♫ Skravletråd februar ♫

Mjøsa er for langt unna til at jeg kjenner den, vestlending som jeg er, men... :-)
Haha, da kjenner du nok vind fra havet, da[emoji2] [emoji23]

Kaldt her og i dag. Eller bare -6 da. Men er så fryktelig kaldt når det blåser sånn.
Ja, tror det stort sett er kaldt i hele landet nå?[emoji4]vind gjør det fort mye surere

Denne snuppa her innledet med vannkopper før hun egentlig hadde termin (født 18 dager før termin eller noe sånn. Og vannkopper var to uker gammel) og fikk høy feber som viste seg å være fjerde barnesykdom et halvt år gammel

Det hørtes ikke bra ut. Bra det gikk bra! Håper hun holder seg frisk fremover

Falsk alarm. Ingen baby enda. 2uker til termin så kan skje når som helst! Min kom 9 dager før
Da er baby rett rundt hjørnet uansett[emoji16] [emoji173] Minsten kom 9 dager før termin han også, med KS da. Har ellers født på termindagen og dagen før termin.

Oi på termindatoen! Du er en av de sjeldne 4% det er jo litt stilig da.
Er det så sjeldent, altså? Fra vannet gikk og første riene kom gikk det 4 timer, så var hu ute. Men hadde full åpning allerede etter 2 timer fra første rie. Så gikk fort. Hadde ca 90 rier til full åpning, 25 sekunder mellem riene, så var nesten ingen pause. Var intenst. Første fødsel varte 36 timer. Så er forskjell fra fødsel til fødsel. Hvor lenge varte din?

Det hørtes ikke bra ut. Bra det gikk bra! Håper hun holder seg frisk fremover
Vannkoppene ble grunnet mangel på immunforsvar (det har man igrunnen ikke før man er tre mnd nemlig. Men til en viss grad beskyttet via amming, hjalp bare ikke her) infisert, superinfeksjon, intravenøs antibiotika så et par dager på isolat på barneavdelingen. Men det gikk bra. Enkelte arr, og kommer til å få dem igjen (immunforsvaret hun ikke hadde har derfor heller ingen minne/dannet antistoffer mot det) vannkopper er jo ikke farlig i seg selv, heldigvis.

Fjerde barnesykdom er helt ufarlig. Bare litt skremmende når ungen har 40 i feber uten at du ser noen synlig grunn. (så da var vi på legevakta)

Bahh, da skal jeg kjøre galaxy i vinterferien. Som om jeg ikke har stor nok bil å.rygge inn hos mine foreldre til vanlig.

Vi har en s max, men den har fått vannlekkasje fant vi ut i går så den må på verksted
Jeg hadde time til service og EU kontroll neste uke men vannlekkasje tar gjerne 4 dager så da skulle jeg få låne bil og de hadde ikke en sånn stor en neste uke. Og jeg trenger plass til tre unger i baksetet i bilstoler det et derfor jeg har s max. Så da blir det galaxy uka etterpå. Og service, EU kontroll og fikse vannlekkasje i vinterferien. Vi skal ikke bort, men ungene er hjemme og jeg trenger å kunne få dem med meg.

Håper det ikke blir ille dyrt, men billig er det neppe...

Krysser fingre for at det ikke blir ille dyrt![emoji849] sånt er kjedelig altså!

Er det så sjeldent, altså? Fra vannet gikk og første riene kom gikk det 4 timer, så var hu ute. Men hadde full åpning allerede etter 2 timer fra første rie. Så gikk fort. Hadde ca 90 rier til full åpning, 25 sekunder mellem riene, så var nesten ingen pause. Var intenst. Første fødsel varte 36 timer. Så er forskjell fra fødsel til fødsel. Hvor lenge varte din?

Oi det var en rask fødsel! Fra første rie til han var ute tok det 6 timer. Føler meg litt heldig.. hadde en fin opplevelse. Ja Leste et sted at det er såpass sjelden. :)

Back
Topp