♫ Skravletråd februar ♫

Da går jeg og legger meg natta

Hvor mange av dere her i skravletråden er i en termin eller barselgruppe??

Hva tenker dere om jeg sier "termin og barselgruppe konkurranse" ??
Høres spennende ut, lurer på hva det blir til når tanken har fått marinert ferdig :happy:

Ser den.. Lønnen er jo også en greie. Men jeg setter meg jo litt.. Usikker, når jeg ikke er garantert videre jobb der..
Om jeg ikke kan jobbe der mer etter permisjon osv, så er jo utdannelsen pointless. Det er ikke sååå mange åpninger for tannhelsesekretær.. Da må jeg i så fall vente til noen går av med pensjon. ><

Ja, jeg er heldig som er fast. Er strålende fornøyd som landa den jobben. Verdens beste arbeidsplass

Ikke sant. Små fyllinger i et relativt utsatt område er ikke noe lett.. Tenkte ikke på at det kanskje bare gikk an å pusse! Tannlegen får ta vurderingen av det da, jeg bare vet at den ene må gjøres *noe* med. Vondt med tannpuss og alt på den..

Å,så bra! Jeg hadde planer om å få realkompetansevurdering i år, siden jeg ikke fikk lov i fjor. (Fyller 25 i år først)..
Og jobbe med fagene som mangler på deltid eller hva enn det blir. Men, så har jeg ikke somlet meg til det å søke.. Jeg har gått 1,5 år tannpleier, så håper på at de eksamener jeg har tatt der kan hjelpe meg på vei. [emoji14]
Også.. Ja. Jeg tror jeg somler litt og fordi jeg foreløpig har bare vikariat, og rekker uansett ikke bli ferdigutdannet til stillingen blir lyst ut som fast.. Og selv om jeg ligger høyt på lista ifg sjefen, så er jeg jo ikke garantert stillingen. Det kan jo f.eks komme noen med utdannelsen på plass, eller noen med høyere ansiennitet (jeg har bare jobbet 2 år som vikar i april/mai). Så.. Får se. ><

PS: realkompetansen var enkel :) grua meg, men det gikk som smurt

PS: realkompetansen var enkel :) grua meg, men det gikk som smurt
Kan man bruke opp vurderingen..?
Liksom.. Om jeg nå får vurdert om kompetansen ift å bli tannhelsesekretær.. Kan jeg vurderes på nytt til noe annet senere..? Redd for å bruke det opp nå, også får jeg ikke jobben til sommeren.. Da må jeg jo ha annen utdanning senere.. ><

Kan man bruke opp vurderingen..?
Liksom.. Om jeg nå får vurdert om kompetansen ift å bli tannhelsesekretær.. Kan jeg vurderes på nytt til noe annet senere..? Redd for å bruke det opp nå, også får jeg ikke jobben til sommeren.. Da må jeg jo ha annen utdanning senere.. ><

Jeg har brukt opp ungdomsretten, så betalte det selv, 6000kr
Siden jeg tok Almennfag og har studiekompetanse

Jeg har ikke voksenrett, så må vel enten betale selv da, eller bli "henvist" av nav eller noe.
Veldig dumt at det ikke står noe om pris på dette rundt om, egentlig. Jeg har ikke råd til å plumpe ut med flere tusen nå heller, så da får det vel heller så være for en stund..

Siden jeg tok Almennfag og har studiekompetanse
Ser du la til mer etter jeg svarte. Jeg har helsefag vg1, barn og ungdom og påbygg som tidligere utdanning på vgs. Så.. Studiekompetansen er på plass her også. Gikk til og med 1,5 skoleår på høgskole, men klarte ikke gå videre. Om jeg hadde,ville jeg vært utdannet tannpleier til nå ><

God morgen.

Jeg hadde ingen forventing om å sove lenge, søndag er min dag, men 5.20 er tidlig likevel...

Til timer senere er det enda ikke tid for å lage frokost, og snuppa er på sin andre body for dagen etter at hun fant et litermål med en skvett saft fra i går.

Jeg kjenner at jeg gleder meg litt til hun begynner å sette pris på å se tom og Jerry med søsknene...

De er gjerne ikke så mye til hjelp når de lærer [emoji23] Men, prøver lære L de enkle tingene. Som.. Å koke nudler, varme pølser, skjære opp mat, steke kjøtt.. Sånne ting i alle fall. (jeg lager sjeldent mat, så blir veldig basic opplæring hos meg [emoji14] Samboer får ta seg av resten.)
Hun er heldigvis også interessert i å lære da. Nytter kanskje ikke så mye når de ikke har lyst.. [emoji14]
Joda klart det nytter, min var heller ikke så intereset men måtte lage middag en gang i uken med litt hjelp fra oss i starten fra han var 9 år

God morgen
For en kjip start på helgen, har blitt smittet av de hostende store og små på jobb.
Blir nok en rolig dag her tenker jeg

Hvor mange av dere her i skravletråden er i en termin eller barselgruppe??

Hva tenker dere om jeg sier "termin og barselgruppe konkurranse" ??
Teoretisk med.
Praktisk sett er de døde.

Kjør slik konk om du vil, men mine er nok ikke med. Det er vel et fåtall av gruppene som blir det?

Det var gøy i gamle dager. Bortsett fra alltid påstand om juks da forresten så det var ikke så veldig gøy forresten. Men da var det mer jevnt over liv i dem?

Mine var under pari da vi var gravide, falt i koma da vi fødte og døde før ungene var året. Sparket bittelitt liv i den ene, men vi snakker to tråder, ti innlegg liksom ;-)

Fb tok oss før vi var 12 uker og borte var livet :-(

Last edited:
God morgen.

Jeg hadde ingen forventing om å sove lenge, søndag er min dag, men 5.20 er tidlig likevel...

Til timer senere er det enda ikke tid for å lage frokost, og snuppa er på sin andre body for dagen etter at hun fant et litermål med en skvett saft fra i går.

Jeg kjenner at jeg gleder meg litt til hun begynner å sette pris på å se tom og Jerry med søsknene...
God morgen
Det var tidlig ja

Back
Topp