Nei, vi rakk ikke ta blodprøver (eller, mannen kunne sikkert gjort det, men tenkte at det ikke var vits hvis mine ikke var tatt) fordi jeg ble gravid og var gravid i sommer - så jeg fikk aldri mensen. Det stod jo at man skulle ta blodprøvene under mens, så vi forholdt oss til det!
Så hadde jeg missed abortion 22.8 og da var det uansett mye nærmere tidspunkt for eventuell time, så da håpet vi at jeg skulle rekke å få mensen igjen før time.
Det gjorde jeg ikke
men vi fikk innkalling, og da hadde vi bare levert typ alt papirarbeidet de ber om på forhånd, da.
Syns egentlig ikke at vi visste noe særlig da vi gikk til den første timen. Gynekologen stilte en del spørsmål om livsstil og tok ultralyd av meg (den var ok), spermen til samboer var ok. Det regnet vi forsåvidt med, har jo blitt gravid fire ganger i år.
Etter det ba han oss ta blodprøver før vi dro (var tydeligvis ikke så farlig med mensen da??), begge to. Og at enten hørte vi fra dem angående gentester, eller så skulle vi melde etter seks uker hvis vi ikke hørte noe.
En uke etter det fikk vi svar på amh (som jeg har forstått sier noe om hva man kan forvente at er igjen av egg), mitt tall var helt fint. Så da skrev de ut Letrozol til meg som jeg tar nå under mens, det skal hjelpe å modne egg så de vet når eggløsning skjer. Ultralyd på dag tolv etter mens for å sjekke tilstand, og så for vår del så skal vi bare ligge sammen to dager og treffe eggløsningen
.
Jeg er der fordi jeg har hatt tre spontanaborter og en missed abortion I uke 12 (alle i år) , så det er jo et annet utgangspunkt for behandling enn hvis du feks ikke blir befruktet på egenhånd
.
De har ikke sagt noe om hva som skjer videre, jeg håper/regner med jeg får progesteronstøtte? Ingen anelse egentlig. Så kommer vel svar på gentestene også snart!