❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Valgte Porsgrunn i 2016 (forsøk 2016-2017) og nå i 2021 (gravid januar 2022). Totalt 5 egguthentinger og 5 innsett.

Bor 20 min unna Oslo, men valgte Porsgrunn pga flere faktorer. Man har kort ventetid, hyggelige ansatte (kun møtt et par jeg ikke likte), ingen felles venterom med fødende/de som skal til OUL, god behandling osv.

Mitt tips: Prøv å ta ting litt som det kommer og senk forventningene litt. Jeg var 22 første forsøket, men tok likevel 4 egguttak med storesøster. Negativt forsøk første innsett og en SA på forsøk nummer 2 var veldig tungt. Men det bar preg av at alle rundt sa det ville gå fort.
Takk for gode tips. Jeg har ikke så høye forventninger egentlig. Etter 12 år uten prevensjon og aldri fått så mye som en kjemisk så trenger jeg ikke mer enn bare litt håp til å begynne med. Men det er nok veldig lett å forvente at det skal gå bra bare man får hjelp. Så det skal jeg absolutt ta med meg. :Heartred Jeg vil bare komme igang egentlig. Og da tar det jo den tiden det tar. Men da er det hvertfall litt nytt håp.
Takk for at du deler erfaringer.

Hei☺️

Lurer også på om jeg skal velge Porsgrunn eller Riksen. Akkurat nå er det kortere ventetid på forsamtale ved Riksen enn Porsgrunn (ca tre måneder forskjell), men hva faktisk forskjell i ventetid før første forsøk er vet jeg ikke, kan jo være man kommer fortere i gang når man først har vært til første samtale i Porsgrunn.

Det jobber også nå kun en lege på fertilitetsklinikken i Porsgrunn, så føler det er litt sårbart hvis han skulle bli sykemeldt eller noe sånt. Ellers hørt kjempemasse positivt om Porsgrunn!

Lykke til

Hei☺️

Lurer også på om jeg skal velge Porsgrunn eller Riksen. Akkurat nå er det kortere ventetid på forsamtale ved Riksen enn Porsgrunn (ca tre måneder forskjell), men hva faktisk forskjell i ventetid før første forsøk er vet jeg ikke, kan jo være man kommer fortere i gang når man først har vært til første samtale i Porsgrunn.

Det jobber også nå kun en lege på fertilitetsklinikken i Porsgrunn, så føler det er litt sårbart hvis han skulle bli sykemeldt eller noe sånt. Ellers hørt kjempemasse positivt om Porsgrunn!

Lykke til
De har 5 leger og 2 overleger.. :) iallefall det som er oppgitt fra dem side. Adrian har gått over til Hausken..

Hei☺️

Lykke til
Både Erling og Hans Ivar jobber iallefall i Porsgrunn pr dags dato, så stemmer ikke at det bare er én lege der :)

Så bra ☺️ Var gynekologen min som sa det og hun hadde jobba der selv. Kanskje jeg misforstod henne. Men det er jo veldig bra nyheter

Jeg skal etter planen ha innsett av frys neste uke ei gang. Vi har kun en eskimo på frys og er jo veldig bekymret for at den ikke skal overleve opptining. Dere andre som har satt inn fryst embryo: når ringer de hvis den ikke overlever? Vi har noen timer å kjøre.. er jo ikke så morro å komme frem og få beskjed om at vi må snu igjen. Hvor lang tid tar en opptining og når ser de om den har overlevd?

Heia, jeg lurte på om noen her vet hvor langt tid det tar fra man har sendt henvisning (via post) til man får svar fra dem i Porsgrunn? Og får man det via post eller helsenorge?
Bah! Kan bli tussete av mindre

Heia, jeg lurte på om noen her vet hvor langt tid det tar fra man har sendt henvisning (via post) til man får svar fra dem i Porsgrunn? Og får man det via post eller helsenorge?
Hei, vi sendte henvisning i juli i fjor og fik et brev (via post) i august at vi får time i uke 6 i 2023. Men i desember fikk et brev via helsenorge at vi får time den 12. januar

Ble henvist i mai 2022- fikk brev kort tid etterpå at jeg hadde rett på time innen uke 6 2023. Fått time nå i slutten av januar.

Hei, vi sendte henvisning i juli i fjor og fik et brev (via post) i august at vi får time i uke 6 i 2023. Men i desember fikk et brev via helsenorge at vi får time den 12. januar
Åj da var det jo en del ventetid. Blir spennende å se hvor lenge vi må vente på første time. Var kommet svar via helsenorge i dag :)

Hei dere!:greet025 Jeg sniker meg inn her jeg ❤️
Etter å ha vært prøver i 2 år, en MA i oktober 2021, og EXU i november 2022, skal vi inn på første samtale på fertilitetsklinikken i morgen. Er så spent! Vi har fra før en jente som snart er 7 år, og har 3 "vanlige" spontanaborter mellom hun og da vi begynte å prøve aktivt for 2 år siden. Så har altså mistet 5 ganger. Jeg har lav amh verdi på 6, og en genfeil (balansert translokasjon) som mest sannsynlig forårsaker abortene. Og nå har jeg bare én eggleder igjen pga jeg mistet den andre ved forrige graviditet.
Jeg er 31 og mannen er 32. Håper så inderlig på at vi snart skal lykkes og at jenta vår skal få søsken!
Vet det er mye greier med meg ( :p ), men er noen i lignende situasjon?

Last edited:
Ønsker noen eggløsningstest (strimmel og CB) eller CB graviditetstest (2 stk) ? Har noen liggende etter våres forsøk :)

Det var såpass med ventetid? Men så bra dere straks er i gang :)
Ja, det var litt venting- samtidig var det egentlig ok for meg for jeg trengte en pause etter tre forsøk privat. Men man vi jo gjerne igang så fort som mulig :)

Jeg kan iallefall melde tilbake etter førsteinntrykk i dag- at jeg er kjempefornøyd med mottakelsen vi fikk der. Veldig hyggelig lege og dyktig og varm sykepleier. Så dette var noe så sjeldent som en opptur offentlig selv for noen som kommer fra det private. Man pleier jo å høre mest om det motsatte så positivt å oppleve noe annet enn det og å kunne dele en god opplevelse der :)

Ja, det var litt venting- samtidig var det egentlig ok for meg for jeg trengte en pause etter tre forsøk privat. Men man vi jo gjerne igang så fort som mulig :)

Jeg kan iallefall melde tilbake etter førsteinntrykk i dag- at jeg er kjempefornøyd med mottakelsen vi fikk der. Veldig hyggelig lege og dyktig og varm sykepleier. Så dette var noe så sjeldent som en opptur offentlig selv for noen som kommer fra det private. Man pleier jo å høre mest om det motsatte så positivt å oppleve noe annet enn det og å kunne dele en god opplevelse der :)
Så bra du hadde en god opplevelse? Når får dere innsett? ☺️

)Så bra du hadde en god opplevelse? Når får dere innsett? ☺️
Det blir nok en liten stund til- vi skal av eget valg vente til over sommeren, og pga en reise må vi også utsette litt etter hjemkomst da de må ha negative virus-tester osv, siden vi skal til litt mer eksotiske strøk :) Jeg hadde nok kunnet få en runde nå før sommeren om det ikke var for det, men jeg velger for en gangs skyld å ikke stresse og å ta det over sommerferien :) Hvis mensen kommer som planlagt (la oss håpe ikke :D ), så kunne vi sette i gang i slutten av juli :)

Det blir nok en liten stund til- vi skal av eget valg vente til over sommeren, og pga en reise må vi også utsette litt etter hjemkomst da de må ha negative virus-tester osv, siden vi skal til litt mer eksotiske strøk :) Jeg hadde nok kunnet få en runde nå før sommeren om det ikke var for det, men jeg velger for en gangs skyld å ikke stresse og å ta det over sommerferien :) Hvis mensen kommer som planlagt (la oss håpe ikke :D ), så kunne vi sette i gang i slutten av juli :)
God tur til dere og lykke til

Hei igjen!

Vet dere om Porsgrunn har åpent for behandling i helgene? Litt dumt spørsmål, jeg er helt noob på dette, men hva er det som må klaffe akkurat med én dato? Er det egguttaket? Og hva skjer da hvis eggene er modne i helgen hvis sykehuset har stengt? Må man starte helt på nytt med hormoner eller tar de ut suboptimale egg?

På forhånd tusen takk for hjelp

Back
Topp