Takk for gode tips. Jeg har ikke så høye forventninger egentlig. Etter 12 år uten prevensjon og aldri fått så mye som en kjemisk så trenger jeg ikke mer enn bare litt håp til å begynne med. Men det er nok veldig lett å forvente at det skal gå bra bare man får hjelp. Så det skal jeg absolutt ta med meg. Jeg vil bare komme igang egentlig. Og da tar det jo den tiden det tar. Men da er det hvertfall litt nytt håp.Valgte Porsgrunn i 2016 (forsøk 2016-2017) og nå i 2021 (gravid januar 2022). Totalt 5 egguthentinger og 5 innsett.
Bor 20 min unna Oslo, men valgte Porsgrunn pga flere faktorer. Man har kort ventetid, hyggelige ansatte (kun møtt et par jeg ikke likte), ingen felles venterom med fødende/de som skal til OUL, god behandling osv.
Mitt tips: Prøv å ta ting litt som det kommer og senk forventningene litt. Jeg var 22 første forsøket, men tok likevel 4 egguttak med storesøster. Negativt forsøk første innsett og en SA på forsøk nummer 2 var veldig tungt. Men det bar preg av at alle rundt sa det ville gå fort.
Takk for at du deler erfaringer.