mensen igjen etter fødsel, og nå har jeg hatt 3 sykluser etter jeg tok den ut. Første var på 21 dager (inkludert maaange dager med blødning, vet ikke om/når jeg hadde el), andre syklus 26 dager (el cd15 tror jeg), og nå 25 dager.

Tenker jeg skal gi kroppen litt tid på å komme seg etter spiral-uttaket før jeg begynner å bekymre meg om for kort lutealfase :happy:
En ting jeg husker fra før jeg begynte på pillene er at jeg hadde stabil syklus på 28 dager, at jeg blødde mye og lenge, og det var VONDT! Måtte bruke smertestillende 1-2 dager hver syklus for å få sove på natta, og konsentrere meg på skolen. Hittil etter spiraluttaket har jeg blødd lite og kort (4dager maks), og hatt minimalt med smerter. Det kan selvfølgelig være alderen, men kanskje også at kroppen ikke er helt tilbake i sin normale syklus? Men i dag kom TR med et brak, og jeg kjenner at jeg blør mye allerede + menssmertene er igang. Håper det betyr at kroppen nå er tilbake til seg selv, og at det blir min tur nå! :smiley-ashamed005

Skjønner deg såå godt.
Hadde en MA selv mellom de barna jeg har.
En venninne av meg hadde termin omtrent samtidig som jeg skulle ha, men mistet.
Kjente det var vanskelig å bli påminnet om alt som kunne vært. :Heartred

Det virket nesten som kroppen ikke var klar før etter svangerskapet den skulle hatt var over. Foe jeg ble gravid igjen samme måned som venninna mi fikk baby.

Ønsker deg masse lykke til i neste PP.
Tusen takk ❤️

Dpo land er så sykt slitsomt! 8 dpo i dag! Har så jevn ømhet og verking i livmoren i dag. Skyggestreker på tester (pga ovitrielle). Såå dårlig gjort om dette ikke er noe. Ekstra pine når jeg ikke har fått blank test etter ovitrielle, da vet jeg jo ikke hva som er hva!!

Bare 9 dpo og kjenner egentlig på at jeg har gitt opp denne pp’en :(
Vet det fortsatt er tidlig, men virker så håpløst. Forrige pp (som endte i MA) testet jeg ultrasvakt positivt 9 dpo, men det var med Metode test som gjerne tar lengre tid før den slår ut. Tok en Makesuretest 10 dpo og da var det ingen tvil. Innerst inne vet jeg at det kan være forskjeller mellom hver graviditet hvor tidlig testen vil slå ut, men med flere symptomer fra allerede 2/3 dpo føler jeg vel bare at den burde vært positiv nå.
Kanskje egget ikke klarte feste seg eller at det ender i en ny kjemisk graviditet (testet ikke positivt før 13 dpo da jeg hadde kjemisk).

Vet at det er mange som har prøvd mye lengre enn oss, noen som kanskje aldri får positiv test i det hele tatt, men for meg hadde det egentlig vært lettere å aldri få symptomer og antydning til positiv test hvis det likevel ikke går veien og jeg bare ender opp med å miste :sad010

Beklager for syteinnlegg, men blir bare så fortvilt. Ønsker så gjerne å gjøre søskenflokken vår komplett :Heartblue:Heartpink:Heartred

9 dpo.
Ettermiddagsurin, 3 timer siden siste dotur :laughing002
Vi ser strek her, sant??

Vedlegg

• PXL_20240805_140008181.jpg
    PXL_20240805_140008181.jpg
    1,3 MB · Visninger: 106
  • PXL_20240805_135940742.jpg
    PXL_20240805_135940742.jpg
    1,3 MB · Visninger: 104
Det var egentlig ikke noe poeng å ta test i dag. 10 dpo og tempen er på vei ned, så skjønte håpet var ute før testen. Men nå er det nå gjort og jeg bare venter på TR om 2 maks 3 dager. Slitsomt å få sånne forhåpninger med så mye murringer :( nå er det bare to uker til det har gått ett år siden jeg sluttet på prevensjon :(
Vis vedlegget 440890
Har du alltid så korte sykluser?

Har du alltid så korte sykluser?
Nei :/ nå har jeg hatt veldig lite vanlige sykluser, siden jeg i alle år utenom graviditeter har tatt pillen hele tiden og nå siste året hatt mye krøll etter SA/kjemisk og MA. De to som har vært normale siden jeg sluttet i fjor høst var 24 og 25 dager, også en tilnærmet normal etter MA på 22 dager. Også 22 dager igjen nå :/ tok blodprøver etter EL som bekreftet EL denne gangen, så det er bra, men håper virkelig ikke det blir enda kortere.

Enten er TR på vei litt før tida, eller så er det noe annet på gang. Murrer og knurrer godt i magen på dag 3 nå. Litt trykk i magen omtrent, noen som har kjent på det før? Og litt verk i korsryggen. Prøver å ikke kjenne for mye etter for å unngå falske forhåpninger og stor skuffelse, men nå må jeg drøfte dette med noen, for jeg blir gal av min egen kropp og hode :bored: Hvilke symptomer kjenner dere i dpo-land?

Nei :/ nå har jeg hatt veldig lite vanlige sykluser, siden jeg i alle år utenom graviditeter har tatt pillen hele tiden og nå siste året hatt mye krøll etter SA/kjemisk og MA. De to som har vært normale siden jeg sluttet i fjor høst var 24 og 25 dager, også en tilnærmet normal etter MA på 22 dager. Også 22 dager igjen nå :/ tok blodprøver etter EL som bekreftet EL denne gangen, så det er bra, men håper virkelig ikke det blir enda kortere.
Min syklus har også blitt kortere, er visst vanlig ca 10 år før overgangsalderen har jeg hørt.

IMG_1391.jpeg
Tok ny test nå nettopp og syns jeg ser en ultrasvak strek der, men vises ikke/dårlig på bildet.
Kan virke som nok en kjemisk graviditet :sad010
Tar ny test i morgen ettermiddag/kveld (10 dpo) og hvis den også er negativ/veldig svak får jeg bare vente på TR :(

Last edited:
Vis vedlegget 441010Tok ny test nå nettopp og syns jeg ser en ultrasvak strek der, men vises ikke/dårlig på bildet.
Kan virke som jeg nok en kjemisk graviditet :sad010
Tar ny test i morgen ettermiddag/kveld (10 dpo) og hvis den også er negativ/veldig svak får jeg bare vente på TR :(
Ser streken her altså. Er det første testen med strek? Krysser fingrene for sterkere test i morgen :Heartred

Back
Topp