♡ IKM uke 28 ♡

Er du sikker? Streken var jo så fin

Mindre strek idag. Jeg har opplevd mange kjemiske, og vet at i mine friske svangerskap så har jeg hurtig og høy hCG-stigning:Heartred I mine friske svangerskap ser testene mine sånn her ut 13dpo:
Screenshot_20250707_134655_Gallery.jpg
Screenshot_20250707_134651_Gallery.jpg

@Ine81 - 43 - B2 - PP1 (etter MA 9/6) - EL ? - IKM 7. juli
@ElskerJesus♡ - 36år - B5 - PP2 - EL 25.06 - IKM - 07.07
@ønskebarn<3 34 b3 pp 3 el ? Ikm 8 juli
@Eplejuice - 35 - B2 - PP8 - EL 24/25.06 - IKM 09.07

Hvordan går det med dere?❤️

9 DPO
Skjønner ingen verdens ting.. Tok hcg blodprøve hos legen igår morrest som jeg fikk svar på igår kveld: «Under 2, du er ikke gravid og egget har ikke festet seg denne syklusen, beklager.» Merkelig å si når man uansett kun er 8 dpo, men ok.. Det jeg ikke forstår er hvorfor jeg har positive og økende tester, og idag hadde jeg positiv vanlig test i tillegg. Pluss at testene er helt on track strekmessig hvis jeg sammenligner med forrige graviditet. Hva tenker dere?

Øverst: 7 dpo
To i midten: 8 dpo, morgen og 2. urin
To nederste: 9 dpo, tidlig og vanlig test

Vedlegg

• IMG_6815.jpeg
    IMG_6815.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 90
CD28/14DPO:
Testene er svakere igjen, og jeg går bare å venter på blødning. Er oppblåst, fiser og fiser og har småmurringer i mage og ryggen. Da ble det en kjemisk igjen:confused: Håper spiren sitter i neste PP:smiley-angelic001
Screenshot_20250709_102429_FF App.jpg

20250709_094646.jpg

20250709_094739.jpg

Første gruppen jeg ser med suksessrate på gravidtetsresultater!! Gratulerer alle sammen. Håper resterende som er igjen også får positiv g test. ❤️
Enig, veldig mange som har blitt gravide her :DGratulerer alle sammen! :love7
Selv venter jeg med å teste til 12 DPO da jeg syntes det er så tungt med blenda tester og heller ikke har lyst å myse etter streker og innbille meg at jeg ser noe. Blir bare så skuffa når det da viser seg å ikke være noe. Liker godt å være i sånn 2-8 DPO, da kan jeg endelig slappe av litt etter aksjeleggingen, men etter det syntes jeg alt blir så nervepirrende, og må også holde meg i skinnet for å ikke teste også :nailbiting:

Enig, veldig mange som har blitt gravide her :DGratulerer alle sammen! :love7
Selv venter jeg med å teste til 12 DPO da jeg syntes det er så tungt med blenda tester og heller ikke har lyst å myse etter streker og innbille meg at jeg ser noe. Blir bare så skuffa når det da viser seg å ikke være noe. Liker godt å være i sånn 2-8 DPO, da kan jeg endelig slappe av litt etter aksjeleggingen, men etter det syntes jeg alt blir så nervepirrende, og må også holde meg i skinnet for å ikke teste også :nailbiting:
Når er du dpo 12, da? Du er mega flink som holder deg :happy: Har du noen symptomer?

Når er du dpo 12, da? Du er mega flink som holder deg :happy: Har du noen symptomer?
Er 12 DPO på fredag (muligens torsdag eller lørdag).
Tja har hatt litt halsbrann hver eneste dag siden 4 DPO. Hadde voldsomme halsbrann-plager i forrige svangerskap og har hatt det litt enkelte dager i etterkant av fødselen også så er sikkert bare blitt mer sensitiv for dette enn jeg var før. Leste at progesteron får lukkemuskelen til å slappe av så er vel ikke usannsynlig å få det som et vanlig PMS-symptom. Så hatt et par dager hvor jeg har vært en del kvalm, noe jeg relaterer til halsbrannen. Var en dag jeg bare måtte gå av bussen et stopp tidligere fordi jeg var så kvalm. Får jo litt ekstra forhåpninger da, men er jo helt usannsynlig å få det pga graviditet så tidlig som 4 og 5 DPO uansett. Kan også få litt kvalme som PMS-symptom. Den gangen jeg faktisk ble gravid hadde jeg ingen symptomer jeg la merke til.

Er 12 DPO på fredag (muligens torsdag eller lørdag).
Tja har hatt litt halsbrann hver eneste dag siden 4 DPO. Hadde voldsomme halsbrann-plager i forrige svangerskap og har hatt det litt enkelte dager i etterkant av fødselen også så er sikkert bare blitt mer sensitiv for dette enn jeg var før. Leste at progesteron får lukkemuskelen til å slappe av så er vel ikke usannsynlig å få det som et vanlig PMS-symptom. Så hatt et par dager hvor jeg har vært en del kvalm, noe jeg relaterer til halsbrannen. Var en dag jeg bare måtte gå av bussen et stopp tidligere fordi jeg var så kvalm. Får jo litt ekstra forhåpninger da, men er jo helt usannsynlig å få det pga graviditet så tidlig som 4 og 5 DPO uansett. Kan også få litt kvalme som PMS-symptom. Den gangen jeg faktisk ble gravid hadde jeg ingen symptomer jeg la merke til.
Halsbrann er vel et kjent symptom for graviditet? Er jo ikke lett å vite hva som er baby og hva som er mensen uansett. Jeg har et par symptomer som kan stikke seg ut. Ellers er mye likt hverandre. Snart test for deg, da! Blir jo kjempe spennende :hello2

Her har jeg vært på shopping i dag, kjøpt inn grapefrukt ekstrakt og salvie te, tenker å prøve alle triksene i boka neste PP. Noen erfaringer eller tips jeg burde ta med meg ?
Mistenker jeg har litt lite EL slim og har kun 10 dagers lutealfase. Skal også jobbe med å kutte ut / ned på sukker inntak, er alt for glad i gode saker.
Har nå tydelig sagt ifra til samboer om at han må prøve å kutte på snus og ta en liten sperm test.
:happy090

Her har jeg vært på shopping i dag, kjøpt inn grapefrukt ekstrakt og salvie te, tenker å prøve alle triksene i boka neste PP. Noen erfaringer eller tips jeg burde ta med meg ?
Mistenker jeg har litt lite EL slim og har kun 10 dagers lutealfase. Skal også jobbe med å kutte ut / ned på sukker inntak, er alt for glad i gode saker.
Har nå tydelig sagt ifra til samboer om at han må prøve å kutte på snus og ta en liten sperm test.
:happy090
Få gubben til å ta sink og vitamin E også. :)

For din del, så kan det jo være litt lavt progesteron også? Du kan prøve B6 og wild yam, f.eks. (B6 kan du ta allerede nå, og bør vel helst gå på det en stund for å merke effekt.. men wildyam kan du ta etter eggløsning og frem til positiv test eller mens)

Ellers, mtp salvie; det smaker høgg, ville hatt mindre vann og latt det trekke lenge heller, så kan du shotte det :dead: evt prøv med litt honning i.
Og begynn tidlig nok, men ikke så tidlig at du forstyrrer menstruasjonen. Mener spesielt salvien er greit å vente 2-4 dager først.

Lykke til!

Back
Topp