♡ IKM Uke 31 ♡

Sniker litt, siden egget kan slippes 12-24-48 timer etter peak så er det jo absolutt et poeng. Og selv om du har null slim på utsiden, kan det fortsatt være grei nok mengde innvendig.

Sier ikke at dere trenger å gjøre det denne PPen, fordi dere har det absolutt godt nok dekket fra før!

Vi ble gravide med begge barna våre ved å legge inn aksjer kun én gang samme kveld/natt egget mest sannsynlig slapp. Kjente det med EL-smerter begge gangene, for da får jeg ikke til å sove rett og slett :playful:
Takk for flere synspunkt, det hjelper når man er usikker selv! :smiley-angelic003Ja det er sikkert ikke dumt å legge inn aksjer 1 dpo også, siste innspurt før IVF, makse det helt ut liksom :hilarious:Nå har jeg sagt til biffen at det er siste arbeidsøkt ikveld da, men…., det kan jo være jeg klarer å lure han imorgen :angelic:

Last edited:
@Gakkepus @MammaenTilO : etter dagens aksjelegging så spurte hubby om når jeg har eggløsning, så jeg sa at mest sannsynlig er EL idag men forklarte han dette som dere sa med 12-24-36-48 timer og at egget kan «leve» i kanskje 12 timer også, og at mange gir seg på prøvingen for raskt. Han sa egentlig «uoppfordret» da at vi burde prøve imorgen også, så det var jo greit at «han kom på det forslaget selv» :hilarious: Så tusen takk for tips og innspill :signs001:Heartred

Siste innspurt :signs003

Se der ja! Skader ikke å legge inn ekstra aksjer og spesielt hvis egget slapp på kvelden igår. Jeg kjenner at det skjer noe nå på morgenkvisten, så tenker at aksjelegging ikveld er nødvendig men imorgen får bli valgfritt for biffen :hilarious:

Men da passer vel denne gamle klassikeren som dagens låt for oss begge da? :smiley-bounce012

«My loneliness is killin' me (And I)
I must confess, I still believe (Still believe)
When I'm not with you, I lose my mind
Give me a sign
Hit me, baby, one more time»

:singing:

Vis vedlegget 465401
Hahah dævver :hilarious: Denne var fin!

@Gakkepus @MammaenTilO : etter dagens aksjelegging så spurte hubby om når jeg har eggløsning, så jeg sa at mest sannsynlig er EL idag men forklarte han dette som dere sa med 12-24-36-48 timer og at egget kan «leve» i kanskje 12 timer også, og at mange gir seg på prøvingen for raskt. Han sa egentlig «uoppfordret» da at vi burde prøve imorgen også, så det var jo greit at «han kom på det forslaget selv» :hilarious: Så tusen takk for tips og innspill :signs001:Heartred

Hurra! Fint at mannen er så engasjert og med på prosjektet!

Det er verdt et forsøk! Lykke til! :hello2

Perfekt at han kom til den konklusjonen selv uten noe som helst påvirkning fra deg :hilarious: Det hadde vært SÅ gøy om det klaffet for dere denne siste runden før IVF:love017 Det skal i hvert fall ikke stå på innsatsen deres!

Hurra! Fint at mannen er så engasjert og med på prosjektet!

Det er verdt et forsøk! Lykke til! :hello2
Ja han var et godt valg for 13 år siden :hug003 Angrer ikke på det selv om jeg iblant har hatt lyst til å knø han :gen045 Tusen takk for lykkeønsker! :smiley-angelic003:Heartred

Perfekt at han kom til den konklusjonen selv uten noe som helst påvirkning fra deg :hilarious: Det hadde vært SÅ gøy om det klaffet for dere denne siste runden før IVF:love017 Det skal i hvert fall ikke stå på innsatsen deres!

Yes! Akkurat, det passet ypperlig at han foreslo det :angel4 Ja det er jo par som blir gravide på siste runde før IVF så det er ikke umulig! Vi krysser fingrer og tær! :smiley-angelic001 Så er det bare 10-12 dager igjen til svaret foreligger :nailbiting:

Juhu enda mer tempstigning. Så lettelse å se at egget har sluppet

Vedlegg

• Screenshot_20250722_064019_FF App.jpg
    Screenshot_20250722_064019_FF App.jpg
    296,9 KB · Visninger: 30
Juhu enda mer tempstigning. Så lettelse å se at egget har sluppet
Hurra - skikkelig digg å se fin og bratt økning! :woot: Jeg syntes det virket som så mye styr med temping at det skulle jeg iallefall ikke begynne med, men er så glad for at jeg fikk hjelp her inne til å forstå hvor greit det er å følge med på temp når man Trying To Conceive :Heartred Min temp økning har ikke kommet enda, har som regel cover line på 36.10, men skal bevare roen og se om tempen øker imorgen. Mulig endring i vær/omgivelsestemp og det å sove med kun sengetøy og mannen som har vifte på full guffe har noe innvirkning også. Blir dyne ikveld :happy:

IMG_4663.jpeg

Hurra - skikkelig digg å se fin og bratt økning! :woot: Jeg syntes det virket som så mye styr med temping at det skulle jeg iallefall ikke begynne med, men er så glad for at jeg fikk hjelp her inne til å forstå hvor greit det er å følge med på temp når man Trying To Conceive :Heartred Min temp økning har ikke kommet enda, har som regel cover line på 36.10, men skal bevare roen og se om tempen øker imorgen. Mulig endring i vær/omgivelsestemp og det å sove med kun sengetøy og mannen som har vifte på full guffe har noe innvirkning også. Blir dyne ikveld :happy:

Vis vedlegget 465455
Pleier du å såpass tempstigning før peak?

Pleier du å såpass tempstigning før peak?
Nei, det var en natt jeg frøs skikkelig fordi gubben skulle være snill og kjøle meg ned så satt på viften på full guffe rett mot meg (et av de mindre «knø-moments» :gen045) men så orket jeg ikke å stå opp og fikse det så bare frøs i halvsøvne :coldfeet:

Så bør egentlig ta vekk den målingen sånn at grafen ser slik ut, dvs ingen reell temp økning for nå.
IMG_4666.jpeg

Har normalt sett cover line på ca 36.10, her tegnet inn på frihånd bare for å illustrere:
IMG_4666.jpeg

Last edited:
Jippi - neste uke er vår gruppes uke, ikke lenge før det braker løs her inne i IKM uke 31! :hello2

Jeg antar jeg er 1dpo idag (jeg er sistemann på ikm dato i gruppen) så da er alle over i dpo land, hurra!:dance011

Hvordan går det med dere andre?
Gleder meg til spenningen av å følge med på alles tester. Tenk at jeg får muligheten til det to ganger på en pp hehe

Heia! Har lagt deg til listen, velkommen så mye :smiley-angelic003 Ja det ikke er lett å få til temping på ferie og reise, men grafen ser jo relativt bra ut selv om? Du kan eventuelt ta vekk/be ff om å ikke ta med målingspunkt på CD 16, den ser jo ut til å være ganske «off». Jeg frøs skikkelig en natt fordi mannen hadde satt viften RETT på meg, stakkars han skulle bare være snill og kjøle meg i varmen, men jeg ble dritkald og fikk skikkelig drop i temp på morgenen :hilarious: Ble heldigvis ikke syk så da er all good :happy:

Ja du skal begynne med IVF i september? Jeg skal i august, så dette er min siste PP. Som du sier ikke mye håp, men vi også gjør alt vi kan, for da kan vi iallefall si at vi prøvde alt vi kunne. Da trenger vi ikke å tenke på «hva hvis vi..» Men, helt enig med deg, det er alltid et håp.! Og det er folk som blir preggers rett på tampen av IVF! :smiley-angelic001
Denne grafen er all over the place, etter temperaturen i dag tok ff vekk krysset :happy090
Så då måtte den høge temperaturen vekk! Er 99 % sikker på at eg har hatt eggløsning då, og det ser eg jo på tempen med. Har vanligvis ikkje så dramatisk temperaturstigning etter eggløsning, så med alle svingningane denne månaden blir nok appen ekstra forvirra.

Ja, det er noko med det, å føle at ein har gjort det ein kunne. Vi har prøvd «alt,»så no testar vi teorien om å bli gravid rett før ivf :p

Denne grafen er all over the place, etter temperaturen i dag tok ff vekk krysset :happy090
Så då måtte den høge temperaturen vekk! Er 99 % sikker på at eg har hatt eggløsning då, og det ser eg jo på tempen med. Har vanligvis ikkje så dramatisk temperaturstigning etter eggløsning, så med alle svingningane denne månaden blir nok appen ekstra forvirra.

Ja, det er noko med det, å føle at ein har gjort det ein kunne. Vi har prøvd «alt,»så no testar vi teorien om å bli gravid rett før ivf :p
Ja men det er sikkert riktig å ta den vekk, i forskning gjør man også det, tar vekk målinger som er litt «på tryne» typisk topp og bunnpunkter ;) Jeg tok vekk mitt altfor lave bunnpunkt også, ble tullete å ha det med. Synes grafen ser fin ut etter eggløsning ja med stigende temp men ja ikke så høy stigning, det har heller ikke jeg så har lurt på om jeg har lavt progesteron men skal høre med legen om å ta en blodprøve for å sjekke nå på fredag, men det står at mellom 0,2-0,5 grader stigning er normalt så trenger jo ikke å være noe «galt» der :happy:

Haha, tenk hvis både meg og deg fikk rett på den teorien da! :woot: Kjøpt medisiner/hormoner for 12 k og så står vi der med to streker på pinnen :hilarious:

Ja men det er sikkert riktig å ta den vekk, i forskning gjør man også det, tar vekk målinger som er litt «på tryne» typisk topp og bunnpunkter ;) Jeg tok vekk mitt altfor lave bunnpunkt også, ble tullete å ha det med. Synes grafen ser fin ut etter eggløsning ja med stigende temp men ja ikke så høy stigning, det har heller ikke jeg så har lurt på om jeg har lavt progesteron men skal høre med legen om å ta en blodprøve for å sjekke nå på fredag, men det står at mellom 0,2-0,5 grader stigning er normalt så trenger jo ikke å være noe «galt» der :happy:

Haha, tenk hvis både meg og deg fikk rett på den teorien da! :woot: Kjøpt medisiner/hormoner for 12 k og så står vi der med to streker på pinnen :hilarious:
Har lurt på noko av det same med progesteronet, men alt virkar normalt i følge både gynekolog og fastlege. Har slått meg til ro med det.

Det hadde vore så typisk, haha! Uff, vi har ikkje kjøpt enda, har gjort ein veldig konservativ utregning for det eg har fått resept på og trur mine kom på rundt 8k, men det er mulig eg huskar feil :think005 Beste er jo om det blir barn av det, så får ein prøve å ikkje tenke så mykje på (dei sure) pengane ein har brukt :whacky011

Back
Topp