♡ IKM Uke 27 ♡

Her har det skjedd ting! Gratulerer så mye til de som har fått positiv test allerede :love017

Jeg tror egentlig jeg hadde eggløsning 22/6, på cd 18. Testet ikke (hadde gått tom pluss at jeg er jo ikke en venn av EL-tester), men kjente symptomer 23/6 som jeg nå knytter til at eggløsning er over. Hadde akkurat samme symptomer forrige mnd (som var første eggløsning etter svangerskap og fødsel) og da trodde jeg egentlig det var mensen som skulle komme - men den kom 11 dager etterpå (altså det som da blir 12 dpo).
Så ja, regner meg som 5 dpo i dag og tror IKM blir 4/7 (tallene jeg skrev tidligere var bare estimat fra Flo). Dette er jo første hele syklus etter fødsel, men tidligere hadde jeg stort sett 29 dager lang syklus. Kommer uansett ikke til å teste før tidligst 2/7, ser ikke helt vitsen:)

Vært litt svimmel fra morgenen av i dag, men det er sikkert fordi jeg er forkjølet. Er vel uansett for tidlig med gravidsymptomer, selv om jeg var ganske svimmel i første trimester sist.

Eller, jaja, ordrett sa de visst at de måtte være "sterke streker".
Her er linken; hun hadde jo rosa strek på testene, og flere i kommentarfeltet sier de har opplevd akkurat det samme. Så.. ville latt være med RFSU. :bag:
Shit, så dårlig, jeg hadde helt klart trodd den testen hun hadde var positiv! Ja de må tydeligvis brukes med forsiktighet..

Shit, så dårlig, jeg hadde helt klart trodd den testen hun hadde var positiv! Ja de må tydeligvis brukes med forsiktighet..
Ja, greit å være obs i alle fall!

Ja den tempgrafen din er ikke akkurat lovende, dessverre :arghh:

Her er min.

Jeg har skikkelig murringer, sår korsrygg, nyser mye (?), ømme bryster, livlige drømmer, sliten. Basert på tempen virker ikke mensen nært forestående, men det kjennes ut som mensen kommer snart. Sist syklus med kjemisk graviditet droppet kurven min drastisk 10 dpo og jeg fikk mensen samme dag. Så jeg får bare teste igjen i morgen…
Uff, nei det ser dessverre dårlig ut for min del :smiley-angry017 Er så utrolig merkelig hvor stor forskjell det er fra sist måned - da holdt tempen seg høy og gikk brått opp etter EL og brått ned samme dag som mensen kom..
Magen er vanlig igjen, den store oppblåste magen forsvant over natta :smiley-ashamed004 Men - har kjent stikking i livmor/magen i dag og har blitt MER øm i puppene.

Ååå, det er jo såå lovende symptomer - pluss grafen din - jeg har så troa på at du får positiv test snart :smiley-bounce022

Uff, så trist.. får håpe det sitter denne gangen!
Åh, du MÅ bare oppdatere meg i morgen :Heartred:smiley-bounce022:love7

Kan sette meg opp på TR fikk mensen igår, fem dager før jeg egentlig skal ha den. 7dpo hadde jeg en liten blødning, som jeg er helt sikker på var festeblødning. Jeg hadde samme blødning når jeg ble gravid og gjennomgikk SA i uke 8. Jeg blør aldri slik før mens, og får heller aldri mensen 5 dager før. Var d kjemisk eller hva.. hvem vet hva denne kroppen holder på med for tiden! Ikke jeg hvertfall :oops:

Jeg ønsker alle sammen her inne masse lykke til! Å et kjempestort gratulere til de som er gravide, ønsker dere alt godt! :Heartbigred :happy:

Kan sette meg opp på TR fikk mensen igår, fem dager før jeg egentlig skal ha den. 7dpo hadde jeg en liten blødning, som jeg er helt sikker på var festeblødning. Jeg hadde samme blødning når jeg ble gravid og gjennomgikk SA i uke 8. Jeg blør aldri slik før mens, og får heller aldri mensen 5 dager før. Var d kjemisk eller hva.. hvem vet hva denne kroppen holder på med for tiden! Ikke jeg hvertfall :oops:

Jeg ønsker alle sammen her inne masse lykke til! Å et kjempestort gratulere til de som er gravide, ønsker dere alt godt! :Heartbigred :happy:
Hmm, dette var jo rart! Setter deg opp på mensen og så får du oppdatere om det blir endring på noen måte :Heartpink

Uff, nei det ser dessverre dårlig ut for min del :smiley-angry017 Er så utrolig merkelig hvor stor forskjell det er fra sist måned - da holdt tempen seg høy og gikk brått opp etter EL og brått ned samme dag som mensen kom..
Magen er vanlig igjen, den store oppblåste magen forsvant over natta :smiley-ashamed004 Men - har kjent stikking i livmor/magen i dag og har blitt MER øm i puppene.

Ååå, det er jo såå lovende symptomer - pluss grafen din - jeg har så troa på at du får positiv test snart :smiley-bounce022

Uff, så trist.. får håpe det sitter denne gangen!
Åh, du MÅ bare oppdatere meg i morgen :Heartred:smiley-bounce022:love7
Men det virker jo ikke som alt håp er ute hos deg heller, skal vi tro de andre på Tempe-tråden! Vi får oppdatere hverandre i morgen. Gøy å ha eksakt samme DPO-dag. Hadde vært gøy om begge ble gravide nå altså!!

Ikke for å gi noen forhåpninger - men hadde veldig lik opplevelse rett før jul!

Hadde tydelig festesmerter/stikninger rundt 7 dpo, testet ikke før 10 dpo med en vanlig strimmeltest som var negativ. Fikk deretter «mensen» dagen etter som var fire dager for tidlig. Veldig rart fordi jeg får det aldri så tidlig! Resten av tiden var mine sykluser veldig stabile på 27-28 dager, men plutselig kommer mensen på CD24?? Blødde i syv dager og tenkte ikke noe mere over det. Før jeg to uker senere begynte å bli veldig kvalm og testet positivt på en graviditetstest :joyful:

Det kan selvfølgelig ha vært kjemisk, eller så er du gravid nå, men testene klarer ikke å plukke det opp enda. Hadde jeg vært deg så hadde jeg i hvert fall testet noen dager til for å utelukke en graviditet!

Blir med her litt på tampen føles det som, men trenger et sted å kunne lufte meg litt.

Vi var nettopp i gang med prøving på nr 2 da jeg fikk beskjed om celleforandringer for halvannen uke siden. Tenkte det var null stress, men da jeg kom til gyn forrige uke viste det seg at hun antar jeg må ha konisering, men vi må vente på prøvesvar som kommer over sommeren. I mellomtiden anbefalte hun å utsette prøving. Føles SÅ teit nå at vi ventet helt til denne måneden med å begynne prøvingen, jeg angrer skikkelig. Men jeg har jo et lite håp om at vi traff allikevel og har begynt testingen allerede. Veldig spent på de neste dagene og håper vi slipper å vente alt for mange måneder på et lite nurk til nå som vi var så innmari klare!

Eplekaken - 31 - b2 - pp1- el 17/7? - ikm 2/7

Men det virker jo ikke som alt håp er ute hos deg heller, skal vi tro de andre på Tempe-tråden! Vi får oppdatere hverandre i morgen. Gøy å ha eksakt samme DPO-dag. Hadde vært gøy om begge ble gravide nå altså!!
Fikk litt håp igjen når jeg leste det på tempetråden ja :smiley-bounce022
Ja, i tillegg har vi mange av de samme symptomene :smiley-bounce022 Åå ja!! Krysser fingrene for oss og ber en liten bønn for det :smiley-angelic001:smiley-bounce022

Ikke for å gi noen forhåpninger - men hadde veldig lik opplevelse rett før jul!

Hadde tydelig festesmerter/stikninger rundt 7 dpo, testet ikke før 10 dpo med en vanlig strimmeltest som var negativ. Fikk deretter «mensen» dagen etter som var fire dager for tidlig. Veldig rart fordi jeg får det aldri så tidlig! Resten av tiden var mine sykluser veldig stabile på 27-28 dager, men plutselig kommer mensen på CD24?? Blødde i syv dager og tenkte ikke noe mere over det. Før jeg to uker senere begynte å bli veldig kvalm og testet positivt på en graviditetstest :joyful:

Det kan selvfølgelig ha vært kjemisk, eller så er du gravid nå, men testene klarer ikke å plukke det opp enda. Hadde jeg vært deg så hadde jeg i hvert fall testet noen dager til for å utelukke en graviditet!
Wow! Det er jo helt insane! :eek: D høres jo helt likt ut som det som skjer her! Hmm.. da må jeg kanskje teste en liten stund da :joyful: Takk for at du deler! Hvor sjokkert var du da du testet positivt?? :D

Wow! Det er jo helt insane! :eek: D høres jo helt likt ut som det som skjer her! Hmm.. da må jeg kanskje teste en liten stund da :joyful: Takk for at du deler! Hvor sjokkert var du da du testet positivt?? :D
Jeg føler jeg MÅ dele hver gang noen andre har en lignende erfaring, fordi det var så spesielt!:nailbiting:

Mildt sagt veldig sjokkert :hilarious: Hadde også vært syk de to første ukene i dpo-land, så andre symptomer var vanskelig å skille. Men når kvalmen kom to dager på rad fikk jeg et innfall på at jeg burde ta en test. Jeg trodde dog at jeg var i en NY prøveperiode, og at jeg bare var 7 dpo haha. Men det var selvfølgelig helt feil:hilarious:

Jeg føler jeg MÅ dele hver gang noen andre har en lignende erfaring, fordi det var så spesielt!:nailbiting:

Mildt sagt veldig sjokkert :hilarious: Hadde også vært syk de to første ukene i dpo-land, så andre symptomer var vanskelig å skille. Men når kvalmen kom to dager på rad fikk jeg et innfall på at jeg burde ta en test. Jeg trodde dog at jeg var i en NY prøveperiode, og at jeg bare var 7 dpo haha. Men det var selvfølgelig helt feil:hilarious:
Det er alltid godt å høre historien din så takk for at du deler :smiley-angelic003 :Heartpink

Men synes det er litt sinnsykt at naturen har desginet prosessen sånn at vi skal gå å være dritbekymret hele tiden :bored:

Haha kan se for meg sjokket! :hilarious: Fikk du noen forklaring på hva blødningen var? Jeg leser jo at noen blør både titt og ofte gjennom en graviditet uten at det er noe, men når liksom var en typ mensblødning. Vil ha forklaring på alt rart som skjer med kroppen haha! Tenk å kunne putte et kamera inni kroppen å bare ha en gynekolog ala David Attenborough som forklarer ALT rart som skjer fra befruktning til positiv test :hilarious:

Begynner å få skikkelig troen denne gang! Strek på tidligtest i går 9 dpo, små skygger på vanlig i dag 10 dpo og i kveld synes jeg det er en veldig svak men tydelig strek! :joyful::Heartpink Tør ikke slippe jubelen løs ennå, men det kribler godt nå!

Av symptomer er det mye av det vanlige i dpo-land, men syns liksom det har kjentes mer som mensen er nær enn det bruker å kjennes på denne tiden. Og har har blitt slått av en vegg av trøtthet som jeg synes jeg kjenner veldig igjen fra forrige graviditet. Men utenom disse trøtthetsbølgene har jeg mye energi og godt humør.

Vedlegg

• 20250627_221532.jpg
    20250627_221532.jpg
    733,8 KB · Visninger: 80
Begynner å få skikkelig troen denne gang! Strek på tidligtest i går 9 dpo, små skygger på vanlig i dag 10 dpo og i kveld synes jeg det er en veldig svak men tydelig strek! :joyful::Heartpink Tør ikke slippe jubelen løs ennå, men det kribler godt nå!

Av symptomer er det mye av det vanlige i dpo-land, men syns liksom det har kjentes mer som mensen er nær enn det bruker å kjennes på denne tiden. Og har har blitt slått av en vegg av trøtthet som jeg synes jeg kjenner veldig igjen fra forrige graviditet. Men utenom disse trøtthetsbølgene har jeg mye energi og godt humør.
Enig med deg, svak men tydelig! Og strekene er jo veldig svake så tidlig så det er jo ikke unormalt :love017

Dette må jo være baby!

Haha kan se for meg sjokket! :hilarious: Fikk du noen forklaring på hva blødningen var? Jeg leser jo at noen blør både titt og ofte gjennom en graviditet uten at det er noe, men når liksom var en typ mensblødning. Vil ha forklaring på alt rart som skjer med kroppen haha! Tenk å kunne putte et kamera inni kroppen å bare ha en gynekolog ala David Attenborough som forklarer ALT rart som skjer fra befruktning til positiv test :hilarious:
Nei, jeg sjekka det heller ikke ut siden jeg ikke visste at jeg var gravid. Men det var ikke som en mensblødning, fordi det var mer rent blod, og ikke med klumper og mørk farge som mensen kan være. Tenkte kanskje i ettertid at det kan ha vært en tvilling? Det blir i så fall bare spekulasjoner:confused013

Blødde to ganger til i svangerskapet, uke 9 og 10, men det var relatert til morkaken. Og den er jo ikke på plass så tidlig som 10-11 dpo.

Støtter at gynekolog-David Attenborough hadde vært kjekt å ha :hilarious:

Det er alltid godt å høre historien din så takk for at du deler :smiley-angelic003 :Heartpink

Men synes det er litt sinnsykt at naturen har desginet prosessen sånn at vi skal gå å være dritbekymret hele tiden :bored:
Jeg er enig i at det blir håpløst mange bekymringer for de som har uforklarlige blødninger i svangerskapet!

Men naturen har ikke designet det at vi mennesker nå kan ta enkle tester som kan påvise et svangerskap allerede et par dager etter at egget har festet seg! Det er det jo ingen andre dyrearter som kan. Og hadde det ikke vært for den tidlige testingen vi holder på med, så hadde vi nok ikke oppdaget de kjemiske - som mange av oss finner ut av nå. De hadde vi nok avskrevet som en litt annerledes syklus uten at vi hadde skjønt at det faktisk var et befruktet egg der på et tidspunkt!

Back
Topp