♡ Skravletråd JUNI ♡

Mao absolutt en bok han kan like å lese. En SERIE han kan like å lese faktisk. GULL! Dette skal jeg få ham inn på.
Ja, vi digger bøkene :) er nok kjempegreit for den utålmodige f.eks..

Det gjør mi også når jeg spurte om hvor sokkene hennes har blitt av....

Ordene blir det flere og flere av, og det er en spennende tid nå. Jeg leste i går at sånn i snitt kan en unge på 18 mnd ca 50 ord, og når den er to år er det sånn 2-300! Det skal skje noe fantastisk med språket hennes nå utover høsten! Det er alltid like gøy å følge med på
Ja det er spennende det der. Mi har rundt 20 ord nå, 16 måneder. Alltid vært veldig skravlete med lyder osv. Men ikke tydelige ord da selvsagt. Men hest og pus er nesten helt riktig.

Ja det er spennende det der. Mi har rundt 20 ord nå, 16 måneder. Alltid vært veldig skravlete med lyder osv. Men ikke tydelige ord da selvsagt. Men hest og pus er nesten helt riktig.
Lenge siden jeg har talt.

Prøvde telle nå og kommer egentlig bare på ca 20 ord
Som altså er såpass klare at vi skjønner dem. Mulig jeg har glemt noen (fem kom jeg på nå etter at jeg først skrev 15)

18 mnd om 10 dager.

Det gjør mi også når jeg spurte om hvor sokkene hennes har blitt av....

Ordene blir det flere og flere av, og det er en spennende tid nå. Jeg leste i går at sånn i snitt kan en unge på 18 mnd ca 50 ord, og når den er to år er det sånn 2-300! Det skal skje noe fantastisk med språket hennes nå utover høsten! Det er alltid like gøy å følge med på
Så spennende :D Gleder meg jeg og :D

Lenge siden jeg har talt.

Prøvde telle nå og kommer egentlig bare på ca 20 ord
Som altså er såpass klare at vi skjønner dem. Mulig jeg har glemt noen (fem kom jeg på nå etter at jeg først skrev 15)

18 mnd om 10 dager.
Men er hun tydelig? For mi babler såppass at det er bare meg og pappan som skjønner særlig.

Guttungen leser denne nå

Skal til på kapittel 2b etter at man etter kapittel 2 hadde 1b, det man glemte i kapittel 1 ;-)
c9b136977c035890528d60a11918b81c.jpg
724366660db985ea04e55083d875d14f.jpg

Nå sovna junior foran tven. Hun har aldri sovnet selv. Stakars liten [emoji173] Flyttet hun til senga.

Njaa. Begrenset hvor fort 5 timer på tog kan gå [emoji28]
Så bra! Godt med helg! :)
Men klokka er over 11

Jeg kan skravle med deg til ett, så skal jeg hente ungene mine og dra på biblioteket

Så det aner meg at siden klokka er over 11 burde lillemor sove snart...

Så spennende :D Gleder meg jeg og :D
Min eldste var muligens noe over snittet. Da vi skulle på toårskontrakt skulle vi fylle ut et skjema over hvilke ord han kunne. Krysset av på alle (så godt som alle med mellomste også) og skulle skrive opp de tre lengste setningrne dersom han hadde begynt å sette sammen ord

Når det blir jul skal jeg til bestemor og da kommer nissen med pakker!

Det sa han et par mnd før han ble to.

Tipp topp.

Skjønner hvorfor de er på topp på sommerles både i fjor og i år...
Er de? Kult! :)
Ja, absolutt å anbefale å lese med barna. Passer de fleste.
Eneste er fantasifulle barn som sliter med fiksjon vs virkelighet det kan være vanskelig for..
Har en i min nærkrets. Altså.. Bl.a så maler ene en katt gul og kaster den utfor huset.. Sånn at den får vinger og blir en "kattnari" (kanarifugl-katt liksom). Og barnet der er truende til å faktisk finne på sånne ting, så.. Best å ikke gi ideer..

Back
Topp