♡ Drømmen vår ♡

Strake veien mot november forumet!! :D Hihi.. Krysser alt jeg har for dere ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Hihi.. Ja. Jeg tør ikke flytte ut fra FS før første ultralyd da, men jeg vil veldig gjerne flytte over på terminforum etter det, og bli der til termin! :D Og jeg må innrømme at jeg har veldig lyst til å klare 2014! <3 Takk for lykkeønsker!

Jeg liker det at du tror du vil glede deg, selv om du ikke senker skuldrene.

Flott!

fra app

Jeg liker det at du tror du vil glede deg, selv om du ikke senker skuldrene.

Flott!

fra app

Jeg også liker det. Det gikk opp for meg i dag. Når jeg tenkte at Testetøsa snart komme på besøk. Jeg tror faktisk jeg kommer til å bli glad for positiv test. Selv om jeg har 1000 ambivalens tanker og høye skuldre. Det var en god følelse og kjenne at håpet er så stort at jeg kanskje skal tørre å glede meg litt også.

Klart du har mange tanker, men denne liker jeg!

fra app

Klart du har mange tanker, men denne liker jeg!

fra app

Jeg også. Nå snek jeg litt inne på november og desember. Ja. Jeg vil virkelig glede meg igjen, det var jo en god følelse. Å glede seg over noe som skjer nederst i magen. Jeg vil nyte den følelsen på nytt. For en fin dag i dag. Nå har jeg jo nesten fått bekreftet at EL har vært og bestemt meg/funnet ut at jeg vil glede meg over ny positiv test. (Og jeg har begynt å leke med tanken: "Kanskje jeg allerede er 2+2 i dag?") Så tydelig at disse EL-hormonene og det som skjer nå gir meg en positiv boost.

Prøver å se inn i fremtiden

Jeg leter etter den magiske glasskulen som kan vise meg min fine familie 10 år frem i tid (vil gjerne se at jeg har 3 flotte barn). :p Jeg har googlet en del nå. Leter etter solskinnshistorien som er "lik" som min hittil, men så går det bra. Og jeg blir provosert av å lese at legene gir så utrolig forskjellig råd om når man kan prøve på nytt. Noen sier kjør på, andre har fått beskjed om å vente 1-3 sykluser, og noen har fått beskjed om å vente 6 måneder. For noen er det klare grunner (vente 1 syklus etter utskrapning, vente flere sykluser etter en operasjon, vente flere sykluser etter en alvorlig infeksjon etter aborten), men for mange er det ingen god grunn. Legene gir rett og slett anbefalinger etter eget hode. Det skremmer meg. De synser om kvinners psykiske helse i forhold til aborten, at man skal vente til man er helt ferdig med den psykiske belastningen ved aborten. Hvordan vet legene når det er klart for å prøve på nytt psykisk? Tanken må vel være: "Dersom hun mister på nytt må hun være sterk nok." Dersom ønsket er stort og man venter 6 måneder, prøver på nytt, og mister, så blir det vel ikke veldig mye bedre av de 6 "bortkastede" månedene i mellom? Og det er jo i mot forskningen også, som viser at ny graviditet kort tid etter forrige abort øker sjansen for at det går bra. Så det er i hvert fall ikke god dokumentasjon for at det lønner seg å vente (selv om det sikkert vanligvis ikke er så farlig å vente heller). Det jeg blir mest lei meg for er da å lese om de som prøver, mister på nytt, og så skylder på seg selv fordi de prøvde før legen hadde anbefalt. Det finnes INGEN dokumentasjon på at de ville ha hatt større sjanse for å lykkes bare for å vente litt til (med mindre de hadde spesielt god grunn for å bli bedt om å vente).

Sånn. Måtte blåse det ut. Man kan bli skremt av å Google sånn med så mange forskjellige leger. Glad jeg har lest forskningslitteratur og ikke bare Google. Hvis ikke kunne jeg jo ha begynt å angre på at vi prøver igjen med en gang. Det angrer jeg ikke på, jeg håper på en førjulsskatt! :Heartred

Leger gir råd etter eget hode rett som det er, desverre ikke alltid samsvar med oppdatert forskning.

Greit da at du har lest fakta, ikke bare googlet historier

fra app

Leger gir råd etter eget hode rett som det er, desverre ikke alltid samsvar med oppdatert forskning.

Greit da at du har lest fakta, ikke bare googlet historier

fra app

Det er fryktelig synd når noen gjør det, heldigvis er det mange som ikke gjør det også. På sykehuset her sa alle at det var helt opp til oss, så lenge vi slapp utskrapning (i så fall anbefalte de å vente en syklus). De sa at det måtte vi bare ta oss tid og tenke gjennom selv, siden vi uansett måtte vente med samleie i starten etter aborten. Jeg liker det mye bedre enn alt annet rart. Og så er det farlig med google at man finner ting fra forum som er 5-10 år gammelt også, og forskningen på dette har det kommet en god del nytt de siste årene. Det kan virke som man var mer redd for å la kvinnene prøve på nytt tidligere. Jeg får vondt av alle de som har dårlig samvittighet for at de prøvde på nytt og så mistet på nytt, det er jo sannsynligvis helt tilfeldig at det gikk dårlig to ganger på rad i så fall (eller hos noen så trenger man jo videre hjelp, men da må man totalt miste tre ganger først uansett.)

PP 7, 3 dpo

Da er jeg endelig 100 % sikker på at jeg er dpo. FF satte tydelig kryss også selv om jeg har hatt noen litt forvirrende høye temper i starten av syklusen (rester av graviditetshormonene).

Da ble det IKM mandag 17. mars og testing fra og med onsdag 8 dpo. Jippi! :D

*Taster på app på mobilen*

Snart, snart teste du!!!

fra app

Ja. Det er veldig kort igjen til onsdag. Først er det jo helg, som pleier å gå fort. Jeg begynner å bli spent. Det er en god følelse. :)

Og når du begynner å teste... Da er det tid for el for meg. Snart!!! Håper jeg...

fra app

Og når du begynner å teste... Da er det tid for el for meg. Snart!!! Håper jeg...

fra app

Ja. Det blir spennende tider for oss begge. Gullegget skal løsne ganske så snart, det har jeg bestemt. Og jeg har så lyst at det skal klaffe for oss begge, da blir det desember termingruppe sammen. Jeg er optimist.

Hadde vært gøy det!!

fra app

Hadde vært gøy det!!

fra app

Ja. Så får jeg bruke de neste 5 årene på å overbevise deg om at det går bra selv om de blir minst i klassen. ;)

Det går nok bra det, skal du se.

fra app

Hihi.. Ja. Jeg tør ikke flytte ut fra FS før første ultralyd da, men jeg vil veldig gjerne flytte over på terminforum etter det, og bli der til termin! :D Og jeg må innrømme at jeg har veldig lyst til å klare 2014! <3 Takk for lykkeønsker!
Skjønner at du ikke tørr det!!! :/ Jeg tenke også sånn med en gang.. Klarte nesten ikke glede meg nå når jeg fikk positiv test.. MEN så tenkte jeg sånn søren heller!! Nå skal jeg være positiv og ikke tenke negative tanker!! Selvfølgelig kan det skje noe og jeg kan miste.. Men sjansen er jo mye større for at det går bra!
Derfor koser jeg meg nå hver dag og nyter de symptomene jeg har.. ;) Er 4+6 i dag.. :)
Jeg kan ikke gjøre så mye fra eller til nå uansett så da er det bare å krysse fingeren og nyte 1.trimester.. ;)

Hadde vært fantastisk kjekt å fått deg inn på November! :) Du er en glede og inspirasjon.. Utrolig hvor mye du kan og hvor mye du har lest og lært siden vi snakket på pm første gangen! Ikke at du ikke kunne mye da, men da var vi jo begge i starfasen.. ;)

Gleder meg til å høre fra testetøsa.. ;) Nyt dpo dagene.. ;) God helg.. :D

Skjønner at du ikke tørr det!!! :/ Jeg tenke også sånn med en gang.. Klarte nesten ikke glede meg nå når jeg fikk positiv test.. MEN så tenkte jeg sånn søren heller!! Nå skal jeg være positiv og ikke tenke negative tanker!! Selvfølgelig kan det skje noe og jeg kan miste.. Men sjansen er jo mye større for at det går bra!
Derfor koser jeg meg nå hver dag og nyter de symptomene jeg har.. ;) Er 4+6 i dag.. :)
Jeg kan ikke gjøre så mye fra eller til nå uansett så da er det bare å krysse fingeren og nyte 1.trimester.. ;)

Hadde vært fantastisk kjekt å fått deg inn på November! :) Du er en glede og inspirasjon.. Utrolig hvor mye du kan og hvor mye du har lest og lært siden vi snakket på pm første gangen! Ikke at du ikke kunne mye da, men da var vi jo begge i starfasen.. ;)

Gleder meg til å høre fra testetøsa.. ;) Nyt dpo dagene.. ;) God helg.. :D

Jeg skal nok forsøke å være positiv, men jeg flytter ikke ut før første ultralyd på sykehuset. Det er noe med å ha fått diagnosen habituell abort og fått beskjed om at jeg nå skal ha masse ultralyd-undersøkelser på sykehuset. Det er skummelt. Jeg skal kose meg om jeg får positiv test, og telle ned til hver ny UL-undersøkelse. Og flytter nok fra FS etter første UL.

Ja, jeg har lært masse siden juni, men skulle på en måte ønske jeg ikke trengte å lære alt sammen. :p

Det er så hyggelig at du er gravid! Jeg håper jeg følger etter deg. ;) God helg til deg og!

PP 7, 4 dpo

Det er slitsomt å være så ambivalent. Jeg tenker for tiden at jeg er 2+4 (eller, nei, jeg tenker mest at jeg er 4 dpo, men jeg tenker at det er et befruktet egg). Fordi tanken på at jeg IKKE er gravid nå skremmer meg, for da er det én måned til utredning, og jeg synes fortsatt det er skummelt. Så derfor tenker jeg heller at jeg er gravid, det er på en måte mindre skummelt, selv om det også er skummelt. Og hvis jeg er gravid (som jeg altså tenker for å overbevise meg selv) så tenker jeg at da må jeg bestille legetime mandag 24. mars, så jeg er ca. 5 uker på vei (ikke lenger kjemisk graviditet) og den mandagen kan det passe med jobben. Dessuten må jeg jo til legen med en gang så hun kan sende henvisning til sykehuset om tidlig ultrayd. Så håper jeg på tidlig ultralyd uken før påske. Det regner jeg egentlig med at skal gå bra, fordi de regner jo uansett fra første blødningsdag ikke fra EL. Så legen vil jo sette at jeg er 5+5 den 24. mars (jeg vil si 4+6) og da blir jo uke 7-8 to uker før eller uken før påske. Det er sykehuset som sa at den første ultralyden skal være uke 7-8. Og så håper jeg at om det er uken før påske så vil jeg gjerne ha mandag eller tirsdag, sånn at om jeg trenger medisinsk abort så kan jeg bli ferdig med det før påskeferien. Så ja, jeg er litt smågal i hodet av ambivalens. Hvis alt er bra derimot så kan vi jo reise bort i påsken (om jeg er i form til det) og kose oss med at det er liv i magen. Så er neste ambivalens at det kan være liv i uke 7-8 fordi forrige gang gikk det jo galt mellom 8-9. Så da håper jeg på ny UL en uke etter påske. Så jeg er ca. 10 uker på vei. Og om alt er bra da tror jeg at jeg vil slappe mer av, men jeg vil ha en ultralyd ved uke 13 også, sånn at vi kan offentliggjøre det. At jeg er 3 måneder på vei og alt ser bra ut. I så fall er jo spiren også 4-5 uker eldre enn da den ikke klarte mer sist. Og det gir veldig god grunn til å tenke at alt er bra. Da klarer jeg nok den utfordringen jeg ser at det blir at det blir lengre tid mellom UL i uke 13 og OUL, så jeg plutselig må klare meg i flere uker. Jeg gleder meg veldig til både OUL er overstått og jeg kan kjenne liv i magen. Det tror jeg er "toppen av trygghet" i svangerskapet.

Jeg klarer ikke å la være å tenke gjennom hele denne rekken med "hvis, og dersom at". Det er litt betryggende. Å forberede seg på alle eventualiteter (utenom den eneste rekken jeg egentlig ikke har orket å tenke så lenge på; om jeg ikke blir gravid nå, må bruke kondom og utredning. Der har jeg undersøkt veldig lite.)

Så. Uansett hvilken vei jeg skal på fremover, så har alle samme utgangspunkt. Nedtelling til onsdag, til testetøsa og testing for graviditet. :D

Tenke på muligheter, vurdere, datoer, tenke, rasjonalisere, og ikke tenke for mye på det alternativet man ikke vil...

vi er like.

Back
Topp