❤️ IKM UKE 11 ❤️

Til dere som har el jevnlig , hva slags symptomer får dere på at el har vært og når kommer de? Jeg skal til lege og ta blodprøve for å måle progesteron for å se om det har vært el. Men har lite symptomer annet enn at jeg er veldig fysen og irritabel (ikke at det er nytt :laughing002) litt om i brystene , men mest i selve brystet (ømt om jeg klemmer på dem) men ikke brystvortene. Prøver å skjønne om el har vært eller om kroppen er idiot enda :wtf:
Jeg får egentlig ikke symptomer, er egentlig bare det at ELslimet og økt sexlyst forsvinner. Av og til kan jeg få kviser rundt EL (fikk en i dag, hehe). Så tror ikke man alltid kan vite sånn sett :smiley-ashamed004

Hvor lenge etter EL tror dere det vits i å legge inn aksjer mtp prøving? :pompus:
Egget lever ikke i et døgn engang, så det er ganske lav sjanse (mener en stor studie fant 8%) for å bli gravid dagen etter EL. Så jeg har aldri følt at det er særlig vits dagen etter :wtf:

Til dere som har el jevnlig , hva slags symptomer får dere på at el har vært og når kommer de? Jeg skal til lege og ta blodprøve for å måle progesteron for å se om det har vært el. Men har lite symptomer annet enn at jeg er veldig fysen og irritabel (ikke at det er nytt :laughing002) litt om i brystene , men mest i selve brystet (ømt om jeg klemmer på dem) men ikke brystvortene. Prøver å skjønne om el har vært eller om kroppen er idiot enda :wtf:
Første mnd jeg har ordentlig topp på LH verdiene mine og derfor kan skille fra før og etter EL. Kjente veldig tydelig i går kveld og i natt at brystene mine ble ømme og såre. Hadde EL en gang mellom 18.00 lørdag og 18.00 i går.I forkant har jeg hatt noen dager med ulike murringer /smerter nede i magen og litt stikking i siden. Har også vært ganske oppblåst i sånn 4 dager før, det har sluppet i går og i dag.

Ja, etter - har litt dårlig samvittighet for lite prøving i tiden før, så lurte litt på om det var vits i å legge inn et forsøk til selv om jeg er sikker på at EL var igår :smiley-ashamed008
Skader ikke å prøve :love2 Gjorde det samme i går.. 2 dpo i dag :bookworm:

her har jeg masse EL slim og økt sex lyst . Lysten kommer gjerne 3-4 dager før EL og forsvinner dagen etter EL :).
Jeg kan også bli litt irritabel 1-3 dager etter EL , heldigvis er samboeren vant til det :p

her har jeg masse EL slim og økt sex lyst . Lysten kommer gjerne 3-4 dager før EL og forsvinner dagen etter EL :).
Jeg kan også bli litt irritabel 1-3 dager etter EL , heldigvis er samboeren vant til det :p
Symptomer på at el nærmer seg er jeg borti hver måned , det ukjente for meg er etter el , siden jeg ikke er sikker på om jeg har hatt el siden sommeren 2022 :laughing002

Jeg har i følge Flo en luteal fase på gjennomsnittlig 10 dager, jeg vurderer å ta Wild Yam fra i dag 1dpo for å gi et mulig egg litt mer tid til mulig implementering. Fant en oppskrift her inne, men synes det ser ut som høy dose med hele 3kapsler morgen og 2 kveld de første dagene etter EL. Noen tanker eller erfaringer?
Legger ved oppskrift som var her inne. Vis vedlegget 455913
Sniker fra IKM 10 her. Jeg har første syklus med Wild Yam nå, funnet samme oppskrift, men tror hun hadde en annen dose. Jeg har wild yam 400 mg, og der står det 1 kapsel 3 x dagen. Jeg har derfor tatt det første uka dpo, så tenker jeg to dager med 2x dagen og to dager med en kapsel dagen. Jeg har litt kort lutealfase, så ville økt opp med en dag med 2x dagen og 1x dagen ved lengre lutealfase. Tror ikke det er noe fasit, det viktigste er å trappe ned gradvis og slutte ved ikm. Lykke til! :Heartred

Fortsetter det å stupe nå, så tror jeg krysset forsvinner :shy:

Vedlegg

• Screenshot_20250304-074123.png
    Screenshot_20250304-074123.png
    242,1 KB · Visninger: 42
Har klare symptomer på at jeg har EL, og de forsvinner når egget har sluppet.
Jeg har økt sexlyst, mye slim i forkant og merker tydelig den dagen egget slipper. Har så sterke smerter at jeg nesten svimer av (dette er nytt etter forrige svangerskap) og en liten frisk blødning når egget slippes. Smertene avtar dagen etter. Så merker jeg ikke noe frem til eventuelt en dag eller to før mens.

Så jeg for min del er "symptomfri" etter EL.

3 dpo og i dag kom krysset! Håper tempen øker mer :shy:

Sniker litt her fortsatt selvom vi hadde bestemt oss for å ikke prøve denne syklusen.:)

Tror endelig EL har kommet eller nærmer seg, syklusdag 20 etter MA. Hadde gitt opp og sluttet å teste siden vi allikevel ikke skulle prøve. Ubehag i magen i går og i hele dag, før smertene plutselig ble bedre nå i kveld. Testet for morroskyld på LH-strips, 3 timers utvannet urin. Hva tenker dere om denne? Tror dere EL kan ha vært eller nærmer seg siden den er så sterk på utvannet urin? Ikke merket andre symptomer på EL enn oppblåsthet og magesmerter på venstre side. Ikke ømme bryster - det pleier alltid å komme samtidig med magesmerter ved EL, så jeg skjønner ingenting :laughing002

Vi hadde en liten glipp på søndag, selvom vi i utgangspunktet ikke skulle prøve. Kanskje vi får litt spenning allikevel :laughing002:Heartpink

Vedlegg

• IMG_0556.jpeg
    IMG_0556.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 74
Sniker litt her fortsatt selvom vi hadde bestemt oss for å ikke prøve denne syklusen.:)

Tror endelig EL har kommet eller nærmer seg, syklusdag 20 etter MA. Hadde gitt opp og sluttet å teste siden vi allikevel ikke skulle prøve. Ubehag i magen i går og i hele dag, før smertene plutselig ble bedre nå i kveld. Testet for morroskyld på LH-strips, 3 timers utvannet urin. Hva tenker dere om denne? Tror dere EL kan ha vært eller nærmer seg siden den er så sterk på utvannet urin? Ikke merket andre symptomer på EL enn oppblåsthet og magesmerter på venstre side. Ikke ømme bryster - det pleier alltid å komme samtidig med magesmerter ved EL, så jeg skjønner ingenting :laughing002

Vi hadde en liten glipp på søndag, selvom vi i utgangspunktet ikke skulle prøve. Kanskje vi får litt spenning allikevel :laughing002:Heartpink
Velkommen! Det er vanskelig å si, bruker du noe app for å tracke el-testene dine?

Er det noen som har begynt å teste? Jeg er 7dpo (hvis el har vært), jeg begynte i går, jeg klarte ikke holde meg lenger :laughing002 Testene er selvfølgelig negative, og jeg lar meg bli skuffet selv om jeg vet sjansen er kjempeliten:blackeye:

Velkommen! Det er vanskelig å si, bruker du noe app for å tracke el-testene dine?
Ja, har registrert de i PreMom. Sluttet å teste etter EL når vi bestemte oss for å utsette prøvingen. Ble bare for nyskjerrig i går når magesmertene kom, så måtte ta en test. Nå angrer jeg på at jeg ikke fortsatte å teste :laughing002 Får bare vente å se om TR kommer om 12-14 dager.

Er det noen som har begynt å teste? Jeg er 7dpo (hvis el har vært), jeg begynte i går, jeg klarte ikke holde meg lenger :laughing002 Testene er selvfølgelig negative, og jeg lar meg bli skuffet selv om jeg vet sjansen er kjempeliten:blackeye:
Jeg er bare 4 dpo, men det klør i fingrene! Starter vel 7 dpo selv. Men skal prøve å holde ut lenger, for man blir jo så skuffet :shy::hilarious:

Back
Topp