⚘ Apriltråden ⚘

Dersom du skal ha det hjemme, så låner du av familie, og dekker med en sort pr bord, eller annenhver på et langbord f.eks. Dersom du har det på lokale så har jo de somregel likt til så mange som de kan romme.
Tror ikke jrg vil bruke det som er i de lokalene ..

De er 150*200 og norsk sengetøy er altså 140*200 så det er ikke helt å anbefale, men vi har forbausende lite problemer med det egentlig.

Kommer til å kjøpe "norske mål" når vi kjøper flere/nye da. Skulle trolig hatt et par flere dyner ettersom ungene etter tur hr fått gjestedynene våre... Og vi trenger nye puter. Har noen nye puter da og jeg som er magesover liker min utslitte pute, men den er nok snart 15 år gammel og burde strengt tatt vært byttet ut....
Jeg kjøpte ny dunpute ifjor, så det trengs ikke (samboer burde hatt ny, men han liker de han har :p).
Vi må kjøpe dyne til minsten (bruker som regel sovepose da han har dratt dyne av seg tidligere). Men han har ligget med teppe i den varme perioden, og det gikk fint :)

flott, det går nok bra skal du se. Fikk du med deg/resept på noe smertestillende?

Jeg tok det timet i forhold til måltider de første dagene, men jeg hadde jo tatt nede også og var gul og blå i halve ansiktet...

Fikk resept på ibu 400! Ikke det helt store, så tror ikke de planla at det skulle gjøre så vondt :p

Ønsker helst noe som passer sengetøyet vi tar allerede, så standardmål sier jeg ja takk til :D
Hvilket sengetøy har du? Jeg mener at størrelsen på sengetøy og dyner/puter har endret seg de siste årene. Det er ikke alt vi har som passer sammen, det er til å bli sprø av når en tynn sommerdyne krøller seg sammen i et litt for stort dynetrekk:bored:

Er veldig fornøyd med Høie:) Vi trenger en ekstra dyne og en ekstra pute.

Hvilket sengetøy har du? Jeg mener at størrelsen på sengetøy og dyner/puter har endret seg de siste årene. Det er ikke alt vi har som passer sammen, det er til å bli sprø av når en tynn sommerdyne krøller seg sammen i et litt for stort dynetrekk:bored:

140x200 mener jeg på at alle trekkene er :)

140x200 mener jeg på at alle trekkene er :)
Så greit at det er likt:) Vi kjøpte inn noe sengetøy i sateng for et par år siden som vi er veldig fornøyde med, husker ikke str. nå, da. Men vi har hummer og kanari med sengetøy, dyner og puter:rolleyes:

Så greit at det er likt:) Vi kjøpte inn noe sengetøy i sateng for et par år siden som vi er veldig fornøyde med, husker ikke str. nå, da. Men vi har hummer og kanari med sengetøy, dyner og puter:rolleyes:
Blir fort slik :hilarious: kjøpte noen sengetrekk for ikke så lenge siden, på sparkjøp, til 50kr stk. Det kjipe var at det ikke er noe som stenger åpningen, så dyna rømmer. Må få sydd inn noen knapper :p

Ferdig med butikk og kioskærend, nå venter jeg på kengubarnet som skal komme ut om ti min..

Standard norsk er 140*200 Men da jeg fikk noen som var 220 og mamma skulle sy dem om til 2 meter la hun et pr av sine oppå hverandre for å finne rett mal, og, vel dem skilte det minst 10 cm på. Og noen i bredden.

Det krymper i varierende grad...

Men det har vært 140 * 200 lenge altså. Med mindre du har sengetøy fra Sverige, som overerer med 150*200 og reelt er jo de hel genialt med en litt større dyne, men da må sengetøyet harmonere. Hvilket altså ikke vårt gjør, men det er slett ikke alltid noe problem, i noen sengetøy er det litt tangere men stort sett treffe det helt greit. Så jeg glemmer av det til det kommer opp sånne tema som dette

Blir fort slik :hilarious: kjøpte noen sengetrekk for ikke så lenge siden, på sparkjøp, til 50kr stk. Det kjipe var at det ikke er noe som stenger åpningen, så dyna rømmer. Må få sydd inn noen knapper :p
En dyne på avveie skjer også her. Har fått endel sengetøy for barn som samboer hadde som liten, og flere av de er jo helt åpne der knytingene er nesten helt borte! Så burde sydd på nye, men da må jeg jo først skaffe det da og det skjer jo aldri:rolleyes:

Standard norsk er 140*200 Men da jeg fikk noen som var 220 og mamma skulle sy dem om til 2 meter la hun et pr av sine oppå hverandre for å finne rett mal, og, vel dem skilte det minst 10 cm på. Og noen i bredden.

Det krymper i varierende grad...

Men det har vært 140 * 200 lenge altså. Med mindre du har sengetøy fra Sverige, som overerer med 150*200 og reelt er jo de hel genialt med en litt større dyne, men da må sengetøyet harmonere. Hvilket altså ikke vårt gjør, men det er slett ikke alltid noe problem, i noen sengetøy er det litt tangere men stort sett treffe det helt greit. Så jeg glemmer av det til det kommer opp sånne tema som dette
Jeg har fortsatt sengetøy fra oppveksten min, så har nok endel med det å gjøre.
Men kunne godt tenke meg større dyne! Har en vinterdyne som er dobbel som jeg elsker. Så en ekstradyne fra Ikea + passende dynetrekk må jo være perfekt!

En dyne på avveie skjer også her. Har fått endel sengetøy for barn som samboer hadde som liten, og flere av de er jo helt åpne der knytingene er nesten helt borte! Så burde sydd på nye, men da må jeg jo først skaffe det da og det skjer jo aldri:rolleyes:

Tiltakslysten er laaangt unna iblant:D

Jeg har i hus, så jeg kan få ordnet. Det var bare det å få satt seg ned og gjort det da :hilarious:

Back
Topp