❤️ IKM uke 32 ❤️

Kort lutealfase du da?
Tydeligvis! Har ikke så mye erfaring med å tracke syklus. Første barn ble til på pp1 etter mange år på P-piller. Tenkte null og nada på eggløsning og lutealfase i tenåra, så aner ikke hvordan det sto til da :hilarious: Fikk satt inn spiral før jeg fikk mensen igjen etter fødsel, og nå har jeg hatt 3 sykluser etter jeg tok den ut. Første var på 21 dager (inkludert maaange dager med blødning, vet ikke om/når jeg hadde el), andre syklus 26 dager (el cd15 tror jeg), og nå 25 dager.

Tenker jeg skal gi kroppen litt tid på å komme seg etter spiral-uttaket før jeg begynner å bekymre meg om for kort lutealfase :happy:
 
Tydeligvis! Har ikke så mye erfaring med å tracke syklus. Første barn ble til på pp1 etter mange år på P-piller. Tenkte null og nada på eggløsning og lutealfase i tenåra, så aner ikke hvordan det sto til da :hilarious: Fikk satt inn spiral før jeg fikk mensen igjen etter fødsel, og nå har jeg hatt 3 sykluser etter jeg tok den ut. Første var på 21 dager (inkludert maaange dager med blødning, vet ikke om/når jeg hadde el), andre syklus 26 dager (el cd15 tror jeg), og nå 25 dager.

Tenker jeg skal gi kroppen litt tid på å komme seg etter spiral-uttaket før jeg begynner å bekymre meg om for kort lutealfase :happy:
En ting jeg husker fra før jeg begynte på pillene er at jeg hadde stabil syklus på 28 dager, at jeg blødde mye og lenge, og det var VONDT! Måtte bruke smertestillende 1-2 dager hver syklus for å få sove på natta, og konsentrere meg på skolen. Hittil etter spiraluttaket har jeg blødd lite og kort (4dager maks), og hatt minimalt med smerter. Det kan selvfølgelig være alderen, men kanskje også at kroppen ikke er helt tilbake i sin normale syklus? Men i dag kom TR med et brak, og jeg kjenner at jeg blør mye allerede + menssmertene er igang. Håper det betyr at kroppen nå er tilbake til seg selv, og at det blir min tur nå! :smiley-ashamed005
 
Skjønner deg såå godt.
Hadde en MA selv mellom de barna jeg har.
En venninne av meg hadde termin omtrent samtidig som jeg skulle ha, men mistet.
Kjente det var vanskelig å bli påminnet om alt som kunne vært. :Heartred

Det virket nesten som kroppen ikke var klar før etter svangerskapet den skulle hatt var over. Foe jeg ble gravid igjen samme måned som venninna mi fikk baby.

Ønsker deg masse lykke til i neste PP.
Tusen takk ❤️
 
Back
Topp