Litt kjip dag i dag kjenner jeg. Er jo bare PP4 og har dårlig samvittighet overfor dere som har prøvd mye lengre, men stresser sånn pga alderen min og føler jeg har kjempedårlig tid og hver PP renner sjansene fra meg! Sniker i terminforum hver mnd og drømmer om å kunne melde meg inn, men enn så langt har det ikke vært noe klaff. I starten så jeg for meg sommerbaby og ville ikke planlegge noe som helst til sommeren, fordi vi kom jo til å ha en nyfødt i hus da. Men nå er jeg helt motløs.
Tok prøver forrige uke, men er litt usikker på hva de måler. Antall egg? Kvalitet på egg? Generell fruktbarhet? Får vel svar på prøvene om ikke så alt for lenge håper jeg, men kjenner jeg gikk litt i kjelleren etter at gyn målte tynn slimhinne på meg dagen før mensen kom. Og jeg har blødd veldig lite mens de siste syklusene. Har det er sammenheng? Han sa jeg kanskje også måtte ha progesteronstøtte pga mye mellomblødninger. Siden mannen ikke har barn fra før skal han levere sædprøve i morgen, men han har mange søsken og sædkvalitet er jo ofte arvelig, så jeg ser for meg allerede at det er jeg som er problemet. Mine foreldre prøvde i mange år på flere barn, og var gjennom mange både SA og MA og prøverør, men ga opp da mamma fylte 40. Jeg er 37 nå..føler jeg er arvelig belastet. Sist pp ble det mye pliktsex føler jeg, og nå er det så mye som skjer før jul at jeg er helt utkjørt på kveldene og sovner på sofaen før eldstebarnet er i seng. Ungene er hos faren sin annenhver uke, men denne uka klaffa det sånn at de er her mens vi burde kjørt på med aksjelegging. Og med lite og lytt hus og barn som "aldri" legger seg, blir det vanskelig å få til noe som helst uten å ta fri fra jobb og ha sex i full fart mens de er på skolen. Skikkelig romantisk! I tillegg må mannen jobbe en del overtid for tiden og går rundt og er sliten selv og har egentlig ikke tid til å ta noe fri.
Angrer på at vi ikke begynte å prøve tidligere
Prøver å tenke positivt, men det er vanskelig! I går kjøpte jeg et helt fenalår bare fordi jeg fortsatt kan spise spekemat...og spiste sikkert 1/4 av det alene, noe som resulterte i skikkelig vond mage!
Dagens syteinnlegg fra meg