❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Det var det samme som hos oss, men jeg tror kanskje at prøven de ser på første gang er påvirket av mye nervøsitet, og at gang nr 2 blir "bedre", om du skjønner:) Som legen sa til oss, de ser jo an prøven som blir levert, og gjør det beste ut av det;) vi har hatt innsett på dag nr 2 (2 ganger), 3 (2 ganger) og 5 (tre ganger). Dag 2 har vært ferske, resten frys.

Okey. Takk for svar. Fikk bare ut ett egg i dag :banghead: De vil prøve å dyrke det til blastocyst, har min tvil på at det holder. Ett lite egg med så mye håp!

Okey. Takk for svar. Fikk bare ut ett egg i dag :banghead: De vil prøve å dyrke det til blastocyst, har min tvil på at det holder. Ett lite egg med så mye håp!
Krysser fingre og tær for at det er the one:Heartred

Da melder jeg meg inn i gjengen her. Har fått dato for forsamtale i slutten av juni. Om vi blir godkjente for behandling så blir det vel ikke oppstart før etter sommerferien da regner jeg med. :confused: Nå er vi i alle fall i systemet, og det føles bra :)

Hei jenter!
Jeg skal til Porsgrunn på oppstartssamtale på tirsdag, gleder meg veldig!!:woot: Dette blir vårt 2. IVF-forsøk, men første i Porsgrunn. Pleier man å få starte med stimulering kjapt etter man har vært der?:rolleyes: Venter TR samme dag eller dagen etter, heh. Mulig det blir litt close..:p

Hei jenter!
Jeg skal til Porsgrunn på oppstartssamtale på tirsdag, gleder meg veldig!!:woot: Dette blir vårt 2. IVF-forsøk, men første i Porsgrunn. Pleier man å få starte med stimulering kjapt etter man har vært der?:rolleyes: Venter TR samme dag eller dagen etter, heh. Mulig det blir litt close..:p

Jeg startet første mens etter samtalen. Ble gravid på første forsøk, men mistet. Fikk så fryseforsøk og det ble født en sterk og flott gutt.. Har kun gode ord å si om Porsgrunn. Andre steder var det vanskelig å få meg gravid, måtte ha mange forsøk og var da 30 år.
Nå ble jeg gravid begge gangene, er 40 år og har et embryo mere på frys.
Lykke til :)

Hei jenter!

Jeg måtte vente pga jula. 10 dager før mens ca jeg var til forsamtale. Så da ble det 6 uker før jeg kunne begynne stimulering. Så ble det uttak, men kun ett egg som ikke delte seg riktig. Så nå venter jeg på ny mens og trolig må jeg vente i nye 6 uker før ny stimulering . Bortfallsblødning og ny mens igjen. Regner med de må vente til neste mens før oppstart

Håper noen kan noe om medisiner. Skal på kobtroll i morgen men ble veldig nysgjerrig nå!

jg bruker menopur og bruker fyramedel som antagonist.
På papir fra dem sto det at menopur og antagonist skal tas i samme tidsrom. Men på planen de har gitt meg står ikke menopur oppført på dagen jeg skal på kontroll men det gjør fyramedel.
Da tenker jeg at kanskje de mener ut fra det at fyramedel skal tas på morgenen?

blir helt forvirret.

jeg har forholdt meg til arket det står at menopur og antagonist tas i samme tidsrom. Men nå er jeg i tvil.

noen andre?

Håper noen kan noe om medisiner. Skal på kobtroll i morgen men ble veldig nysgjerrig nå!

jg bruker menopur og bruker fyramedel som antagonist.
På papir fra dem sto det at menopur og antagonist skal tas i samme tidsrom. Men på planen de har gitt meg står ikke menopur oppført på dagen jeg skal på kontroll men det gjør fyramedel.
Da tenker jeg at kanskje de mener ut fra det at fyramedel skal tas på morgenen?

blir helt forvirret.

jeg har forholdt meg til arket det står at menopur og antagonist tas i samme tidsrom. Men nå er jeg i tvil.

noen andre?
Er godt tips er at menopur tas etter kl 12, fordi når du har kontroller så er disse vanligvis tidlig på dag og da kan de oppjustere dosen og du kan ta den oppjusterte dosen fra samme dag. Fyremadel tas på morgen, slik gjør de det der jeg er iaf.

Er godt tips er at menopur tas etter kl 12, fordi når du har kontroller så er disse vanligvis tidlig på dag og da kan de oppjustere dosen og du kan ta den oppjusterte dosen fra samme dag. Fyremadel tas på morgen, slik gjør de det der jeg er iaf.
På lappen min står det menopur mellom 16-18 og fyramedel med den. Så håper jeg har skjønt det riktig. Det ser jo ut som at fyramedel skal tas på morgenen ifølge kalederplanen jeg fikk. Skal ha time der klokken 12 så ser hva de sier da

Er det noen av dere som har måtte veie dere i Porsgrunn?
De vil vite vekt så hvis du ikke vet vekten din så kanskje? De vil nok vite BMI, at den ikke er for lav eller for høy

Har alltid fått beskjed om at sprøytene skal settes mellom 16-18, helst ca samme tidspunkt hver dag, uavhengig av hvilke medisiner jeg har gått på. Unntaket er selvfølgelig eggløsningssprøytene. Når det gjelder vekt ble jeg kun spurt da vi var inne til første samtale, i tillegg til at vi begge måtte skrive på vekt på papirene vi sendte inn da vi søkte. Lykke til alle sammen!

Vi har hatt 2 ferskforsøk og 5 frysforsøk, så ja;) Vi var til samtale med Porsgrunn forrige uke. De har tidligere sagt at pga bedre sædkvalitet etterhvert, at vi burde klare å bli gravide på egenhånd. Ble så sykt overrasket da jeg spurte om de har sjekket at egglederne mine var åpne, og svaret hans var "ja, en vannskanning kan vi gjøre". Dersom vannskanningen viser at jeg har tette eggledere, så betyr det at 6! års prøving på egenhånd har vært bortkasta fordi de ikke sjekket dette med en gang:( tar sorgene på forskudd her, men kjenner jeg blir så lei meg. Beklager sykt langt svar;)

Trodde det var vanlig å sjekke eggledere før en ble henvist til ivf jeg. Det ble jeg. Fått noe svar på om og når du skal sjekkes?

Trodde det var vanlig å sjekke eggledere før en ble henvist til ivf jeg. Det ble jeg. Fått noe svar på om og når du skal sjekkes?

Trodde det var fordi IVF er løsningen om egglederne er tette, slik at det sånn sett bare er enda en potensiell ubehagelig undersøkelse som likevel resulterer i IVF. I alle fall det vår gynekolog sa. :confused:

Det er jo sant, bruker uansett ikke eggledere til noe ved ivf, men er litt ok å vite hva som evt gjør at en ikke får det til på egenhånd

Det tror jeg ikke jeg ble (begynner å bli ganske mange år siden). Legen har heller ikke bekreftet dette. Jeg skal ha vannskanning ved neste mens som er rett rundt hjørnet.

Trodde det var fordi IVF er løsningen om egglederne er tette, slik at det sånn sett bare er enda en potensiell ubehagelig undersøkelse som likevel resulterer i IVF. I alle fall det vår gynekolog sa. :confused:

Joda, ser den. Men samtidig så sa en annen lege på samme klinikk at vi burde kunne bli gravide på egenhånd pga bra utvikling i sædtestene. Syns det er unødvendig å gi oss dette håpet, og så kanskje det viser seg at vi uansett ikke får det til fordi det ikke er en rutinesjekk i utredningen.
Ps: vi har holdt på i 7 år på egenhånd, samtidig med innsett. Vi har aldri hatt en positiv graviditetstest, som er grunnen til at jeg har tvil ang. utredning og hva legene har sagt.

Back
Topp