♡ Skravletråd JUNI ♡

Hatt en prat på senga med mannen, derav lite skravle med dere.

Enkelt å bli enige om
Mellomste seks år. Vi synes hun er for ung for hull i ørene og vil vente.
Eldste. Faktisk så stor at en mobil trolig kjøpes inn i helga (da får mannen 20% ved bruk av Mastercard på power. Som vel er expert sitt nye navn?)
Yngste får prøve de gamle bilstolene vi har. En besafe som utfra alder ikke skal brukes mer enn 1-2 år fra nå, eller maxway som kan brukes lenger, det nyeste av dem muligens helt til hun skal over i beltestol (her i huset eller bilen sitter man bakover til man får beltestol ca seks år gammel) , men trolig tar vi besafe først et år eller to pga at vi mener å huske det har bedre sovestilling. Maxway fikk de andre når de hadde sluttet å sove i bilen, mer eller mindre.

Og den litt tyngre å svelge. Ferien. Blir hunderfossen i år igjen. Det er vel da muligens fjerde sommer på rad. Minimum tredje. At jeg lever gjennom ferien med tanken på "men neste år...."

Vi var "to uker hos svigers og en tur i hunderfossen" når jeg. Se gravid med bekkenløsning. Og når vi hadde et halvt år gammelt barn. Pga omstendigheter blir det sånn i år også. Helheten i at mannen synes yngste er for lita og trolig slitsom i dyreparken. At hunden syter og er slitsom når vi drar fra henne (og kanskje ikke lever neste sommer) og at vi egentlig bare har to uker så det blir lite tid.

Jeg forklarte litt om hvorhen det føles for meg (som er introvert) å bo på folk i to uker. Selv om jeg liker folka og å være sammen med dem. Men at pustehullene jeg finner meg hjemme forsvinner. At jeg blir sliten. Og så kommer hjem. Og skal på jobb
Og det er ikke engang det som skremmer meg, men vissheten om at svigermor kommer hit og jeg vet ikke når og hvor lenge, i august.

Skjønner godt hvordan du har det og hvordan du tenker i forhold til ferie[emoji20]
Trist dere ikke får det til på en annen måte i år....jeg takler heller ikke bo oppå noen på den måten[emoji849] jeg trenger pusterom og ro, helst i kjente omgivelser[emoji4]

Jøss som dere har skravla de par siste timene da:D syns ikke det var så lenge siden jeg var innom, men hoppa nettopp over 900 innlegg. Noen som sikter mot 25.000 ? [emoji14]

Full fart igår[emoji1] jeg jobber meg nå igjennom 800 innlegg[emoji23]

Ble sol gitt. Kjoler på [emoji274] På vei til byen. Først ærend for svigerfar. Så kvadrat for meg og barna :)
e1449efd9c8ba71ce0d66f68ddbea73e.jpg

Vi sendte frøkna i bhg, storebror får en kompis på besøk.

Jeg skal grave ferdig blomsterbedet før plantene som skal dit dør, så nå MÅ det gjøres.

Samboer har litt ting han må ordne. Da har frøkna det bedre i bhg, ellers går hun på veggen her hjemme...

Blir 6 uker ferie fra fredag da [emoji6]
Og hun hadde fri i går og skal ha fri i morgen

En pincher. Tidligere kjent som mellompincher eller tysk pincher. Større slektning av den mer kjente dvergpincheren

Rasestandard angir forventet levetid på 12-14 år. Hun lever sånnsett på overtid. Men det var ingenting som tilsa at hun skulle dø med det første sist hun var hos veterinær. Det har vært noen heftige runder med infeksjoner som hun heldigvis har stått over etter god hjelp av vet. Men vi er ganske enige om at en slik stor runde til går ikke. Det er ikke verd å bruke mange tusen kroner på en sånn behandling igjen. Sist tok det flere uker før vi visste om det ville gå bra. Den påkjenningen er det ikke verd å sende henne gjennom igjen, hun er gammel og kroppen klarer ikke stort mer. Det har vært rett å redde henne før, helt rett å ta akutt fjerning av livmor da det ble livmorbetennelse og under litt tvil rett den lange runde med intravenøs næring og medisiner og veeeeentetid for å se om hun sto over og begynte å spise igjen da hun fikk bestemmelse på skjoldbruskkjertelen, men en sånn til har hun ikke godt av rett og slett. Så vi håper hun holder seg frisk. Lenge.

Jeg klarer på ingen måte se frem til "sommeren når hun ikke lever mer", så en grundig prat til med mannen må til. Jeg må ha noe å se frem til
Men "neste sommer" føles som et luftslott dersom hun fortsatt lever.

En "svigers og hunderfossen" var rett
Gravid med bekkenløsning.

Den andre var tvilsom
En halvt år gammel baby, tilnærmet fullammet. Lett å reise med.

Den tredje. Halvannet år gammel jente. 14 år gammel hund. Kort ferie og begrenset budsjett pga overgang fra arbeidsledighet og ulønnet permisjon. Den kan forsvares denne sommeren også. Men under tvil.

En ting er at jeg kan venne meg til det.... Ungene er vant til det. Men de liker det.
Mannen venner seg til det, han skal ikke det!
Og svigermor venner seg til det og forventer det.

Og helt alvorlige

Vi skal til dyreparken
Vi skal til Legoland.
Vi skal på sydenferie også.

Jeg innser... Når vi ikke har hund lenger.

Det blir meg og eldste til Bornholm med korpset om et år, mannen og jentene hjemme. Ferie et par uker senere (sfo er stengt i juli så vi kan ikke ta ferie fra st.hans, da har ikke mellomste som nettopp er ferdig med første klasse noe sted å være se siste ukene i juli. Eldste må klare seg alene hjemme i august for da er han for gammel for sfo, men søstra er yngre.)

Men svigermor skal ikke få tro at for all evig fremtid er min ferie å være hos henne.

Jeg er glad i henne og vil treffe henne og vil at ungene skal få et godt forhold.

Men jeg skal noe mer i feriene også.
Det er søte hunder da [emoji173] håper hun får det godt og slipper mer sykdom noen år til :)

Skjønner at du vil noe mer med ferien ja. Og det må jo svigermor og skjønne, om hun er et noenlunde fornuftig menneske:)

Back
Topp