♡ Drømmen vår ♡

PP 7, 7 dpo - ettermiddag - Testetøsa har kommet på besøk

OK! Nå husker jeg hvorfor jeg heter Testetøsa. Jeg klarer ikke å holde meg! :eek:

Jeg fikk strek etter tidsfristen på en test på CD 13. Jeg tok en test CD 19 som var helt negativ og en ny en for noen dager siden, bare for å være 100 % sikker på at alle tester er negative etter MA'en, den var negativ den og heldigvis. Jeg tror kanskje det var fordi Foreløpig litt anonym sa at hun kunne se sånne ultrasvake streker så lenge etter sin MA, så jeg ville forsikre meg helt om at alle hcg-rester var BORTE!

Ok. Så er det Testetøsa da, for jeg synes at å teste etter MA er greit. Men Testetøsa har lovet i alle anledninger at hun skulle vente til 8 dpo. MEN problemet (logikken forsvinner nå) er jo at jeg tror EL var midt på natten slik at jeg teknisk sett er midt mellom 7 og 8 dpo i dag, sånn egentlig. Så derfor ble det test istad, på ettermiddagsurin. Mange timer siden jeg hadde drukket, mange timer siden jeg hadde tisset. Jeg så en ultrasvak strek rett innenfor fristen, omtrent ved 5 minutter (sånn ultrasvak som mannen ikke kan se) og når den har tørket kan både mannen og jeg se streken, rosa. Så nå er jeg glad tror jeg, men litt sånn nervevrak og rar. Kanskje jeg hadde sånn hcg liggende på 2-3 etter aborten, sånn at det er derfor den kom så tydelig så tidlig nå (jeg har jo pleid å få strek etter fristen allerede 8 dpo flere ganger tidligere). Jeg er 5+0 om 2 uker egentlig da, så da er jeg forbi kjemisk graviditet. Da blir første nedtelling til 25. mars. Eller. Aller først vil jeg ha en sterkere strek om noen dager.

Her er bilde forresten, men som vanlig, vanskeligere å se på bilde enn i virkeligheten. Bilde er uredigert.

upload_2014-3-11_19-58-52-png.53438
Jeg ser!! Hurra for hyperfertile deg! Nå må lille spire klore seg godt fast❤️

Jeg ser!! Hurra for hyperfertile deg! Nå må lille spire klore seg godt fast❤️

Ja. Nå må bare den hyperfertile livmoren min (som jeg jo har konkludert med at sannsynligvis er negativ hyperfertil) klare å beholde lille spiren, og at denne lille spiren er helt frisk og fin. Oj oj oj. Kanskje jeg blir kvalm om to-tre uker. Haha..

Ja, akkurat nå er det litt mange gale tanker på en gang her. Positiv test (og denne er jo så svak at jeg vil helst se en sterkere først også) er liksom ikke full feiring for oss lenger, men jeg merker at det føles litt mer som å sette seg på en skikkelig morsom og skummel berg-og-dalbane. Eller noe sånt.

Dette er min hyperfertile livmor:

På "Vi som har mistet" ble det lagt ut link til Suzanna Kaluza som har mistet tre ganger på rad da de prøvde å lage barn nummer tre. Hun hadde lest en studie som sier at kvinner som mister kanskje egentlig er superfertile. Her er et utdrag fra bloggen hennes (først et sitat fra studien, deretter Suzanna sin egen tekst):

" “Mange kvinner føler seg skyldige fordi kroppen deres avviser graviditetene deres. Men vår forskning avdekker at det slett ikke skyldes at de ikke kan bære fram barna, men fordi de kan hende er superfertile og lar embryo som ikke vanligvis ville overlevd en sjanse til å implantere seg. Når embryoene av lav kvalitet fester seg i livmoren kan de vokse lenge nok til å gi en positiv graviditetstest”

Men altså med en påfølgende spontanabort.

Uansett om det er dette som er årsaken til mine tre spontanaborter eller ei, må jeg si jeg liker tanken. Det er ikke det at jeg har en inkompetent og fiendtlig livmor, det er rett og slett det at livmoren min er så hyggelig og inkluderende at den lar alle babyfrø få en sjanse. Kom igjen, sier den! Her diskriminerer vi ingen! Alle skal med!

alleskalmed.jpeg

Min sosialdemokratiske livmor."

Hele blogginnlegget her: http://www.susannekaluza.com/?p=8264

Ja. Nå må bare den hyperfertile livmoren min (som jeg jo har konkludert med at sannsynligvis er negativ hyperfertil) klare å beholde lille spiren, og at denne lille spiren er helt frisk og fin. Oj oj oj. Kanskje jeg blir kvalm om to-tre uker. Haha..

Ja, akkurat nå er det litt mange gale tanker på en gang her. Positiv test (og denne er jo så svak at jeg vil helst se en sterkere først også) er liksom ikke full feiring for oss lenger, men jeg merker at det føles litt mer som å sette seg på en skikkelig morsom og skummel berg-og-dalbane. Eller noe sånt.
Det skjønner jeg. Første milepæl er vel 5 uker, så blir det å vente på tidlig ul etter det. Du får bare ta en dag om gangen, og forsøke og glede deg over alle små steg i riktig retning:)

Det skjønner jeg. Første milepæl er vel 5 uker, så blir det å vente på tidlig ul etter det. Du får bare ta en dag om gangen, og forsøke og glede deg over alle små steg i riktig retning:)

Jepp. Derfor måtte jeg rett og sjekke hvilken dag det egentlig ble. Det er 25. mars som er 5+0, ikke lenger kjemisk graviditet. Jeg kjenner at jeg egentlig ikke er så redd for kjemisk graviditet lenger, siden jeg bruker Crinone. Da er det visst ganske lite sannsynlig har jeg hørt. Så jeg er mer redd for første UL. Aller mest redd for UL nummer to (siden vi sannsynligvis får UL en stund før forrige spire døde og deretter etter at den forrige døde). Så, jeg kan jo ikke være redd hele tiden frem til det, det er jo sikkert 1-2 uker etter påske. :p Skal prøve å være mest glad. Først sterkere strek. En dag av gangen. Noen rare tankerekker innimellom.

PP 7, 7 dpo - ettermiddag - Testetøsa har kommet på besøk

OK! Nå husker jeg hvorfor jeg heter Testetøsa. Jeg klarer ikke å holde meg! :eek:

Jeg fikk strek etter tidsfristen på en test på CD 13. Jeg tok en test CD 19 som var helt negativ og en ny en for noen dager siden, bare for å være 100 % sikker på at alle tester er negative etter MA'en, den var negativ den og heldigvis. Jeg tror kanskje det var fordi Foreløpig litt anonym sa at hun kunne se sånne ultrasvake streker så lenge etter sin MA, så jeg ville forsikre meg helt om at alle hcg-rester var BORTE!

Ok. Så er det Testetøsa da, for jeg synes at å teste etter MA er greit. Men Testetøsa har lovet i alle anledninger at hun skulle vente til 8 dpo. MEN problemet (logikken forsvinner nå) er jo at jeg tror EL var midt på natten slik at jeg teknisk sett er midt mellom 7 og 8 dpo i dag, sånn egentlig. Så derfor ble det test istad, på ettermiddagsurin. Mange timer siden jeg hadde drukket, mange timer siden jeg hadde tisset. Jeg så en ultrasvak strek rett innenfor fristen, omtrent ved 5 minutter (sånn ultrasvak som mannen ikke kan se) og når den har tørket kan både mannen og jeg se streken, rosa. Så nå er jeg glad tror jeg, men litt sånn nervevrak og rar. Kanskje jeg hadde sånn hcg liggende på 2-3 etter aborten, sånn at det er derfor den kom så tydelig så tidlig nå (jeg har jo pleid å få strek etter fristen allerede 8 dpo flere ganger tidligere). Jeg er 5+0 om 2 uker egentlig da, så da er jeg forbi kjemisk graviditet. Da blir første nedtelling til 25. mars. Eller. Aller først vil jeg ha en sterkere strek om noen dager.

Her er bilde forresten, men som vanlig, vanskeligere å se på bilde enn i virkeligheten. Bilde er uredigert.

upload_2014-3-11_19-58-52-png.53438
Herregud, så fantastisk! :D Tenk om den sitter allerede! Ikke misunnelig i det hele tatt, hihi :) Spennende!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Herregud, så fantastisk! :D Tenk om den sitter allerede! Ikke misunnelig i det hele tatt, hihi :) Spennende!

<3 Ja, jeg er litt nummen tror jeg. Håper du får spire nå! :D

<3 Ja, jeg er litt nummen tror jeg. Håper du får spire nå! :D
Ja, det eneste dumme er at man gjerne er avhengig av eggløsning for å få spire da... :P Jeg venter fortsatt. Men hurra for deg :D

Ja, det eneste dumme er at man gjerne er avhengig av eggløsning for å få spire da... :p Jeg venter fortsatt. Men hurra for deg :D

Ja, men om EL dukker opp om et par dager så er du jo allerede 2 uker på vei. ;) Jeg heier! Og håper virkelig den dukker opp innen et par dager.

Jeg heier på deg!

fra app

PP 7, 8 dpo

Det var en svak strek på testen i dag også. Den er ganske lik som den i går. Burde vente med ny test til i morgen. Jeg er spent. :)

*Taster på app på mobilen*

Spent jeg også.

(har el tester i sekken. Men jeg har bare to, så det er ikke mye poeng, annet enn å få teste... Noe...)

fra app

Spent jeg også.

(har el tester i sekken. Men jeg har bare to, så det er ikke mye poeng, annet enn å få teste... Noe...)

fra app

Testetøsa er fornøyd når man har dyppet en pinne i urin. Kanskje du strimle opp et vanlig A4 ark og dyppe? :p Haha.. To var ikke så mye nei, særlig ikke du som gjerne har positive i mange dager. Jeg er spent på når EL dukker opp hos deg nå jeg.

Gurimalla så spennende!!!! Heia november-/desemberbaby!! :D :D :smiley-bounce016

Ja. Det er spennende. Og kan ta tid å kartlegge. :p Tok jo ganske lang tid å få sterk strek sist. Hihi.. Nå skal jeg legge meg og er spent på test i morgen tidlig. Takk for at du heier på meg! (Håper alt strå bra til med deg og augustspiren din, har ikke orket å snoke inne på august, men jeg heier på deg! :Heartred)

Bare for å minne alle som sniker på meg nå, på hva det er vi venter på de neste dagene....... (Må bare telle hvor mange tester jeg har igjen på badet nå).

Testetøsa i PP 6 (altså, tester fra desember, ikke nå):
testet%C3%B8sa-ferdig-pp-6-jpg.43910

Heia heia! Dette blir spennende :-) følger med deg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det var 10 tester igjen på badet. Det får holde. Måtte jo sjekke da jeg pusset tennene. Sniker fra senga.

*Taster på app på mobilen*

Back
Topp