♡ Drømmen vår ♡

Gode nyheter :-D SÅ BRA!!! Jeg ringte til gynekologen nå, så kom bare til resepsjonen. Så gynekologen skal ringe meg ila dagen!

Takk! Ja, det var fantastisk! :)

Ok, du får holde oss på pinebenken litt til da. :p Si ifra når du har fått telefonen da, jeg krysser virkelig fingrene for at gynekologen forstår utfordringen nå og gir deg hjelp. Du trenger jo absolutt noe som gir deg lengre lutealfase, jeg kan ikke skjønne noe annet?

Takk! Ja, det var fantastisk! :)

Ok, du får holde oss på pinebenken litt til da. :p Si ifra når du har fått telefonen da, jeg krysser virkelig fingrene for at gynekologen forstår utfordringen nå og gir deg hjelp. Du trenger jo absolutt noe som gir deg lengre lutealfase, jeg kan ikke skjønne noe annet?
Jeg er jo helt enig!!! Det ser jo tydelig ut som at eggløsning fant sted også.. Høyere temp, slim, smerter. Kan ikke skjønne hvis ikke :-/ Nå tok jeg eggløsningstest på dag 6 da, og jammen kom det ikke opp en tydelig strek. Har som regel ikke vært noe strek der før CD13. Så blir spennende å se på den hvordan den blir videre. Kanskje jeg får eggløsning tidlig jeg også. Og at syklusen bare stabiliserer seg nå etter fotsoneterapien! :-P Lov å være litt optimistisk.

Jeg er jo helt enig!!! Det ser jo tydelig ut som at eggløsning fant sted også.. Høyere temp, slim, smerter. Kan ikke skjønne hvis ikke :-/ Nå tok jeg eggløsningstest på dag 6 da, og jammen kom det ikke opp en tydelig strek. Har som regel ikke vært noe strek der før CD13. Så blir spennende å se på den hvordan den blir videre. Kanskje jeg får eggløsning tidlig jeg også. Og at syklusen bare stabiliserer seg nå etter fotsoneterapien! :-P Lov å være litt optimistisk.

Jeg så bilde av testen din. Håper du får tidlig EL og lengre lutealfase, eller hjelp av gynekologen til å forlenge lutealfasen. Spent på oppdatering fra deg nå. :-)

*Taster på app på mobilen*

En ting du kan ha i bakhodet, hvis det (gud forby) ikke klaffer denne gangen, er om du kan ha samme greia som min lege tenkte på :) Små cyster i livmoren, som gjør at blodet ikke kommer ordentlig til og dermed fremkaller aborter - kjemiske som spontanaborter.Dette kan legen finne ut av med en blodprøve, og da får man blodfortynnende, og vips har man høynet oddsen betraktelig :) Ikke at jeg sier dette er tilfelle, men det er greit å ha i bakhodet kanskje? :) Vi håper selvfølgelig at det er NÅ det skjer ;) Og jeg skal heie på deg hele veien!!

Lykke til, kjære deg! <3 Du kan jo ikke ha fått el tidligere uten grunn :D

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Spennende :D

En ting du kan ha i bakhodet, hvis det (gud forby) ikke klaffer denne gangen, er om du kan ha samme greia som min lege tenkte på :) Små cyster i livmoren, som gjør at blodet ikke kommer ordentlig til og dermed fremkaller aborter - kjemiske som spontanaborter.Dette kan legen finne ut av med en blodprøve, og da får man blodfortynnende, og vips har man høynet oddsen betraktelig :) Ikke at jeg sier dette er tilfelle, men det er greit å ha i bakhodet kanskje? :) Vi håper selvfølgelig at det er NÅ det skjer ;) Og jeg skal heie på deg hele veien!!

Lykke til, kjære deg! <3 Du kan jo ikke ha fått el tidligere uten grunn :D

Kan man se disse cystene da, eller er det kun ved blodprøve? Jeg var hos gynekologen i går, og han sa at han synes det så ut som jeg hadde veldig fin blodforsyning i livmoren, og at han ikke kunne se noe unormalt. Var innvendig ultralyd. Han så også at egget hadde sluppet fra venstre side og at den eggstokken nå jobbet som normalt.

Jeg skal ha dette i bakhode og ta det opp med legen ved oppfølging i januar om det ikke klaffer nå. Men jeg har jo tenkt at dette er bhg-skjebne-spiren min. Haha.. :p Kroppen min som har en sær form for humor kanskje?

Takk for oppmuntrende ord! Det er ikke så lenge til jeg vet om det klaffet eller ikke, i første omgang regner jeg med positiv test en gang mellom søndag til onsdag dersom jeg har et befruktet egg denne syklusen, og så får vi jo se utover i neste uke om jeg får sterkere strek eller ikke dersom jeg har et befruktet egg. Ajaj.. Vente, vente, vente.

Kan man se disse cystene da, eller er det kun ved blodprøve? Jeg var hos gynekologen i går, og han sa at han synes det så ut som jeg hadde veldig fin blodforsyning i livmoren, og at han ikke kunne se noe unormalt. Var innvendig ultralyd. Han så også at egget hadde sluppet fra venstre side og at den eggstokken nå jobbet som normalt.

Jeg skal ha dette i bakhode og ta det opp med legen ved oppfølging i januar om det ikke klaffer nå. Men jeg har jo tenkt at dette er bhg-skjebne-spiren min. Haha.. :p Kroppen min som har en sær form for humor kanskje?

Takk for oppmuntrende ord! Det er ikke så lenge til jeg vet om det klaffet eller ikke, i første omgang regner jeg med positiv test en gang mellom søndag til onsdag dersom jeg har et befruktet egg denne syklusen, og så får vi jo se utover i neste uke om jeg får sterkere strek eller ikke dersom jeg har et befruktet egg. Ajaj.. Vente, vente, vente.

Akkurat det vet jeg dessverre ikke, men slik jeg forsto det kunne de være vanskelig å oppdage hvis man ikke så etter de, men det skal jeg ikke være skråsikker på altså. Alt ser helt normalt ut hos meg også, prøvene har kommet tilbake normale og jeg har fint system :p Jeg håper jo at det er dét som gjør at mine spirer ikke overlever (desperat etter svar? jeg? skjønner ikke hva du mener :p), men for deg tror og håper jeg at det holder med det du fikk av legen ;) Helt fantastisk at du fikk slik hjelp!

Jeg følger spent med og gleder meg til å se hva som skjer videre!! :D Her er det bare å krysse fingrene og satse på at kroppen din jobber med deg denne gangen, for en spire fortjener dere nå :) Lykke til!! Tvi tvi! Break a leg!(ikke på ordentlig bare) Og alt det der ;)

Akkurat det vet jeg dessverre ikke, men slik jeg forsto det kunne de være vanskelig å oppdage hvis man ikke så etter de, men det skal jeg ikke være skråsikker på altså. Alt ser helt normalt ut hos meg også, prøvene har kommet tilbake normale og jeg har fint system :p Jeg håper jo at det er dét som gjør at mine spirer ikke overlever (desperat etter svar? jeg? skjønner ikke hva du mener :p), men for deg tror og håper jeg at det holder med det du fikk av legen ;) Helt fantastisk at du fikk slik hjelp!

Jeg følger spent med og gleder meg til å se hva som skjer videre!! :D Her er det bare å krysse fingrene og satse på at kroppen din jobber med deg denne gangen, for en spire fortjener dere nå :) Lykke til!! Tvi tvi! Break a leg!(ikke på ordentlig bare) Og alt det der ;)

Takk. :-) Jeg håper det hjelper for deg og at Crinone hjelper for meg. :-) Så må jeg krysse fingrene for at vi har klart å befrukte ett egg denne runden hvis ikke hjelper jo ikke Crinone noen ting. :p

Jeg har tatt første dose nå. Tenker å ta det på morgenen siden det blir mye klineri, og vi pleier å ha sex på kvelden. :p

Håper virkelig du har funnet "feilen" som gjør at dine spirer ikke sitter. Neste gang skal vi begge ha spirer som blir værende til termin. :D

PP 6, 6 dpo

Jeg trodde jeg skrev ett innlegg her i går kveld om at det kjentes ut som jeg begynte å få menssmerter, men jeg tror jeg må ha drømt at jeg skrev det. Finner verken her eller i de andre trådene jeg "hører til."

Uansett, menssmertene tok seg aldri opp, så det er mer at det jobber nederst i magen, og det gjør det litt fortsatt i dag. Jeg lurer jo hele tiden på hva som eventuelt er fordi en spire forsøker å feste seg eller hva som er livmoren som gjør seg klar til tr. Jeg har jo hatt spire hver gang menssmertene har startet tidlig, eller, jeg hadde det i pp 1 også, og da testet jeg ikke tidlig, men når jeg har lest tilbake på symptomer og sett på tempen og alt sammen så lurer jeg på om det var en kjemisk det og. Den eneste pp'en med lite symptomer og lite tull var pp 3. Da var det ingenting på de tidlige testene.

I dag er det meldt fryktelig dårlig vær. Så jeg skal forsøke å få gjort litt fornuftige ting og så er jeg spent på hvor ille været blir her hos oss. Det ser ikke ut som det skal bli så altfor galt her da, men det skal jo blåse en del.

Tempen min er skyhøy i dag, 37,1. Rekord. Det er nok Crinone-effekten siden jeg begynte med den i går. :)

Jeg er superspent på de neste dagene. Hvordan jeg vil reagere på Crinone, om jeg vil få nye svake positive tester og om det eventuelt utvikler seg. Hvis jeg ikke får svake streker i det hele tatt så får jeg jo egentlig ikke testet Crinone, for da hadde vi jo ikke befruktet noe egg denne gangen her.

Og så kom det ut Crinone i små klumper i dag, og to av dem var rosa. Så nå har jeg googlet rundt og funnet ut at små blødninger kan forekomme pga. såre slimhinner (pga. Crinone). Så det betyr at jeg kan ikke tolke små blødninger i tiden fremover, for det kan være bare pga. Crinone, trenger ikke komme fra livmoren.

Spennende lykkeliten, håper så masse at du har en spire i magen!!

Spennende lykkeliten, håper så masse at du har en spire i magen!!

Jeg håper jeg har en spire og at den setter seg fast. :)

Hvordan går det med deg? Koffert har laget en etterlysningstråd for deg ute på fellesen. :-)

Jeg håper jeg har en spire og at den setter seg fast. :)

Hvordan går det med deg? Koffert har laget en etterlysningstråd for deg ute på fellesen. :-)

Jo det går bra, er opptatt med huset for tiden. Mannen skal ivei å ta blodprøver og sædprøve i morgen så håper vi får noe svar snart :)
Oi, har hun? Så kosli, er nesten aldri innpå fellesen bare innpå de jeg følger for tiden :p da må jeg dit å svare!

Jo det går bra, er opptatt med huset for tiden. Mannen skal ivei å ta blodprøver og sædprøve i morgen så håper vi får noe svar snart :)
Oi, har hun? Så kosli, er nesten aldri innpå fellesen bare innpå de jeg følger for tiden :p da må jeg dit å svare!

Jeg har merket at du ikke er på fellesen, så jeg tenkte å vente til jeg fikk en hilsen fra deg igjen og så fortelle deg det. :) Perfekt timing at du var innom i dag. Veldig hyggelig at du fortsetter å følge meg på veien her. :)

Det blir spennende med prøvesvar da ja. Det tar vel ikke så lang tid å få de svarene.

Og bra du har et hus å henge fingrene i sånn i mellomtiden. ;)

PP 6, 7 dpo

Jeg er litt redd for at vi ikke har befruktet ett egg denne ene syklusen hvor jeg skulle få teste Crinone. Om ikke vi har et befruktet egg så hjelper jo ikke Crinone noe som helst. Så jeg håper så inderlig vi har klart å befrukte egget og kan få svak strek om noen dager. For det er først etter en svak strek at jeg tenker at jeg får sjekket Crinone effekten, for spørsmålet da er jo: "Kan Crinone få streken til å bli sterkere? " :)

Og så tenker jeg også skumle tanker som; "Hva om jeg får en svak strek, også blir det på nytt bare svake streker før tr kommer?" Jeg er litt redd for at det ikke finnes noe som kan hjelpe meg å beholde spiren.

Det er for mye venting nå, jeg har for mye tid til å tenke skumle tanker. Dessuten har jeg mye mindre symptomer denne syklusen enn jeg har hatt de andre med kjemisk, så jeg er redd for at det betyr at det ikke er noen spire - ikke noe befruktet egg. Æsj.

Last edited:
PP 6, 7 dpo

Jeg er litt redd for at vi ikke har befruktet ett egg denne ene syklusen hvor jeg skulle få teste Crinone. Om ikke vi har et befruktet egg så hjelper jo ikke Crinone noe som helst. Så jeg håper så inderlig vi har klart å befrukte egget og kan få svak strek om noen dager. For det er først etter en svak strek at jeg tenker at jeg får sjekket Crinone effekten, for spørsmålet da er jo: "Kan Crinone få streken til å bli sterkere? " :)

Og så tenker jeg også skumle tanker som; "Hva om jeg får en svak strek, også blir det på nytt bare svake streker før tr kommer?" Jeg er litt redd for at det ikke finnes noe som kan hjelpe meg å beholde spiren.

Det er for mye venting nå, jeg har for mye tid til å tenke skumle tanker. Dessuten har jeg mye mindre symptomer denne syklusen enn jeg har hatt de andre med kjemisk, så jeg er redd for at det betyr at det ikke er noen spire - ikke noe befruktet egg. Æsj.

Jeg har hørt at de gangene en faktisk er befruktet er de gangene med minst symtomer :-) Men ikke vet jeg.. Har aldri vært gravid. Krysser vertfall fingrene for deg <3 Spennenende å følge med på dagboka di :-)

Jeg har hørt at de gangene en faktisk er befruktet er de gangene med minst symtomer :) Men ikke vet jeg.. Har aldri vært gravid. Krysser vertfall fingrene for deg <3 Spennenende å følge med på dagboka di :)

Tja. Jeg har jo hatt 3 befruktede egg, så jeg håper jo egentlig på samme symptomer som jeg hadde de gangene. Siden jeg har vært gravid frem til uke 4+0/4+1 tre ganger nå. :p

Problemet mitt er at jeg vet ikke hvilke av symptomene jeg vil ha (som sier at jeg er gravid) og hvilke jeg ikke vil ha (det som egentlig er symptomer på at jeg er i ferd med å miste spiren). Så jeg er forvirret. Men kvalme og ømme pupper har jeg jo hatt hver gang, så det har jeg lyst på. Haha..

Men så vet jeg jo også at de som blir gravide flere ganger, altså, de som har flere barn, sier jo at ingen svangerskap er like heller. Så må jo bare vente og se. :) Takk for oppmuntringen! :)

Jeg har hørt at de gangene en faktisk er befruktet er de gangene med minst symtomer :) Men ikke vet jeg.. Har aldri vært gravid. Krysser vertfall fingrene for deg <3 Spennenende å følge med på dagboka di :)

HAHA.. Men nå har jeg "endelig" begynt å bli litt kvalm og det murrer og stikker i magen og det stikker i puppene. Så i dag skjer det noe, så får jeg bare håpe det ikke er forberedelser på tr. :p :D ;)

Typisk at når jeg begynner å klage så kommer det noen timer etterpå. *Fnis*.

Og sure oppstøt!!! HAHA.. Jeg ble så glad når jeg kjente det nå. Jeg håper virkelig at dette er mine tidlige spire-tegn og at Crinone dermed kan ha en sjanse på å være med å redde ett egg denne syklusen. Jeg kjenner at om jeg ikke får positiv test denne syklusen så kommer jeg til å gå en tur ned i kjelleren uansett. Jeg føler liksom at jeg må få det til nå, med Crinone og bhg-grensen og alt. Så. Jeg er litt gal denne syklusen.

Og om det ikke klaffer denne runden tar jeg nok en liten julepause. Sikkert ikke 100 % pause, men litt mindre enn vanlig. Og kanskje jeg tar helt pause. Jeg vet ikke. Jeg håper jo jeg slipper. Jeg håper jeg "bor" på august 2014 da. Arg!

Jeg bestemmer meg derfor for at begynnende kvalme og sure oppstøt fra 7 dpo betyr at det er et bøllefrø som tuller med meg. Så håper jeg bare at akkurat dette bøllefrøet har lyst til å bo i livmoren min.

Jeg er helt på tuppa i dag jeg? Jøss. Nei, nå får jeg logge ut og gjøre noe annet. Dette er litt for mange tanker på en gang.

Back
Topp