❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
I dag føler jeg meg totalt motløs...
min nærmeste og beste venninne er gravid... jeg føler meg så slem som lufter dette her inne men de kastet p-pillene forrige mnd og i går fikk hun positiv test...
Det er så urettferdig [emoji22][emoji22]
Jeg gråt og gråt når hun fortalte det, hvordan venninne er jeg..... [emoji22]

DU reagerer SÅ normalt kjære deg!!!!!! Det er vondt å reagere sånn og man føler seg dårlig, men slik har vi andre det også[emoji177] jeg har ikke klart å være stor nok til å unne andre, selv om jeg liker å tro at jeg klarer det
 
Jeg er helt knust! Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å stå i dette måned etter måned .....
Jeg fikk avbrutt forsøk, ingen ting å sette tilbake..... :(

Jeg tror faktisk det er tyngre for meg å ikke få satt inn enn at den graviditetstesten hadde blitt negativ..

Føler meg snytt. Har gått igjennom alt dette forgjeves og får INGEN ting tilbake [emoji27]

Ånei! Hvordan går det med deg nå? Hadde mitt første forsøk i februar med innsett i mars. Fikk ut 2 egg, ingen av de var modne så det ble avbrutt. Låste meg inne i flere uker, følte meg så urettferdig behandlet selvom det ikke var noen andre sin skyld enn mine egg. Er oppe på hesten igjen med ul kontroll imorgen etter sprøytestart. Forventer vel ingen eggposer nå heller ..
 
I dag føler jeg meg totalt motløs...
min nærmeste og beste venninne er gravid... jeg føler meg så slem som lufter dette her inne men de kastet p-pillene forrige mnd og i går fikk hun positiv test...
Det er så urettferdig [emoji22][emoji22]
Jeg gråt og gråt når hun fortalte det, hvordan venninne er jeg..... [emoji22]
Helt normal reaksjon vil jeg i ;) Når vi hadde prøvd i over et år ble venninna mi gravid helt uplanlagt, og hun delte masse bilder og greier, så mye at jeg til slutt ikke klarte å se på de eller snakke med henne engang. Hun tok visst hintet da, og sluttet og sende meg bilder. Hun lot meg få ta den tiden jeg trengte for å komme over kneika, og jeg tok kontakt med henne igjen når jeg følte meg klar. Det var like før vi skulle igang med første forsøk, og heldigvis for meg ble jeg gravid og klarte og glede meg på hennes vegne i hennes siste del og min første del av svangerskapet. Nå gjentar historien seg på nytt da (på et vis) for hun er gravid igjen og vi prøver igjen...men denne gangen klarer jeg å glede meg sammen med henne ;)
 
Jeg forstår deg så godt! Dette handler ikke om hvor god venninne du er, men om hvor vanskelig denne prosessen vi er i, er. Klart det er bittert å se at andre kan knipse med fingrene å så plutselig være gravid, imens vi må legge inn en god del blod svette og tårer (bokstavelig talt) for å bli gravide! Gi deg selv lov til å være lei deg og synes at verden er urettferdig! Hvis hun kjenner til din situasjon så vet hun at du er glad på hennes vegne, men at akkurat dette er et sårt tema <3

Takk for trøstende ord kjære deg! [emoji177]
For en dritt prosess å være i[emoji19]
Og jeg føler jeg stanger i veggen etter 2 avbrutte forsøk...

Hun kjenner til min situasjon, og var veldig ydmyk når hun fortalte det.. jeg visste jo hun hadde kastet pillene,jeg forventet bare ikke at det skulle klaffe samme mnd ...
æsj!
 
Takk for trøstende ord kjære deg! [emoji177]
For en dritt prosess å være i[emoji19]
Og jeg føler jeg stanger i veggen etter 2 avbrutte forsøk...

Hun kjenner til min situasjon, og var veldig ydmyk når hun fortalte det.. jeg visste jo hun hadde kastet pillene,jeg forventet bare ikke at det skulle klaffe samme mnd ...
æsj!

Off ja:(
Vet du forresten hva som skjer ved gjentagende avbrutte forsøk? Har hatt tre avbrutte forsøk nå, forje var grunnet helg, og tror jeg får positiv eggløsningstest i morgen som gir nok et avbrutt forsøk for meg :/ Hva skjer da liksom? Kan jo ikke holde på sånn i det evige heller ..:/
 
God klem. Jeg skjønner godt hvorfor du reagerer slikt. Det er vondt når andre får det så "lett", men man sitter igjen med såre følelser, fortvilelse og drit rundt egen prøving. For min egen del valgte jeg være åpen om det, og si det som det er. Typ at jeg er glad på deres vegne (har 3 nå som ble veldig lett gravide med termin i juni), men at det er sårt for meg og at jeg derfor kan trekke meg unna når det blir for mye. Og jeg er sjeleglad mine nærmeste ikke har planer om barn på en stund.. Likevel har vi en åpen dialog rundt det om "uhellet" skulle skje. Så her er åpenhet nøkkelen for oss :)

Verst her er ei jeg jobbet med som ble uplanlagt (og uønsket) gravid med tredjemann og er/var veldig tydelig på at hun ikke ønsket dette barnet. Det sårer når alt jeg vil er å kunne få oppleve det samme som henne.

Takk for klem [emoji173]️
Har en åpen dialog med mine nærmeste, eller jeg prøver men hater å "snakke" om ting.. men de aller nærmeste vet prosessen..
min beste venninne også selvfølgelig.. det kom bare litt brått på... jeg gråt og hun trøstet [emoji19]

Ja er rart med det, noen er som fødemaskiner og blir gravide bare av å se på en mannetiss mens en annen stakkar må kjempe en lang og urettferdig kamp og slite seg ut både økonomisk, i tårer og med skuffelser....
 
Forstår deg så godt! Du er IKKE slem og har bare en helt normal reaksjon på en veldig sår og vanskelig situasjon.

Jeg har det på akkurat samme måte som deg med mine gravide venninner. Med dem har jeg vært åpen om at bare synet av gravide minner meg på min egen vanskelige situasjon og at jeg derfor har behov for å trekke meg litt unna gravide for å beskytte meg selv. De har hatt forståelse for det, og vi har hatt mest kommunikasjon per telefon/SMS og da har vi snakket om alt annet enn graviditeten.

Man kan sikkert kritisere meg for å ikke stille opp for mine gravide venninner, for det er helt sikkert vanskelig å være gravid, men jeg tenker at de har andre i livet sitt som de kan diskutere dette vanskelige med. Jeg har derfor gjort dette med forholdsvis god samvittighet.

Ja, jeg forstår deg så godt!
Jeg ser på gravide med både beundring og sorg.. og de finnes jo OVERALT!! det er rart det der...

Jeg skal ta meg et glass vin "med deg" i kveld![emoji12] (så du hadde skrevet det lengre opp her)
 
I dag føler jeg meg totalt motløs...
min nærmeste og beste venninne er gravid... jeg føler meg så slem som lufter dette her inne men de kastet p-pillene forrige mnd og i går fikk hun positiv test...
Det er så urettferdig [emoji22][emoji22]
Jeg gråt og gråt når hun fortalte det, hvordan venninne er jeg..... [emoji22]
Åå den følelsen kjenner jeg så altfor godt igjen...
Vi var så heldig og fikk det til etter 3 års prøving , det siste året klaffet det for alle bortsett fra oss og jeh klarte ikke å glede meg på dems vegne :/
Det er ingen god følse ...
Sender deg en god klem [emoji173]
 
De hørte på meg [emoji813]️ kom en liten lykketåre etter mange triste tårer i går! Jeg fikk lov til å spraye en uke ekstra. Det er jo en liten pris å betale for å ikke vente en hel måned!
Så bra! Det lønner seg som oftest å mase litt. Hilsen ei som maste høl i hue på de etter et avbrutt forsøk [emoji14] [emoji14]
 
Så bra! Det lønner seg som oftest å mase litt. Hilsen ei som maste høl i hue på de etter et avbrutt forsøk [emoji14] [emoji14]
Er egentlig første gang de har villet høre på meg, var endelig på tide!
 
Ånei! Hvordan går det med deg nå? Hadde mitt første forsøk i februar med innsett i mars. Fikk ut 2 egg, ingen av de var modne så det ble avbrutt. Låste meg inne i flere uker, følte meg så urettferdig behandlet selvom det ikke var noen andre sin skyld enn mine egg. Er oppe på hesten igjen med ul kontroll imorgen etter sprøytestart. Forventer vel ingen eggposer nå heller ..

Å jeg føler med deg for å si det sånn!! Avbrutt forsøk er helt grusomt...
masse lykke til på UL i morgen! Deilig å være i gang igjen i det minste [emoji173]️
Skal krysse fingrene for deg[emoji1317]
 
I dag føler jeg meg totalt motløs...
min nærmeste og beste venninne er gravid... jeg føler meg så slem som lufter dette her inne men de kastet p-pillene forrige mnd og i går fikk hun positiv test...
Det er så urettferdig [emoji22][emoji22]
Jeg gråt og gråt når hun fortalte det, hvordan venninne er jeg..... [emoji22]
Huff :( helt normalt å reagere sånn! Jeg gråt også nesten hver gang når venninner og familie annonserte graviditet. Ikke fordi man ikke er glad på deres vegne, men fordi man så inderlig ønsker det for seg selv også og da føles det som et nederlag.. Sender deg en stor klem [emoji173] [emoji173]
 
Åå den følelsen kjenner jeg så altfor godt igjen...
Vi var så heldig og fikk det til etter 3 års prøving , det siste året klaffet det for alle bortsett fra oss og jeh klarte ikke å glede meg på dems vegne :/
Det er ingen god følse ...
Sender deg en god klem [emoji173]

God klem sendes i retur [emoji173]️
Og lykke til med kommende forsøk!
Heier på dere![emoji173]️
 
Er egentlig første gang de har villet høre på meg, var endelig på tide!
De hørte ikke på meg på første forsøk, men andre forsøk etter mailer og telefoner og enda en purremail så tror jeg ikke de turte annet. Tror jeg ble sett på som en kravstor pasient. mulig det er tilfeldig, men han legen jeg hadde på samtalen og første uttak (E) hilste ikke på meg i gangen og jeg fikk overlegen istedenfor [emoji85][emoji85]
 
Off ja:(
Vet du forresten hva som skjer ved gjentagende avbrutte forsøk? Har hatt tre avbrutte forsøk nå, forje var grunnet helg, og tror jeg får positiv eggløsningstest i morgen som gir nok et avbrutt forsøk for meg :/ Hva skjer da liksom? Kan jo ikke holde på sånn i det evige heller ..:/

Nei jeg vet ikke....
hva er grunnen for alle avbrutte forsøkene? Får du eggløsning på spray?

Så kjedelig at du har hatt så mange avbrutte..
Jeg føler inderlig med deg[emoji173]️
 
Hvor vanlig er det egentlig med avbrutt forsøk? Har du hatt det og hvorfor?
 
Nei jeg vet ikke....
hva er grunnen for alle avbrutte forsøkene? Får du eggløsning på spray?

Så kjedelig at du har hatt så mange avbrutte..
Jeg føler inderlig med deg[emoji173]️

Etter uttaket hadde jeg vist noe veske i livmoren, så da ble det avbrutt, i syklusen etter fant vi ut at jeg ikke tålte progynova, og fikk ganske stygge symptomer( hjertebank, pustebesvær og kvalme) så nå i forje syklus havnet insett, og eventuelt tining(blasto) i helgen. Samme tror jeg skjer nå:/ ser ut som syklusen blir såpass "stabil" av letrozol att eggløsningen havner på akkurat samme dag vær syklus. :/
 
I dag føler jeg meg totalt motløs...
min nærmeste og beste venninne er gravid... jeg føler meg så slem som lufter dette her inne men de kastet p-pillene forrige mnd og i går fikk hun positiv test...
Det er så urettferdig [emoji22][emoji22]
Jeg gråt og gråt når hun fortalte det, hvordan venninne er jeg..... [emoji22]

Sender mange varme klemmer[emoji173]️
Det er så urettferdig...
 
Hvor vanlig er det egentlig med avbrutt forsøk? Har du hatt det og hvorfor?

Første IVF ble avbrutt grunnet utviklingen av kun 1 egg. Da valgte de inseminasjon. Kunne hatt avbrutt forsøk grunnet ingen egg på de to andre, men heldigvis klarte 1 egg seg hver gang..
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp