❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Noen som har fått kombinasjon av bemfola og menopur fra Porsgrunn?
 
Noen som har fått kombinasjon av bemfola og menopur fra Porsgrunn?
Jeg fikk det utover i første forsøket mitt. For meg så var ble det ikke noe bra resultat, så var veldig skeptisk når jeg dette forsøket ble satt på Bemfola 225, men det gikk jo strålende. Så mye mulig det var en skikkelig elendig syklus for meg det første forsøket. Som du ser under her så ble det etterhvert fart på utviklingen, og jeg tror at om de hadde tatt uttak mandag istedenfor fredag så hadde det vært flere egg ut. Og så brukte de IVF her, etter det har de gått over til ICSI.
Ble totalt 14 dager med stimulering. Etter dette har jeg blitt satt på lang protokoll de to neste uttakene og da har jeg stimulert 10 og 11 dager.

Syklusdag 3
150 IU Menopur

Syklusdag 7
150 IU Fyremadel i tillegg

Syklusdag 10
UL = slimhinne 6 mm
20 eggposer på hver side - alle under 7 mm
Blir tatt av Fyremadel
150 IU Bemfola i tillegg

Syklusdag 12
UL = slimhinne 6 mm
Eggposer under 8 mm
Porsgrunn vil avbryte, men fortsetter til tirsdag med samme medisiner.

Syklusdag 16
UL = slimhinne 11 mm
10-12 eggposer på mellom 12-16 mm
Resterende er under 10 mm
Siste dag med Menopur og Bemfola. Tar i tillegg Fyremadel.

Syklusdag 17
Fyremadel 150IU
Kl 2130 settes Ovitrelle

Syklusdag 19
0930 Uttak
10 eggposer - 3 egg ut

Avbrutt forsøk - ingen egg befruktet
 
Jeg fikk det utover i første forsøket mitt. For meg så var ble det ikke noe bra resultat, så var veldig skeptisk når jeg dette forsøket ble satt på Bemfola 225, men det gikk jo strålende. Så mye mulig det var en skikkelig elendig syklus for meg det første forsøket. Som du ser under her så ble det etterhvert fart på utviklingen, og jeg tror at om de hadde tatt uttak mandag istedenfor fredag så hadde det vært flere egg ut. Og så brukte de IVF her, etter det har de gått over til ICSI.
Ble totalt 14 dager med stimulering. Etter dette har jeg blitt satt på lang protokoll de to neste uttakene og da har jeg stimulert 10 og 11 dager.

Syklusdag 3
150 IU Menopur

Syklusdag 7
150 IU Fyremadel i tillegg

Syklusdag 10
UL = slimhinne 6 mm
20 eggposer på hver side - alle under 7 mm
Blir tatt av Fyremadel
150 IU Bemfola i tillegg

Syklusdag 12
UL = slimhinne 6 mm
Eggposer under 8 mm
Porsgrunn vil avbryte, men fortsetter til tirsdag med samme medisiner.

Syklusdag 16
UL = slimhinne 11 mm
10-12 eggposer på mellom 12-16 mm
Resterende er under 10 mm
Siste dag med Menopur og Bemfola. Tar i tillegg Fyremadel.

Syklusdag 17
Fyremadel 150IU
Kl 2130 settes Ovitrelle

Syklusdag 19
0930 Uttak
10 eggposer - 3 egg ut

Avbrutt forsøk - ingen egg befruktet

Ah, ja man kan ha uflaks å stimulere frem i dårlige sykluser, kjedelig og frustrerende! Men utenfor vår kontroll :meh:

Er så spent på hva legen kommer frem til i samtalen, har hatt to avbrutte forsøk nå. Korte protokoller pga høy AMH, menopur og fyremadel.
Mulig det kan være tid for å teste lang protokoll, men hovedårsaken til vår reise er mannlig faktor.

greit å vite at de kan gi meg en annen kombinasjon av medisiner. …tenker det kan gå i retning tese/TESA og kort protokoll igjen. Tida vil vise.

Takk for at du delte erfaringen din:Heartred
 
Eggløsning i helgen, så typ 2 ish uker til oppstart!
 
Eggløsning fredag eller igår, men pga diverse ble siste humping forrige søndag. Slitsomt når sex blir så stress og masete.. 5-6 dager før EL med moderat dårlige svømmere betyr jo at jeg må telle ned til IVF oppstart om 2 uker.
 
Noen som vet om de er åpne for å la partner være med under uttak nå?
 
Noen som vet om de er åpne for å la partner være med under uttak nå?
Nei, partner får ikke være med dessverre. jeg spurte for 3 uker siden og da sa de at kvaliteten på eggene hadde blitt merkbart bedre under restriksjoner og færre folk i rommet så derfor ønsket de å fortsette med det
 
Nei, partner får ikke være med dessverre. jeg spurte for 3 uker siden og da sa de at kvaliteten på eggene hadde blitt merkbart bedre under restriksjoner og færre folk i rommet så derfor ønsket de å fortsette med det

Kvaliteten på eggene? Ok. Det var underlig. Og synd. Men får ikke gjort noe med det da.
Takk for svar:Heartred
 
Noen som vet om de er åpne for å la partner være med under uttak nå?
Vi hadde uttak onsdag for en uke siden og innsett på mandag. Mannen min fikk være med på begge. Vi var hos han nye legen og han var veldig allright:)
 
Håper mannen får være med på innsett. Jeg gruer meg veldig, så hadde vært fint å ikke være alene :joyful:
 
Håper mannen får være med på innsett. Jeg gruer meg veldig, så hadde vært fint å ikke være alene :joyful:
Vi tok ut egg på onsdag i forrige uke og hadde i basert på mandag. Mannen fikk være med inn på begge
 
Oi så bra at mannen får være med inn nå! Til meg så sa de at de hadde sett at kvaliteten på eggene var bedre etter at det har færre folk til stede og derfor ville de fortsette sånn. Tenkte at det sikkert har noe med å gjøre at man heller ikke skal bruke parfyme osv. men det er jo helt supert om mannen får være med fra nå :) synes også han nye legen var veldig ok :)
 
Vi hadde uttak onsdag for en uke siden og innsett på mandag. Mannen min fikk være med på begge. Vi var hos han nye legen og han var veldig allright:)

Takk for info! Kjenner jeg ble veldig lettet nå.. Begynner stimulere til helgen, vet det har vært tøft for samboer å ikke kunne være med tidligere i høst.
 
Hey damer.. kjapt spørsmål... Står i papirene mine at de beregner mensen min fra ca 2/11.. den er ikke ankommet enda å kjennes ikke ut som driten skal komme enda heller. Hva skjer da? Pleier de å legge inn slingringsmonn eller er jeg fucked om ikke den kommer i løpet av denne uka? -.-
 
Hey damer.. kjapt spørsmål... Står i papirene mine at de beregner mensen min fra ca 2/11.. den er ikke ankommet enda å kjennes ikke ut som driten skal komme enda heller. Hva skjer da? Pleier de å legge inn slingringsmonn eller er jeg fucked om ikke den kommer i løpet av denne uka? -.-

De pleier å legge inn slingringsmonn! :) Jeg var fire dager forsinket denne gangen, og det virket som det var null stress! :joyful:
 
Hey damer.. kjapt spørsmål... Står i papirene mine at de beregner mensen min fra ca 2/11.. den er ikke ankommet enda å kjennes ikke ut som driten skal komme enda heller. Hva skjer da? Pleier de å legge inn slingringsmonn eller er jeg fucked om ikke den kommer i løpet av denne uka? -.-

Bare bekrefter at du har godt med slingringsmonn :)

Jeg har vært over en uke forskjøvet både for oppstart til stimulering og nå til fryseforsøket.
 
Last edited:
@Sofia87 , jeg også hørte det. Synes det var litt artig, sa til mannen min at kanskje det er fordi menn har en tendens til å prompe where ever, when ever og mens fokuset er på uttaket, slipper man smygerne løs :laughing005

Min fikk heller ikke være med på uttaket, hadde samme dag som Sofia87, men han var med på innsett, 5+2 idag og merker jeg er trøtt, sliten, murringer, vond rygg til tider og idag begynte jeg å gråte ved et tårn av favoritt-teene mine i en kurv i Sverige, fordi nå er det maks 4 kopper te om dagen, helst mindre.
 
Back
Topp