♡ IKM UKE 30 ♡

Dette er sånt jeg sitter og prater med ChatGPT om hver pp:laughing002 Det gir litt perspektiv på hvor lang tid og hvor mye implantasjon kan variere. Kanskje det gir litt håp til dere som tester tidlig og får negativt resultat:Heartred

Eksempel på typisk forløp:
0 DPOEggløsning og befruktning
6–8 DPOImplantasjon begynner (evt. smerter, spotting)
8–10 DPOhCG starter å produseres
10 DPOFørste mulige positive test med veldig sensitiv test
12–14 DPOMer pålitelige tester, inkl. vanlige
14–15 DPOMange får positiv digital test
16 DPO+Uteblitt menstruasjon – høy sannsynlighet for positiv test

Faser av implantasjon og varighet:
1. Apposisjon6–7 DPO: Timer til 1 døgn: Blastocysten nærmer seg livmorslimhinnen og legger seg mot epitelet. Dette er en løs, ikke-fast kontakt.
2. Adhesjon7–8 DPO: Ca. 1 døgn: Blastocysten fester seg mer permanent til endometriet via molekylære bindinger. Dette gir starten på en immunologisk og cellulær kommunikasjon.
3. Invasjon (penetrasjon)7–10 DPO (kan gå til 12): 1–3 døgn: Trofoblastcellene (ytre cellelag på blastocysten) graver seg inn i livmorslimhinnen. Dette muliggjør blodtilførsel og starter hCG-produksjonen.

Jeg har ikke testet noe mer enn den på søndag (10 dpo) :hilarious: Det knuste meg bare.. Men både i går og i dag har jeg kjent mer og mer på kroppen og energien at hormonene og alt faller. Så med kramper i dag gidder jeg ikke teste mer heller:shy: Jeg havner nok i uke 34, muligens at det tipper over i 35:happy: Bare hyggelig å havne sammen igjen, dette har vært en veldig flott gruppe!:Heartred Håper selvfølgelig fortsatt på at så få som mulig følger med videre til ny pp:Heartred Masse tid igjen til mirakler!:smiley-angelic001:love017
Åja! Tenkte du kanskje hadde testet, men ser den, vi kan holde litt håp enda da, mirakler skjer. Selv om jeg og kjenner på akkurat det samme som du sier; energi, hormoner og alt bare daler :arghh: Ja blir nok ikm 34 her, har alltid ønsker meg Mai-barn av en eller annen grunn, så hadde vært gøy med det da :hilarious::Heartred

Dette er sånt jeg sitter og prater med ChatGPT om hver pp:laughing002 Det gir litt perspektiv på hvor lang tid og hvor mye implantasjon kan variere. Kanskje det gir litt håp til dere som tester tidlig og får negativt resultat:Heartred

Eksempel på typisk forløp:
0 DPOEggløsning og befruktning
6–8 DPOImplantasjon begynner (evt. smerter, spotting)
8–10 DPOhCG starter å produseres
10 DPOFørste mulige positive test med veldig sensitiv test
12–14 DPOMer pålitelige tester, inkl. vanlige
14–15 DPOMange får positiv digital test
16 DPO+Uteblitt menstruasjon – høy sannsynlighet for positiv test

Faser av implantasjon og varighet:
1. Apposisjon6–7 DPO: Timer til 1 døgn: Blastocysten nærmer seg livmorslimhinnen og legger seg mot epitelet. Dette er en løs, ikke-fast kontakt.
2. Adhesjon7–8 DPO: Ca. 1 døgn: Blastocysten fester seg mer permanent til endometriet via molekylære bindinger. Dette gir starten på en immunologisk og cellulær kommunikasjon.
3. Invasjon (penetrasjon)7–10 DPO (kan gå til 12): 1–3 døgn: Trofoblastcellene (ytre cellelag på blastocysten) graver seg inn i livmorslimhinnen. Dette muliggjør blodtilførsel og starter hCG-produksjonen.
Akkurat slik jeg sitter :hilarious::hilarious::hilarious:

Da fikk jeg endelig svar føler jeg og kan stoppe å ta progesteron og vente på tr :banghead:
IMG_7276.jpeg
IMG_7277.jpeg

Åja! Tenkte du kanskje hadde testet, men ser den, vi kan holde litt håp enda da, mirakler skjer. Selv om jeg og kjenner på akkurat det samme som du sier; energi, hormoner og alt bare daler :arghh: Ja blir nok ikm 34 her, har alltid ønsker meg Mai-barn av en eller annen grunn, så hadde vært gøy med det da :hilarious::Heartred
Jeg har alltid med meg en smule håp frem til tr faktisk starter, det har jeg for alle her inne uansett hvor mørkt det ser ut :Heartred:love017 Kanskje det er en mening med at det ikke har klaffet for deg hittil?:hilarious: Venter på mai termin:hilarious::smiley-angelic001

Nei er 11dpo, så håper hun venter bittelitt, men har alle symptomene på det. Sur, irritabel, kort lunte, litt vondt i magen, kvalm, ømme pupper, ryggvondt, kroppsverk, slapp osv. Når jeg får HCG pleier jeg å bli superform :hilarious: Så er 100% sikker på at det ikke gikk denne gangen :shifty:
Uff, så kjipt. Syns virkelig det er din tur neste pp!

Jeg har alltid med meg en smule håp frem til tr faktisk starter, det har jeg for alle her inne uansett hvor mørkt det ser ut :Heartred:love017 Kanskje det er en mening med at det ikke har klaffet for deg hittil?:hilarious: Venter på mai termin:hilarious::smiley-angelic001
Ja, syns man skal kunne håpe hele veien ut, skjer jo støtt og stadig at noen får en overraskelse :hilarious: Ja, nå håper jeg virkelig det ikke tar så mye lenger, til ingen av oss :Heartpink

Uff, så slitsomt :arghh: Føler med deg:Heartred Blir det noe progesteronstøtte neste pp?
Takk for medfølelsen skulle ønske vi var foruten smertene :Heartpink

Jeg kjenner at jeg er litt i villede ifht. Diverse hormonstøtte. Legen virker ikke som kan så mye på dette området, og jeg burde vel fått tatt flere tester tidlig i syklusen, men nå blir jo det denne uken og legen er på ferie utti august.. mulig jeg bare bestiller meg time og får en vikarlege så jeg kan få kommet videre i denne prosessen :arghh: Hva gjør dere?

Off, lite aktivitet fra meg her inne. Fullt program hele helgen og da TR kom gikk luften ut av ballongen:dead: Nå teller jeg dager og timer til neste el, og en ny nervepirrende periode i dpo-land:hilarious:
Ååå men all forståelse, faderå! Men som du sier, når man først er over i ny syklus så starter man ofte med friskt pågangsmot :Heartpink :joyful:

Er det noen her inne som betaler for premom appen? Er det verdt det? Tror egentlig ikke den kan fortelle meg noe jeg ikke allerede vet, men derfor jeg spør. Syns den er rettet veldig mot kvinner som er nye i gamet og ikke kan noe særlig om EL og fertilt vindu osv osv.

Symptomjegeren fortsetter: det murrer mye, og jeg føler kanskje at det strekker, på en måte? Men veldig lite idag, 9-10dpo. Utfloden er veldig vannete, kanskje litt sticky, ikke lotion. Jeg skulle drikke eplejus til frokost i går, og den smakte spy. Mannen syns den luktet helt normalt. Ketsjuppen til guttungen lukter så forferdelig!! Jeg liker jo ikkje ketsjup, og takler ikke lukten normalt heller. Jeg fiser fortsatt ekstremt mye, det syns jo guttungen er kjempeartig. "Mamma pompa! Mamma pompa kjempemasse!"

Tester igjen i morgen! Jeg har to tester igjen i toalettmappa.

Takk for medfølelsen skulle ønske vi var foruten smertene :Heartpink

Jeg kjenner at jeg er litt i villede ifht. Diverse hormonstøtte. Legen virker ikke som kan så mye på dette området, og jeg burde vel fått tatt flere tester tidlig i syklusen, men nå blir jo det denne uken og legen er på ferie utti august.. mulig jeg bare bestiller meg time og får en vikarlege så jeg kan få kommet videre i denne prosessen :arghh: Hva gjør dere?
Er det kanskje en kvinnelig vikarlege du kunne gått til? Vet ikke om de har mer peiling, men jeg syns de burde det :laughing002 Siden legen din uansett ikke kan så mye om det syns jeg ikke det er verdt å vente på. En hel pp til kan føles ufattelig lenge:dead:

Back
Topp