❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

litt usikker, men tror kanskje 3 desember hvis man teller fra uttak/befruktning? Mens andre steder står 7 el 8 desember. uttak ha 12 mars .. hva tenker du?

Du skal legge inn 12.3 som befruktning i terminkalkulatoren, det tilsvarer da du var 2+0 (uttak), og du må bruke en norsk kalkulator siden norsk svangerskapslengde er 40+3, mens amerikansk bare er 40+0. Så termin er da 6.12.18, og du er 5+3 i dag. :) (Noen norske sykehus og noen norske kalkulatorer på nett opererer fremdeles med 40+2 som var norsk standard før, da ville termin vært 5.12, og du er fremdeles 5+3 i dag.)
 
Du skal legge inn 12.3 som befruktning i terminkalkulatoren, det tilsvarer da du var 2+0 (uttak), og du må bruke en norsk kalkulator siden norsk svangerskapslengde er 40+3, mens amerikansk bare er 40+0. Så termin er da 6.12.18, og du er 5+3 i dag. :) (Noen norske sykehus og noen norske kalkulatorer på nett opererer fremdeles med 40+2 som var norsk standard før, da ville termin vært 5.12, og du er fremdeles 5+3 i dag.)
takk for oppklarende svar:) Nå la jeg inn på klikk og der kom det opp 5 desember.. så stemmer at de viser litt forskjellig. Men rundt 5/6 er nok datoen da:)
 
takk for oppklarende svar:) Nå la jeg inn på klikk og der kom det opp 5 desember.. så stemmer at de viser litt forskjellig. Men rundt 5/6 er nok datoen da:)

Ja, klikk bruker gamle systemet (40+2). Babyverden (og gravid app'en deres) bruker det nye. :) Mitt sykehus, min jordmor og min fastlege bruker alle 40+3. Så jeg forholder meg til det ved eventuelt svangerskap.
 
Hva er termindatoen din? :)
Hei. Jo, den er 24/11, men Berg-og dalbanen sluttet aldri! Blør innimellom og er overbevist om at jeg får konstatert MA på onsdag :( Så vil helst vente med å stå på terminliste til TUL er gjennomført på onsdag :wacky: Kan oppdatere her etter TUL :)
 
Hei. Jo, den er 24/11, men Berg-og dalbanen sluttet aldri! Blør innimellom og er overbevist om at jeg får konstatert MA på onsdag :( Så vil helst vente med å stå på terminliste til TUL er gjennomført på onsdag :wacky: Kan oppdatere her etter TUL :)

Huff, det er så utrolig frustrerende å blø. :( For meg endte alle graviditetene uten blødning i abort, mens den gangen jeg opplevde mange blødninger ble jeg mamma. Så jeg krysser fingrene for uskyldig blødning hos deg. :Heartred Venter med å føye til termindato til du har oppdatert på onsdag. Lykke til!
 
Huff, det er så utrolig frustrerende å blø. :( For meg endte alle graviditetene uten blødning i abort, mens den gangen jeg opplevde mange blødninger ble jeg mamma. Så jeg krysser fingrene for uskyldig blødning hos deg. :Heartred Venter med å føye til termindato til du har oppdatert på onsdag. Lykke til!
Takk :) alltid godt med solskinnshistorier! Jeg hadde både SA og MA i 2017, så går litt på nåler her ;) mistet du mange ganger? Hadde "bare" de to, men det er tøffe tak! Ble gravid på første forsøk med jenta mi, mens veien til nr to er lang. Hvordan ligger du an nå da? :)
 
IMG_2764.jpg
IMG_2765.jpg
Image1523804142.118032.jpg


8-9-10 dpo[emoji7]
 
Hei jenter!
Da er jeg på rugedag 10 i #1FER. Har holdt meg borte fra nettet så langt, i et forsøk på å tenke minst mulig på alt som skjer. Tanta kom på RD11 sist, så planen er første test i morgen som en forberedelse. Hva gjør dere, dere som har opplevd negativ test, for at sorgen skal ta minst mulig over tilværelsen? Noen med sårt trengte råd til en sliter?
Jeg gruer meg sånn til det fine vår-været skal omsluttes i et sort teppe av sorg...
 
Hei jenter!
Da er jeg på rugedag 10 i #1FER. Har holdt meg borte fra nettet så langt, i et forsøk på å tenke minst mulig på alt som skjer. Tanta kom på RD11 sist, så planen er første test i morgen som en forberedelse. Hva gjør dere, dere som har opplevd negativ test, for at sorgen skal ta minst mulig over tilværelsen? Noen med sårt trengte råd til en sliter?
Jeg gruer meg sånn til det fine vår-været skal omsluttes i et sort teppe av sorg...

Jeg har vært der to ganger nå i år og gruer meg allerede hvis jeg må gjennom det en gang til..

Det som har hjulpet meg mest er bare å se frem til neste steg i prosessen. Men jeg må ha noen dager hvor jeg bare er trist (og bitter..).

Det som hjelper meg også er å vite at jeg har gått gjennom dette et par ganger og er jo her "frisk og rask" så jeg overlever nok x antall ganger til.

Men håper du får et positivt resultat i morgen :-D
 
Hei jenter!
Da er jeg på rugedag 10 i #1FER. Har holdt meg borte fra nettet så langt, i et forsøk på å tenke minst mulig på alt som skjer. Tanta kom på RD11 sist, så planen er første test i morgen som en forberedelse. Hva gjør dere, dere som har opplevd negativ test, for at sorgen skal ta minst mulig over tilværelsen? Noen med sårt trengte råd til en sliter?
Jeg gruer meg sånn til det fine vår-været skal omsluttes i et sort teppe av sorg...

Forhåpentligvis får du positiv test i morgen , men om den ikke er det så har jeg av erfaring sett at det er fint og la seg selv være litt skuffet og lei i noen dager om man føler det sånn, og så prøve og se fremover mot ny plan og nytt forsøk. Det er tøft å sitte i både venting spenning og skuffelse, men forhåpentligvis blir det ikke skuffelse i morgen [emoji173]️ Krysser fingrene for deg <3
 
Back
Topp