Stjernest0v
Forelsket i forumet
Vi starta å prøve (på andremann) mens jeg ammet (men jeg hadde ikke mensen….) og brukte 5 mnd før jeg innså at jeg måtte avslutte ammingen. Så snart jeg reduserte ammingen fikk jeg mensen tilbake (bare spotting) og brukte 2 mnd før det satt. Til sammen 7 mnd altså, men bare 2 mnd med en ordentlig syklus!Huff, merker jeg begynner å miste troa allerede før EL jeg..Hører om så mange rundt meg som sliter og som ender opp med IVF. Sjelden man hører om noen som lykkes i PP1 liksom. Selv om det klaffet raskt for oss sist føler jeg ikke forutsetningene er like gode nå.. har tross alt blitt to år eldre, og ammer litt fortsatt. Var så gira og håpefull i starten av syklusen, og superfornøyd med å endelig få mensen igjen!
Nå merker jeg optimismen daler.. Jaja, litt negative tanker herfra i dag
Noen som har erfaring med å bli raskt gravid til tross for amming?
Sitter med den samme følelsen som deg. Vi har nettopp begynt prøvinga, men pga EN syklus der vi gjorde alt rett ved å sex dager før og på samme dag som positiv test, men det feilet har jeg allerede begynt å kjenne på at det nok sikkert blir å tar lang tid.

Last edited:
Hører om så mange rundt meg som sliter og som ender opp med IVF. Sjelden man hører om noen som lykkes i PP1 liksom. Selv om det klaffet raskt for oss sist føler jeg ikke forutsetningene er like gode nå.. har tross alt blitt to år eldre, og ammer litt fortsatt. Var så gira og håpefull i starten av syklusen, og superfornøyd med å endelig få mensen igjen!
Nå merker jeg optimismen daler.. Jaja, litt negative tanker herfra i dag
Noen som har erfaring med å bli raskt gravid til tross for amming?

Lykke til!