❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Kjenner jeg er skikkelig frustrert på Porsgrunn idag...

Jeg tok masse blodprøver i slutten av november 2020 (blant annet AMH) og når jeg nå meldte inn mens ville de ha enda flere blodprøver. Greit nok, men så når jeg leverte de så skulle de plutselig ha ny AMH igjen for å vurdere. Spør da om når de evt har plass og de svarer jo at det er ganske fullt. Forventet det også (selv om jeg vet andre i samme situasjon her inne fikk gå rett på).

Føler bare alt mas om nye prøver jeg mener er unødvendig (jeg har AMH på 137 så mangler ikke akkurat egg) og utsettelse av å lage en plan kaster meg enda lenger bak i køen.
Ååå! Kjenner meg såå igjen i dette! Det samme skjedde med meg etter avbrutt forsøk i mars. Da måtte jeg plutselig ta nye prøver og så måtte jeg plutselig over på lang protokoll, så det ble tre mnd mellom uttakene. innimellom føles det virkelig som man blir motarbeidet :banghead: Og det er virkelig det siste man trenger oppi det her :confused: sender deg en klem :love7
 
Ååå! Kjenner meg såå igjen i dette! Det samme skjedde med meg etter avbrutt forsøk i mars. Da måtte jeg plutselig ta nye prøver og så måtte jeg plutselig over på lang protokoll, så det ble tre mnd mellom uttakene. innimellom føles det virkelig som man blir motarbeidet :banghead: Og det er virkelig det siste man trenger oppi det her :confused: sender deg en klem :love7

Høres helt likt ut som her og :meh:
Avbrutt i april, deretter krevde de nye prøver.. og ville sette meg på lang protokoll.
Blir satt på kort nå til neste uke, så det er blitt noen måneder mellom hvert forsøk:blackeye: skikkelig kjipt!
 
Ååå! Kjenner meg såå igjen i dette! Det samme skjedde med meg etter avbrutt forsøk i mars. Da måtte jeg plutselig ta nye prøver og så måtte jeg plutselig over på lang protokoll, så det ble tre mnd mellom uttakene. innimellom føles det virkelig som man blir motarbeidet :banghead: Og det er virkelig det siste man trenger oppi det her :confused: sender deg en klem :love7
Høres helt likt ut som her og :meh:
Avbrutt i april, deretter krevde de nye prøver.. og ville sette meg på lang protokoll.
Blir satt på kort nå til neste uke, så det er blitt noen måneder mellom hvert forsøk:blackeye: skikkelig kjipt!

Det som er ekstra kjipt her er at AMH som de nå ønsker tok jeg i slutten av november 2020, og den endrer seg nok neppe (var på 137).
 
Høres helt likt ut som her og :meh:
Avbrutt i april, deretter krevde de nye prøver.. og ville sette meg på lang protokoll.
Blir satt på kort nå til neste uke, så det er blitt noen måneder mellom hvert forsøk:blackeye: skikkelig kjipt!
Høres veldig likt ut ja! Siden jeg gikk over fra IUI til IVF i januar har jeg hatt ett avbrutt forsøk i februar/mars + et forsøk lang protokoll mai/juni. Så to uttak og to innsett fra januar og frem til nå. Er så møkk lei :confused:
 
Hvilket klokkeslett er det Porsgrunn opererer med igjen..? Altså, må mens ha startet med frisk blødning innen kl 18 for at det skal telles som syklusdag 1.?
 
Noen som vet om man kan få styrt syklus på fryseforsøk dersom man ønsker det?

Jeg har i hele år hatt eggløsning søndag, mandag og tirsdag. Jeg er satt opp på naturlig syklus nå. Syklus er forskjøvet etter totalfrys, men om denne (pause)syklusen også forskyver seg og jeg ser at der er stor sannsynlighet for at frysesyklusen ender opp med el på man/tirs så ønsker jeg å bytte til styrt syklus.
 
Hvilket klokkeslett er det Porsgrunn opererer med igjen..? Altså, må mens ha startet med frisk blødning innen kl 18 for at det skal telles som syklusdag 1.?
Fikk aldri beskjed om noe klokkeslett? Fant du ut av det? :)
 
Noen som vet om man kan få styrt syklus på fryseforsøk dersom man ønsker det?

Jeg har i hele år hatt eggløsning søndag, mandag og tirsdag. Jeg er satt opp på naturlig syklus nå. Syklus er forskjøvet etter totalfrys, men om denne (pause)syklusen også forskyver seg og jeg ser at der er stor sannsynlighet for at frysesyklusen ender opp med el på man/tirs så ønsker jeg å bytte til styrt syklus.

Jeg fikk styrt automatisk pga manglende syklus (PCOS med anovulasjon). Ville sendt beskjed i Crypho og forhørt deg :)
 
Fikk aldri beskjed om noe klokkeslett? Fant du ut av det? :)

Forhørte meg med ei annen som tilhører Porsgrunn (med lang fartstid der dessverre), og så lenge det er frisk blødning tells det som cd 1 uavhengig klokkeslett på døgnet
 
Noen som vet noe om forebygging av overstimulering? Begynner med kort protokoll om ikke så altfor mange dagene (ved neste syklus) og det er en økt sjanse for at jeg kan bli det overstimulert.

Så en vlog igår om ei fra Canada, hun bodde i Hong Kong og skulle gjennom IVF og fikk beskjed fra klinikken der at eggehvitter skulle motvirke overstimulering, men vet jo ikke om det er reelt, eller om det er noe DEN legen har erfart hjelper i mange tilfeller?
 
Ble ikke nytt uttak på meg før uke 47… Føles ekstremt lenge til. Gikk glipp av uttak uke 43 fordi klinikken skulle ha så mye nye blodprøver. Innen de hadde surret seg ferdig (3 uker) var det fullt…
 
Ble ikke nytt uttak på meg før uke 47… Føles ekstremt lenge til. Gikk glipp av uttak uke 43 fordi klinikken skulle ha så mye nye blodprøver. Innen de hadde surret seg ferdig (3 uker) var det fullt…
Føler med deg, føles veldig lenge til ja! De har satt av plass til meg også i november siden det var fullt i oktober. Vi hadde første forsøk nå i august, ble bare ett egg som ble befrukta og det gikk ikke.. var på første time i april, fikk da beskjed om å vente med forsøk til august pga. sommerstengt ogsånn, også ble det et par mnd. Opphold nå også :(
 
Ja blir spennende å se når jeg får plass igjen .. blir nok ikke før november/desember.. men sånn er det jo bare dessverre.. men kan hende kroppen har godt av litt pause også :)
 
Om de ringer i dag med dårlige nyheter skulle de ta det i løpet av dagen, noen som vet hvor sent de kan ringe?
Etter kl 16:00? Eller er man safe da :silent
 
Om de ringer i dag med dårlige nyheter skulle de ta det i løpet av dagen, noen som vet hvor sent de kan ringe?
Etter kl 16:00? Eller er man safe da :silent

Før 16 ja. De ringte meg i 12-13 tiden. Da var jeg på sykehuset med OHSS og ventet blant gravide.. Fun times.
 
Føler med deg, føles veldig lenge til ja! De har satt av plass til meg også i november siden det var fullt i oktober. Vi hadde første forsøk nå i august, ble bare ett egg som ble befrukta og det gikk ikke.. var på første time i april, fikk da beskjed om å vente med forsøk til august pga. sommerstengt ogsånn, også ble det et par mnd. Opphold nå også :(

Hvilken uke er du satt opp til uttak? :)

Vi får håpe november blir lykkemåneden. Hadde uttak med min første 10.11.2017 ❤️
 
Om de ringer i dag med dårlige nyheter skulle de ta det i løpet av dagen, noen som vet hvor sent de kan ringe?
Etter kl 16:00? Eller er man safe da :silent

Vi spurte om dette når vi holdt på med forsøk i fjor. De ringer ikke etter kl 16. Husker vi satt som nervevrak den ene gangen vi kom til innsett. Grusomt å være redd for at telefonen skal ringe:nailbiting:
 
Vi spurte om dette når vi holdt på med forsøk i fjor. De ringer ikke etter kl 16. Husker vi satt som nervevrak den ene gangen vi kom til innsett. Grusomt å være redd for at telefonen skal ringe:nailbiting:

Spot on, nervevrak er hva vi er :bag: Eller, mest jeg tror jeg. Mannen klarer fint å skru av fokuset så lenge han er på jobb. Kjekt å vite at jeg kan evt kan puste ut etter 16:00:oops:
 
Spot on, nervevrak er hva vi er :bag: Eller, mest jeg tror jeg. Mannen klarer fint å skru av fokuset så lenge han er på jobb. Kjekt å vite at jeg kan evt kan puste ut etter 16:00:oops:

Uff, det er så forferdelig grusomt å vente slik. Vi hadde 2 avbrutte forsøk før vi fikk innsett, og min erfaring er at de ringer nokså tidlig om det ikke er bra. De ringte begge gangene før 09.00 hos oss iallefall.

Masse lykke til:Heartred
 
Hvilken uke er du satt opp til uttak? :)

Vi får håpe november blir lykkemåneden. Hadde uttak med min første 10.11.2017 ❤️
Jeg vet ikke hvilken uke, har veldig varierende lengde på syklusene mine, så de sa bare de holdt av plass i november :) håper alt klaffer i november ja :happy:
 
Back
Topp