❤️ August 2018 ❤️

Jeg har vært på TUL i dag, 6+6. Har jo som nevnt blødd en del, noe gyn var enig i at var et dårlig tegn.

Hjertet slår. Fosteret er 6mm, altså mindre enn det burde være. Blødningen kom fra mellom morkake og livmorvegg, noe som kunne være tegn på at en SA kunne oppstå, men trengte ikke bety det. Så nå må jeg bare vente på vet ikke hva. Siden jeg går privat har jeg ikke rett på mer oppfølging uten å betale, og en ny UL koster 1400.

Hmmm... 6 mm tilsvarer vel 6+2/6+3? De måler ikke SÅ nøyaktig altså, et par dager avvik i mm er veldig normalt så tidlig. Jeg fikk testet det sist svangerskap med to ulike målinger i samme UL-undersøkelse, som ga 4 dager forskjell om jeg husker riktig. Hjerteaktivitet er mye viktigere.

Du burde ha krav på offentlig UL ved truende abort.

Embryoet ditt har både vokst og fått hjerteslag etter at blødningene dine startet. Jeg krysser fingrene for deg. :Heartred
 
Ultralyd i dag jeg og, 6+2.

Det var ett embryo som ble målt til ca 5 mm (6+1 på apparatet) med perfekte hjerteslag.:Heartred

Det var også en liten som ble målt til 2,5 mm (5+6 på apparatet) med usikkerhet om vi så hjerteslagene eller om det bare var min puls vi så.

Det er nok en tvilling som ikke greier seg. Jeg har jo tenkt at mitt hcg-nivå burde steget bedre dersom det var to, så det er en fare for at det er riktig. Både lavt hcg (det hadde ikke jeg) og dårlig stigning (jeg hadde gjennomsnittlig, men det er jo litt dårlig for tvillinger) er assosiert med høy risiko for vanishing twin. :Heartred

Så vi krysser fingrene for at hvert fall den ene vil bli med til termin. Ny ultrayd ukentlig fremover. :)
 
Last edited:
Ultralyd i dag jeg og, 6+2.

Det var ett embryo som ble målt til ca 5 mm (6+1 på apparatet) med perfekte hjerteslag.:Heartred

Det var også en liten som ble målt til 2,5 mm (5+9 på apparatet) med usikkerhet om vi så hjerteslagene eller om det bare var min puls vi så.

Det er nok en tvilling som ikke greier seg. Jeg har jo tenkt at mitt hcg-nivå burde steget bedre dersom det var to, så det er en fare for at det er riktig. Både lavt hcg (det hadde ikke jeg) og dårlig stigning (jeg hadde gjennomsnittlig, men det er jo litt dårlig for tvillinger) er assosiert med høy risiko for vanishing twin. :Heartred

Så vi krysser fingrene for at hvert fall den ene vil bli med til termin. Ny ultrayd ukentlig fremover. :)

Så herlig med hjerteslag ❤️ blir spennende å se på ul om en uke da, om det er en eller to!

Her er det fortsatt en uke til ultralyd. Dagene går så tregt.... I hvert fall når man er hjemme syk, OG med "sykt" barn som ikke får være i barnehage :wtf:
 
Så herlig med hjerteslag ❤️ blir spennende å se på ul om en uke da, om det er en eller to!

Her er det fortsatt en uke til ultralyd. Dagene går så tregt.... I hvert fall når man er hjemme syk, OG med "sykt" barn som ikke får være i barnehage :wtf:

Ja, jeg heier jo litt på mini-bønna også nå, så det blir veldig spennende å se fremover. :)

Huff. Slitsomt å være syk med barn hjemme. :arghh: God bedring! :Heartred Og det blir spennende med din UL også. :D
 
Jeg leste fra en jordmor som anbefalte bidronningele fra sprøyter til uttak, og så bytte til babyklister etter det. Så det tester jeg nå [emoji4][emoji1360]
Jeg har tatt bidronning gelè i ca 3 uker før synalera start. Så krysser alt her....
 
Har blødd i 2dager nå.. Så regner med det er mensen som er kommet. Ikke tatt test hjemme etter 12 dpo som var negativ..tok hcg i går.. Men da jeg bor på en annen kant av landet, må denne sendes til Rikshospitalet for analyse (rikshospitalet sitt krav) så får mulig svar i dag eller i morgen..men er rimelig bankers på at den er negativ. Noen som vet hvor lenge riksen venter før jeg får nytt forsøk ? Sett att de har ledig kapasitet da..
 
Har blødd i 2dager nå.. Så regner med det er mensen som er kommet. Ikke tatt test hjemme etter 12 dpo som var negativ..tok hcg i går.. Men da jeg bor på en annen kant av landet, må denne sendes til Rikshospitalet for analyse (rikshospitalet sitt krav) så får mulig svar i dag eller i morgen..men er rimelig bankers på at den er negativ. Noen som vet hvor lenge riksen venter før jeg får nytt forsøk ? Sett att de har ledig kapasitet da..

Etter ferskforsøk må man vente én syklus, men om de har ledig kapasitet burde du kunne få forsøk i oktober da. :)

Utrolig kjedelig om det er riktig at det er negativt nå. :(
 
Etter ferskforsøk må man vente én syklus, men om de har ledig kapasitet burde du kunne få forsøk i oktober da. :)

Utrolig kjedelig om det er riktig at det er negativt nå. :(
Hcg var på 6..men de ville ha ny blodprøve på mandag . Hvorfor det egentlig? Kan vel umulig være gravid da?
Først sa hun jeg måtte hoppe over en syklus.. Men så ombestemte hun seg og sa jeg kunne begynne med synarela om 2-3uker..
 
Hcg var på 6..men de ville ha ny blodprøve på mandag . Hvorfor det egentlig? Kan vel umulig være gravid da?
Først sa hun jeg måtte hoppe over en syklus.. Men så ombestemte hun seg og sa jeg kunne begynne med synarela om 2-3uker..

Hcg over 5 betyr jo at noe har skjedd, så da vil de vel se om du bare har sen implantasjon og sen hcg-stigning.

Veldig bra om du får begynne rett på da!
 
Jeg fikk også dårlige nyheter på hcg-prøve. Så det blir ny runde på oss også. Lykke til videre alle sammen [emoji4]
 
Jeg fikk også dårlige nyheter på hcg-prøve. Så det blir ny runde på oss også. Lykke til videre alle sammen [emoji4]

Ånei, så kjedelig. :(
 
Har time på riksen til fryseforsøk idag og jeg kjenner det er nervepirrende å vente. De sa at de ringer 11:15 om det ikke gikk bra. Hvor lenge skal man gå og vente? har ikke hørt noe.

Redd...
 
Back
Topp