♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Der hadde du mye bedre forklaring enn meg, ja
Du vet jo hva du har, jeg bare prøver huske. Jeg har ikke slikt, heldige meg

Du sa jo egentlig i korte trekk akkurat hvordan det var, jeg tenkte jeg bare kunne utdype det litt. Jeg vet jo at de fleste med endo bare har smerter i bekkenbunnen, og da er det vanskeligere å skille hva som er hva. Da jeg hadde første kontroll etter sprøytestart sa jeg til legen at endosmertene var tilbake (de ble jo omtrent borte på nesespray), og da sa legen: "Nå jobber livmoren og eggstokkene på overgir, så nå er det nok umulig å si hva som er endometriose og hva som er det vi faktisk ønsker." Så minnet jeg henne om hvor jeg har endometriose, og da var hun enig i at de smertene ikke hadde noe med det de ønsket å stimulere. :p

Jeg skjønner. Håper uansett at det ikke er noe å bekymre seg over ♡

Jeg håper ikke det jeg heller. Og lener meg på at det er veldig vanlig med endosmerter i første trimester. :)

Denne dagboken må jeg følge helt til mai❤️❤️

Åh! Så god du er! ❤️ Jeg håper den blir aktiv helt til mai og videre, ingen bråstopp denne gangen. :) ❤️

4+0

I går ble jeg veldig kvalm, jeg tolker det som at hcg stiger fint. Likevel er det fryktelig tidlig, så det gjør at jeg gruer meg litt. Like kvalm i dag og, så her blir det en rolig dag på sofaen. Jeg skal ringe legen om kvalmen og så skal jeg ringe lokalsykehuset mitt for å avtale tid for UL. De skal følge meg opp i første trimester pga. habituell abort. Jeg har blitt lovet hyppig UL gjennom første trimester, jeg håper annenhver uke. Ullevål sykehus skal jeg først ringe til onsdag neste uke (5+2), jeg tror det er fordi man skal være godt forbi kjemisk. Der får jeg UL i uke 8, men jeg tror jeg kommer til å høre med dem om det holder at jeg gjør det her lokalt (må bare vite om det er noe ekstra informasjon eller noe de gir, for selve UL undersøkelsen kan de jo fint gjøre her.) For om kvalmen bygger seg opp allerede nå, så har jeg lite lyst på en kjøretur helt inn til Oslo.

4 uker - rapport

- Termin: 19. mai 2015
- På vei: 4 + 0
- Måned: 1. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 255
- Trimester: 1. trimester
- Neste kontroll: Ikke avtalt enda
- Ultralyd: Ikke avtalt ultralyd enda, skal gjøre det i dag
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, jeg vil gjerne forbi 5+0 (grensen for kjemisk) og komme meg på UL
- Nye innkjøp: Ingenting enda, men må kjøpe mer Lutinus i dag
- Utstyr så langt: Har strikket en del som prøver, og kjøpt et par små klesplagg tidligere
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ingenting enda, men skal følge med, gikk nedover sist
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet i magen: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes når vi føler oss sikre på at det blir baby
- Matkick: Ingenting spesielt, men må ha mat ofte
- Plager: Ømme pupper og kvalme. Endel endosmerter og murringer.
- Humør: Veldig glad for å være gravid!
- Sykehusbagen: Nei
- Høygravid: Om 215 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Lutinus, Albyl-E og prednisolon.
- Tilskudd: Folat, multivitaminer, kalsium og omega 3 kapsler.

Last edited:
SÅ FANTASTISK!! Sitter med tårer i øyene. Endelig er det din tur!! <3 Og mai er min favoritt måned. Nydeligste måneden synes jeg :D Tenk for en fin sommer det blir neste år. Dette skal gå kjempe bra <3 :)

SÅ FANTASTISK!! Sitter med tårer i øyene. Endelig er det din tur!! <3 Og mai er min favoritt måned. Nydeligste måneden synes jeg :D Tenk for en fin sommer det blir neste år. Dette skal gå kjempe bra <3 :)

Åh, tusen takk gode Molly! :) Jeg tror mai har potensialet til å bli min favorittmåned nå. ❤️❤️❤️ Tusen takk for at du heier, jeg håper virkelig at det er min tur til å gå til termin nå. :) Neste sommer kommer til å bli helt fantastisk om jeg har et lite nurk. ❤️

Åh, tusen takk gode Molly! :) Jeg tror mai har potensialet til å bli min favorittmåned nå. ❤️❤️❤️ Tusen takk for at du heier, jeg håper virkelig at det er min tur til å gå til termin nå. :) Neste sommer kommer til å bli helt fantastisk om jeg har et lite nurk. ❤️
Nå må det være din tur, det håper jeg så inderlig <3 Godt du får god oppfølgning denne gangen. Gleder meg til å følge deg :D

Nå må det være din tur, det håper jeg så inderlig <3 Godt du får god oppfølgning denne gangen. Gleder meg til å følge deg :D

Åh! Tusen takk, jeg håper av hele mitt hjerte at det skal gå bra den gangen her. :) Og at dere kan følge meg helt til mai! ❤️

Tidlig UL

Da har jeg fått tidspunkt til tidlig UL mandag 21. september, da er jeg 6+0. Den hyggelige damen på telefonen sa at de vil ha meg inn så raskt som mulig, da jeg fortalte at dette var assistert befruktning (de spør om første dag i siste menstruasjon, men da spurte hun om hvilken dag befruktningen skjedde isteden og så sa hun: "Det setter vi som at du var to uker på vei." Jeg ble glad for at de vet det.)

Nå er det så spennende. Nedtelling først til 5+0, for det er jo grensen for kjemisk, og da er det bare en uke til UL! :)

Så flott, 6+0 er jo snart!! :D Milepælene vil krysses ut en etter en nå! God bedring med kvalmen❤️

Jeg håper jeg skal krysse ut milepæler på løpende bånd hele veien til mai! ❤️ Det er ikke lenge til UL nei, jeg ble jo lovet uke 6-7, så det var jo så tidlig som mulig. :D

Hurra! Du som håpet på å få en gang den uken. Så fikk du mandagen 6+0! ❤️ Kunne jo ikke blitt bedre!

Mandagene fremover blir fantastiske! Jeg unner deg dette så enormt mye Lykkeliten! Tenk at nå endelig går det din vei. Takk for at du deler, og at vi får ta del i din glede!

Hurra! Du som håpet på å få en gang den uken. Så fikk du mandagen 6+0! ❤️ Kunne jo ikke blitt bedre!

Mandagene fremover blir fantastiske! Jeg unner deg dette så enormt mye Lykkeliten! Tenk at nå endelig går det din vei. Takk for at du deler, og at vi får ta del i din glede!

Ja, jeg håpet å få i uke 6, når de lovte uke 6-7. :p Jeg tror at assistert utløste at det ble noe annet, for hun brukte god tid og sjekket hvilke leger hun hadde og alt mulig rart. Åh. Jeg er så lykkelig og spent! Jeg har sett at ikke alle ser hjerte slå så tidlig da, så jeg håper virkelig vi får se det.

Tusen tusen takk for at du deler gleden med oss! Jeg må dele her, hvis ikke tror jeg mannen blir gal. Jeg tenker jo på dette hele tiden, rett og slett, det er litt for spennende. :p :) ❤️

Tidlig UL

Da har jeg fått tidspunkt til tidlig UL mandag 21. september, da er jeg 6+0. Den hyggelige damen på telefonen sa at de vil ha meg inn så raskt som mulig, da jeg fortalte at dette var assistert befruktning (de spør om første dag i siste menstruasjon, men da spurte hun om hvilken dag befruktningen skjedde isteden og så sa hun: "Det setter vi som at du var to uker på vei." Jeg ble glad for at de vet det.)

Nå er det så spennende. Nedtelling først til 5+0, for det er jo grensen for kjemisk, og da er det bare en uke til UL! :)
Så flott Lykkeliten!!:) nå teller jeg ned til både min og din :P

Så flott med tidlig ultralyd så fort! :D Skifter ikke Sara også dag på mandager? Er i hvert fall enkelt å følge med når ukeskifte skjer med vanlig ukeskifte. :D Følger dagboken din, jeg :)

Back
Topp