✨ IKM uke 4 ❤️

Ja, helt tydelig at sykdom kan klusse det til om man et litt uheldig. Så ut som kroppen ventet til jeg ble noenlunde ferdig med covid i alle fall, første dagen noenlunde feberfri kom endelig LH-stigningen (godt forsinket)! Om jeg faktisk hadde eggløsning er jeg ikke sikker på, tempen gikk jo i alle retninger med så mye feber av og på :p
Ja den verste måneden min hvor jeg var syk 3 uker på rad med forskjellige sykdommer så var tempen min helt jojo :hilarious: Så nå endelig ser den litt mer stabil ut. Føler meg litt bedre nå, så håper dette var noe lett forbigående:happy:
 
Skjer ikke noe med det første hvert fall :hilarious:
 

Vedlegg

  • 349F71ED-6A65-4C37-8B81-EE428CB8ADE1.jpeg
    349F71ED-6A65-4C37-8B81-EE428CB8ADE1.jpeg
    209,2 KB · Visninger: 57
Litt usikker på når jeg skal starte på progesteron. Det ser jo mest ut som eggløsningen har vært?
8006D0DB-45BF-4A50-A5AC-DD6DDC5F4C3D.jpeg
Tempen fra Apple watch er i alle fall helt på jordet enn så lenge. Spent på om den finner ut av det etter hvert, hadde håpet å kunne slutte å tempe vaginalt med tiden men de ser jo ikke så veldig enige ut ;)
 
Litt usikker på når jeg skal starte på progesteron. Det ser jo mest ut som eggløsningen har vært?
Vis vedlegget 396160
Tempen fra Apple watch er i alle fall helt på jordet enn så lenge. Spent på om den finner ut av det etter hvert, hadde håpet å kunne slutte å tempe vaginalt med tiden men de ser jo ikke så veldig enige ut ;)
Jeg ville tyda på at EL har vært, men kanskje vanskelig å si uten den tredje dagen med høyere temp da
 
Nå kanskje det begynner å skje noe her :joyful: I tillegg merker jeg det på kroppen med blant annet å være litt oppblåst og det har begynt å komme litt eggløsningsslim (bruker å få det 3-4 dager før EL og til EL er ferdig):angelic:
 

Vedlegg

  • 94E60FEE-35B4-4996-B6D7-744005B2229B.jpeg
    94E60FEE-35B4-4996-B6D7-744005B2229B.jpeg
    833,5 KB · Visninger: 47
Jeg er på cd8 og jeg fikk jo el slim dagen mensen dro!! Nå har jeg el smerter å veldig mye el slim. Jeg pleier å ha det en stund men nå begynner det jo tidligere og tidligere for hver måned. Forventet el om 6 dager liksom.
 
Jeg er på cd8 og jeg fikk jo el slim dagen mensen dro!! Nå har jeg el smerter å veldig mye el slim. Jeg pleier å ha det en stund men nå begynner det jo tidligere og tidligere for hver måned. Forventet el om 6 dager liksom.
Rimelig likt i løypen vi da, CD9 her! Nr 2 dere prøver på og?

Kanskje det er tidligere EL denne syklusen da? Tester du?
 
Rimelig likt i løypen vi da, CD9 her! Nr 2 dere prøver på og?

Kanskje det er tidligere EL denne syklusen da? Tester du?
Ja fikk el en dag tidligere for to mnd siden, sist måned fikk jeg det 2 dager før jeg peleier:) kanskje enda tidligere denne gang? Er jo lov å håpe;)
Ja prøver på nr 2 har en som er snart 2, født januar 21 ❤️

Jeg tester ikke, følger bare kroppens signaler:) også har jeg alltid 14 dager lutealfase, derfor jeg da vet at el kom for sikkert 1 og 2 dager før, når forventer du el da??
 
Ja fikk el en dag tidligere for to mnd siden, sist måned fikk jeg det 2 dager før jeg peleier:) kanskje enda tidligere denne gang? Er jo lov å håpe;)
Ja prøver på nr 2 har en som er snart 2, født januar 21 ❤️

Jeg tester ikke, følger bare kroppens signaler:) også har jeg alltid 14 dager lutealfase, derfor jeg da vet at el kom for sikkert 1 og 2 dager før, når forventer du el da??

Jeg har også 14 dagers lutealfase, men litt varierende folikkelfase. Syklusene variere fra 28-33 dager. Sluttet på pillen i oktober, og gikk raskt inn i syklus igjen. Hadde 30 dager nå sist, så hvis det blir likt denne gangen forventer jeg EL 14 januar. Jeg tester hver dag nå og til EL er over, funker veldig fint for meg :happy: Vi peiser på med sex annenhver dag nå fremover, så ser vi om det klaffer. Første PP etter pilleslutt, så stresser ikke så veldig med det (enda).

Absolutt lov å håpe på tidligere EL, det er seigt å vente på den :meh: Har du helt stabil syklus?
 
Jeg har også 14 dagers lutealfase, men litt varierende folikkelfase. Syklusene variere fra 28-33 dager. Sluttet på pillen i oktober, og gikk raskt inn i syklus igjen. Hadde 30 dager nå sist, så hvis det blir likt denne gangen forventer jeg EL 14 januar. Jeg tester hver dag nå og til EL er over, funker veldig fint for meg :happy: Vi peiser på med sex annenhver dag nå fremover, så ser vi om det klaffer. Første PP etter pilleslutt, så stresser ikke så veldig med det (enda).

Absolutt lov å håpe på tidligere EL, det er seigt å vente på den :meh: Har du helt stabil syklus?
Ja pleier å ha ganske stabil syklus på 28 dager, men de siste månedene har de vart på 27 og 26 siden el har kommet tidligere.
Nå har vi prøvd i ganske mange måneder, og det er godt over året, så kan godt skje noe snart. Sluttet på pillene når permisjonen var over i oktober 21. så her drøyer graviditeten ☺️ men det gjør ikke noe altså. Jo eldre frøkna er jo bedre egentlig ❤️
 
Ja pleier å ha ganske stabil syklus på 28 dager, men de siste månedene har de vart på 27 og 26 siden el har kommet tidligere.
Nå har vi prøvd i ganske mange måneder, og det er godt over året, så kan godt skje noe snart. Sluttet på pillene når permisjonen var over i oktober 21. så her drøyer graviditeten ☺️ men det gjør ikke noe altså. Jo eldre frøkna er jo bedre egentlig ❤️
Min er født helt i starten av feb 21, så våre er omtrent like gammel da. Håper det klaffer for deg nå snart da :smiley-angelic001 Merker jeg selv går inn med "forventning" om at det skal klaffe med en gang, må huske å minne meg selv på at det kan ta tid.
 
Jeg ville tyda på at EL har vært, men kanskje vanskelig å si uten den tredje dagen med høyere temp da
Har reist bort og glemt termometeret mitt hjemme, så det eneste som gir meg noen hint før mandag er apple watchen :p
Jaja. Dette går som det går!
 
Skriver meg inn i IKM gruppa i morgen, men må bare få ut noe her på kvelden.
Dette er faktisk det 3. året vi prøver, på en måte. Startet august 2021, og nå er vi over i 2023:dead: Helt merkelig….:bored::depressed:
 
Begynner å få et ørlite håp om tidligere EL denne syklusen, tappen er lavere og jeg begynner å få noe som ligner EL-slim. Bare CD 10, men kanskje det blir 28-dagers syklus denne mnd?? :smiley-angelic001
 
FruFrøken-31-B4-PP 13-EL 11.01-IKM 26.01

Datoene er ca, har hatt el på dag 14-16 nå siste tiden. Så satte det til cd 15, IKM er uansett i uke 4:)

CD 11 og er godt igang med aksjelegging:happy:
 
Begynner å få et ørlite håp om tidligere EL denne syklusen, tappen er lavere og jeg begynner å få noe som ligner EL-slim. Bare CD 10, men kanskje det blir 28-dagers syklus denne mnd?? :smiley-angelic001
Dette er noe jeg alltid har lurt på, så nå spør jeg. Hvordan, hvor, hva, er greia ift tappen? Har sett flere skrive om den, prøvd å kjent litt selv, men jeg aaaaaner ikke hva jeg skal kjenne etter :hilarious: Setter stor pris på forklaring:angelic:
 
Dette er noe jeg alltid har lurt på, så nå spør jeg. Hvordan, hvor, hva, er greia ift tappen? Har sett flere skrive om den, prøvd å kjent litt selv, men jeg aaaaaner ikke hva jeg skal kjenne etter :hilarious: Setter stor pris på forklaring:angelic:
Før jeg fikk mitt første barn kunne ikke jeg kjenne det heller, men etter fødsel er det blitt litt mer slapt (?) inni der? Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg kjenner at det liksom er litt "nedsenket" oppi der når jeg skal ha EL og mens. Jeg kjenner ikke etter med fingrene eller noe, bare føler det. Huff, elendig forklaring, men det har absolutt å gjøre med at jeg har født før, for det var ikke slik før fødsel.
 
Dette er noe jeg alltid har lurt på, så nå spør jeg. Hvordan, hvor, hva, er greia ift tappen? Har sett flere skrive om den, prøvd å kjent litt selv, men jeg aaaaaner ikke hva jeg skal kjenne etter :hilarious: Setter stor pris på forklaring:angelic:
Altså, livmortappen. Den flytter seg litt opp og ned igjennom syklusen. Den er høyt oppe under eggløsning, myk og litt åpen. Sitter mye lavere, hardere og mer lukket resten av syklusen.
Jeg finner den IKKE selv, så her har gubben lært seg å finne og analysere den:hilarious:
Han kan si om el nærmer seg før el testene går oppover, så litt morro å følge med på:shy::hilarious:
 
Altså, livmortappen. Den flytter seg litt opp og ned igjennom syklusen. Den er høyt oppe under eggløsning, myk og litt åpen. Sitter mye lavere, hardere og mer lukket resten av syklusen.
Jeg finner den IKKE selv, så her har gubben lært seg å finne og analysere den:hilarious:
Han kan si om el nærmer seg før el testene går oppover, så litt morro å følge med på:shy::hilarious:
Takk for svar, skal prøve å undersøke litt :hilarious:
 
Back
Topp